یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 482
نویسنده : کیا فایل

تحقیق هيدراتهاي كربن و ساكاروز در تغذية انسان

تحقیق هيدراتهاي كربن و ساكاروز در تغذية انسان

 

هيدراتهاي كربن و ساكاروز در تغذيه انسان

 

انسانهايي كه با كارهاي سنگين درگير نيستند . روزانه به مواد غذايي اساسي و ضروري ذيل نياز دارند : 10 گرم پروتئين ، 90 گرم چربي و 500 گرم هيدراتهاي كربن ، بنابراين ، هيدراتهاي كربن ، قسمت اعظم (بيش از 70% ) غذاي انسان را تشكيل مي دهند .

ارزش حرارتي يك گرم پروتئين 8/4 كيلو كالري ( احتراق ناقص در بدن تا تشكل اوره ) و ارزش حرارتييكگرم چربي 3/9 كيلو كالري و بالاخره ارزش حرارتي يك گرم هيدرات كربن 4 كيلو كالري مي باشد .

بدين ترتيب ،‌ ارزش حرارتي هيدراتهاي كربن از پروتئين تر و ضمناً از چربيها ، بسيار كمتر است .

با اين وصف ، كالري ناشي از هيدراتهاي كربن ، بيش از 60% كل كالري روزانه مورد نياز است را تشكيل مي دهد ( پروتئين : 480 كيلو كالري چربي : 837 كيلو كالري ، هيدراتهاي كربن : 200 كيلو كالري ، كل : 3317 كيلوكالري ) .

بنابراين هيدراتهاي كربن منبع اصلي انرژي بدن انسان است. نشاسته . كربوهيدرات اصلي جيره غذايي انسان ( در غلات ، سيب زمبني و غيره ) و با بزاق دهان و آنزيمهاي معده قبل از جذب ، هيدروليز مي شود . اين پروي چندي طول مي كشد . كربوهيدراتهاي محلول ، شامل ساكاروز ، يعني قند معمولي ، خيلي سريعتر از نشاسته هضم و جذب مي شوند . چون قند در عين خوشمزه وش يرين است : انسانها با كمال اشتياق قند را جايگزين قسمتي از مواد غذايي نشاسته اي مي نمايند . قند ، به عنوان يك ماده غذايي ذخيره شدني شدني ( بصورت چربي ) و قابل پس گرفتن از ذخيره براي توليد انرژي در آمده است . ( هنگام راهپيمايي ، ورزش ، براي كارهاي سنگين كارگر ، براي بيماران و اشخاصي كه دوره نقاهت را مي گذرانند ) . ساكاروز از ساير قندها به استثناي فروكتوز كه خود كمي شيرين تر از ساير قندهاست شيرينتر است و چنانچه شيريني ساكاروز 10 باشد و فروكتوز و گلوكوز نسبي كه با درجه حرارت آزمايش بستگي دارندبه شرح زير بيان مي گردد :

  

 

درجه حرارت به سانتي گراد

- فروكوز

- گلوكوز

18

128

58

40

100

56

60

79

33

 

 

گرچه فروكوز قدري شيرين تر از ساكاروز مي باشد ، ليكن تهيه آنچه پيچيده است و چون كريستالهايآنجاذب الرطوبه بوده ، رطوبت هوا را سريعاً جذب و ب سهولت به مايع تبديل مي گردد .انبار كردنآننيز مشكل است . ساكاروز به علت ارزش به علت ارزش غذايي قابل توجه و خاصيت قابل توجه و خاصيت قابليت جذب آسان و همچنين خواص فيزيكي لان مهمترين ماده غذايي اجتناب مرسوم شده است . معذلك ، بعلت ارزش غذايي قابل توجه و سرعت جذبآن، تنها كربوهيدرات مواد غذايي نمي تواند باشد . نشاسته كندتر هضم مي شود و گلوكز مورد نياز خون را يكنواخت تر تأمين مي نمايد . از طرف ديگر ، چنانچه مقادير خيلي زياد ساكاروز مصرف شود .

خود بيش از حد گلوكز انباشته شده و تبديل به چربي گرديده در بدن به صورت لايه چربي در مي ايد . بنابراين اگر چه به علت اين است كه بجاي قسمتي از مواد نشاسته اي غذاي روزانه ، قند مصرف شود ، ولي مصرف ساكاروز نبايد از 25% كربوهيدرات تجاوز كند . يعني نبايد از 125 گرم در روز بيشتر مصرف گردد .

مشخصات گياه شناسي ، موطن اصلي – بيولوژي چغندر قند

 

چغندر بنام علمي بتاوولگاريس گياهي از خانواده پنجه غازيان است كه مانند غازياغي و اسفناج و ساير گياهان مقاوم در مناطق كم باران و در اراضي شود رشدو نمو مي نمايد . در قديم الايام چغندر براي تغذيه از برگ آن مورد مصرف بود . زراعت نوعي از چغندر كه براي مصرف ريشه در منطقه نفوذ خلفاي عرب معمول بوده و در دوره جنگ هاي صليبي به اروپا آورده شد و در قرون نهم و دهم از بيزانس به كيف در مدرسه برده شد . به روسيآنرا سولكل كه از لغت يوناني سولكا مشتق شده است و به لاتينآنرا بتا مي گويند .

اسي پوف در روسيه و آكارد در آلمان سعي خود را در پيدا كردن و انتخاب نژاد مناسبي از چغندر براي ساخت شكر متمركز نموده و ده نوع مختلفآنرا تحت آزمايش و تحقيق قرار داده اند . چغندر سفيد سليزي به شكل مخروطي و داراي پوست و گوشت سفيد را پرقندترين چغندر دانسته و انواع ديگر به رنگهاي قرمز و زرد را براي قند گيري نا مناسب تشخيص داده اند . با اين حال چغندر سفيد سيليزي نيز فقط داراي 7-10 درصد قند بوده كه با اصلاح نژاد به تدريجمحتواي قندآنبه 17-20 درصد افزايش داده شده است .

چغندر گياهي دو ساله است كه در طول سال اول فقط ريشه و برگهايآنبدون ايجاد بذر نمو مي كنند و در سالدوم برگها از ريشه زمستاني تغذيه كرده و رشد مي كنند و دم گلها بطول تغريبي 5/1 تا 2 متر روئيده و به گل مي نشينند فقط از ريشه ها حاصله از رشد گياه در سال اول براي قند سازي صنعتي استفاده مي شود .

بذر چغندر قند در داخل ساچمه بذر به قطر 3 تا 4 ميليمتر به وزن حدود 03/0 گرم رشد مي كند . ساچمه ها از يك غشا چوب پنبه اي پوشيده شده اند و در داخل هر ساچمه 2 تا 3 ( يا بيشتر ) دانه بذر قرار دارد . دانه هاي بذر بسيار كوچك و به طول تقريبي 2 ميليمتر و به وزن 2 تا 3 گرم و پوسته بذر به رنگ قهوه اي به متمايل به قرمز است . بزرگترين قسمت بذر چنين است كه درآنريشه پيپو كوتيل و همچنين اپي كوتيل مرسيستم و دو عدد تخمك به نام كوتي ارون ديده مي شود .

دانه بذر مواد غذايي ( نشاسته و پروتئين ) براي پرورش گياه مي باشد و به دليل كوچكي ابعاد و محدوديت منابع غذاييآنبطور سطحي ( به عمق 3 تا 4 سانتي متر ) در زمين كاشته شود . به رطوبت خاك است . دانه هاي بذر به ميزان 150 تا 170 درصد از وزن خودآبجذب مي كنند و غشا چوب پنبه اي و نرمآناحتمالاً رطوبت لازم از براي بذر را ذخيره و تنظيم مي نمايد و بذرها در مدت 8 روز در حرارت معمولي 8 تا 9 درجه سانتي گراد جوانه مي زنند و سپس 10 تا 14 روز پس از كشت، جوانه ها ظاهر مي شوند يعني ابتدا چنگالهاي لپه اي يا كوتي ارون ها و سپس برگهاي حقيقي يعني اپي كوتيل ها بيرون مي آيند ( جفت اول – جفت دوم الي آخر ) .وقتيكه جفت دوم برگ ظاهر شد ، ريشه چقندر قطور مي شود و به تدريج تا حد يه ريشه بزرگ كه داراي مواد غذايي ذخيره براي رشد گياه در سال دوم است نمو مي نمايد . )

شكل ريشه روگي است و شيارهايي در دو طرفمخروط دارد كه مسيرحلزوني اطراف دوك را احاطه كرده اند و به تارها و به تارها يا موهاي ريزي ختم مي شوند كه روي آنها را پوشانده است و گياه به وسيلةآنرطوبت و مواد غذايي شامل املاح و تركيبات از ته از خاك جذب مي كنند . اين تارها در عرض و عمق رشد مي كنند و گاهي اوقات خود را به عمق 5/2 متري خاك مي رسانند و بدين ترتيب است كه چغندر قند بطور قابل ملاحظه اي در مقابل بي آبي مقاوم مي گردد . محصول املاح از طريق آوندهاي ديگر به ريشه بر مي گردد . آوندهاي خشبي را بصورت حلقه هايي در مقطع عرضي ريشه به وضوح مي توان ديد . اين حلقه ها در حدود 10 تا 12 عدد است و هر چه تعداد يا تراكمحلقه ها بيشتر باشد قند موجود در چغندر بيشتر است . حلقه هاي نزديك به مركز از لحاظ عمر قديمي تر و حلقه هاي محيطي جوانتر مي باشند .

ريشه داراي تعداد زيادي سلولهاي ميكروسكوپي است كه بافتهاي مختلف را تشكيل مي دهند . در محيط خارجي مقطع عرضي ريشه پوست ريشه قرار دارد از سلولهاي ضخيم چوب پنبه اي تشكيل شده است و در مقابلآبغير قابل نفوذ است .

از محيط بيروني به طرف مركز مقطع عرضي قشرهاي زير قرار دارند :

بافت ليفي ، بافت خشبي ، و بافت پارانشيمي مركب از سلولهاي مدور غير طويل كه قسمت اعظم شيره قند در حفره هايآنبنام واكوال ذخيره شده است . بعد از بافت پارانشيم سلولهاي طويل آوندهاي و اسكولر و الياف فيبري قرار دارند و موجب سختي ريشه مي گردند .

 

شامل ورد 42صفحه ای میباشد

 




:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: هیدرات های کربن , ساکاروز , تغذیه ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 537
نویسنده : کیا فایل

تحقیق  درباره ی نقطه جوش

تحقیق درباره ی نقطه جوش

 

 

نقطه جوش 3

اندازه گی ری نقطه جوش به روش میکرو: 4

تعییننقطهذوب ( melting point ) 6

نگاه کلي 8

انواع تقطير 8

فرايندتقطيرجزء به جزء 11

تقطيرجزء به جزء مخلوطهاي دو جزئي و چند جزئي 12

تقطیر ساده: 12

انواع تقطیر 13

مراحل تقطیر با استفاده از قانون رائول 17

تعادل بخار با محلول آزئوتروپ 18

بخش عملیتقطیر بابخارآببروموبنزن 23

بلور 25

آب تبلور به چه معناست؟ 28

فرایندتبلور 31

تاریخچه بلورشناسی 31

تبلورو نمو بلورها 31

تبلورمواد محلول: 32

تبلوردر هنگام تبدیل حالت بخار به جامد سوبلیماسیون 33

تبلورمواد جامد 33

تاثیر عوامل خارجی در نمو بلورها 33

میانبار یا ادخال در بلورها 34

اجتماع بلورها 34

اجتماع کروی (اسفرولیتی): 35

ریشه لغوی 36

اطلاعات اولیه 36

سیر تحولی رشد 36

توصیف کروماتوگرافی 36

روش‌های کروماتوگرافی 37

انواع کروماتوگرافی 37

مزیت روشهای کروماتوگرافی 38

انتخاب بهترین روش کروماتوگرافی 39

کروماتوگرافی تبادل یونی 40

روماتوگرافي Chromatography: 42

روش کار: 44

خواص فيزيکی الکلها: 46

خواص شيميايي آلدهيد ها و كتون ها: 47

تهيه آلدهيد ها و كتون ها از راه اكسايش الكل ها: 47

منبع: 50

 

 

نقطه جوش

مولکولهای مایع دائما حرکت می‌کنند.تعدادی از این مولکولها هنگامی که در سطح مایع هستند میتوانند به فضای بالای مایع بگریزند.مایعی را در ظرف بسته ای که هوایش تخلیه شده در نظر بگیرید.تعداد مولکولها در فاز گازی مایع افزایش می‌یابد تا سرعت ورود مجدد مولکولها به فاز مایع با سرعت گریزشان برابر شود، سرعت ورود مجدد متناسب با تعداد مولکولها در فاز گازی است.در این حال دیگر تغییر اساسی در دستگاه ملاحظه نمی شود و می‌گویند که سیستم در حال تعادل جنبشی است.مولکولها در فاز گازی به سرعت حرکت میکنند و دائما به دیواره ظرف بر می‌خورند و منجر به وارد کردن فشار به دیواره آن می‌شوند میزان این فشار در یک درجه حرارت معین را فشار بخار تعادل جسم مایع در آن درجه می‌نامند.این فشار بخار به درجه حرارت بستگی دارد.این بستگی به آسانی با تمایل گریز مولکولها از مایع قابل توجیه است.با ازدیاد درجه حرارت انرژی جنبشی متوسط مولکولها افزایش می‌یابد و فرار آنها به فاز گازی آسان میشود.سرعت ورود مجدد مولکولها نیز رو به افزایش می‌رود و به زودی در درجه حرارت بالاتر تعادل برقرار می‌شود.ولی در این حال تعداد مولکولها در فاز گازی از تعداد آنها در درجه حرارت پایین تر بیشتر است و در نتیجه فشار بخار زیادتر است.

اکنون نمونه مایعی را در نظر بگیرید که در یک درجه حرارت معین در ظرف سر گشاده ای قرار دارد و مولکولهای فاز بخار در بالای مایع می‌توانند از محوطه ظرف خارج شوند.بخاری که در بالای این نمونه است از مولکولهای هوا و نمونه تشکیل شده است.طبق قانون فشارهای جزئی دالتون، فشار کل (خارجی) در بالای مایع برابر با فشارهای جزئی نمونه و هوا است:

 

 

هواPنمونهP = کلP

فشار جزئی نمونه برابر با فشار بخار تعادل آن در درجه حرارت معین است.اگر درجه حرارت بالا رود (بدین ترتیب فشار بخار تعادل نمونه زیاد میشود)، تعداد مولکولهای نمونه در فضایی که در بالا و نزدیک مایع است افزایش می‌یابد و در نتیجه مقداری از هوا جابجا میشود.در درجه حرارت بالا فشار جزئی نمونه درصد بیشتری از فشار کل را تشکیل میدهد.با ازدیاد بیشتر درجه حرارت این عمل ادامه می‌یابد تا فشار بخار تعادل با فشار خارجی برابر شود و در این حال تمام هوا کاملا از ظرف خارج میشود.تبخیر بیشتر باعث جابجا شدن مولکولهای گازی نمونه خواهد شد.با توجه به این حقایق به این نتیجه میرسیم که فشار بخار تعادل یک نمونه یک حد نهایی دارد که به وسیله فشار خارجی معین میشود.در این حد سرعت تبخیر به مقدار زیادی افزایش می‌یابد (که با تشکیل حباب در مایع آشکار میشود) و این مرحله را عموما شروع جوشش می‌دانند.نقطه جوش یک مایع درجه حرارتی است که در آن فشار بخار مایع کاملا برابر با فشار خارجی شود.چون نقطه جوش مشاهده شده مستقیما به فشار خارجی بستگی دارد، از این جهت باید در گزارش نقطه جوش، فشار خارجی هم قید شود (مثلا نقطه جوش 152 درجه سانتیگراد در فشار 752 میلی متر جیوه).معمولا نقطه جوش استاندارد را در فشار آتمسفر (760 mm Hg) تعیین میکنند.

نقاط جوش برای شناسایی مایعات و برخی از جامداتی که در حرارت پایین ذوب میشوند، مفید هستند.جامداتی که در حرارت بالا ذوب میشوند معمولا آنقدر دیر میجوشند که نمیتوان به راحتی درجه جوش آنها را اندازه گر فت.

بخش عملی

اندازه گی ری نقطه جوش به روش میکرو:

انتهای دو لوله مویین تمیز یک میلی متری را به وسیله حرارت شعله بسته و به هم متصل کنید و در حدود سه یا چهار میلی متر پایین تر آنرا صاف ببرید مانند شکل 1 (1- محل اتصال 2- محل برش).

 

 یک لوله شیشه ای 4 میلی متری مطابق شکل 2 تهیه کنید و آنرا با یک حلقه لاستیکی به یک گرما سنج متصل کنید حدود 2 قطره از مایع مورد آزمایش را به کمک پیپت مویین در انتهای لوله 4 میلی متری قرار دهید و لوله مویین جوش را در آن داخل کنید چنانچه سطح نمونه مایع در زیر محل اتصال لوله مویین باشد آنقدر از نمونه اضافه کنید تا سطح مایع به بالای اتصال برسد. گرماسنج و لوله‌های متصل به آنرا در داخل حمامی که بتوان آنرا گرم کرد قرار دهید و مواظب باشید که حلقه لاستیکی در بالای سطح مایع باشد.درجه حرارت را به سرعت بالا ببرید تا حبابهای تند و مداومی از لوله مویین جوش خارج شود.در این حال حرارت را قطع کنید.با سرد شدن تدریجی حمام سرعت خروج حباب کم میشود.در لحظه ای که خروج حباب کاملا متوقف میشود و مایع شروع به بالا رفتن از داخل لوله مویین میکند درجه حرارت گرما سنج را یادداشت کنید.این درجه، نقطه جوش نمونه مایع است.

شکل2:1-دماسنج 2-بند لاستیکی 3-بشر 4-پارافین مایع 5-لوله مویین 6-لوله با قطر 4 میلیمتر 7- مایع نمونه 8-شعله

 

تعیین نقطه ذوب ( melting point )

نقطه ذوب دمایی است که جامد به مایع تبدیل و یا دمایی که در ان فشار بخار مایع و جامد برابرند.زمانیکه یک جامد در اثر حرارت ذوب میگردد با پدیدارشدن مایع بین مایع و جامد تعادل برقرار می‌گردد و ادامه گرما باعث تبدیل جامد به مایع می‌گردد.معمولا ماده الی خالص دارای نقطه ذوب معین و بسیار سریع می‌باشد.

وجود مقدار کم ناخالصی نقطه ذوب را تغییر می‌دهد لذا داشتن نقطه ذوب جسم خالص ونتیجه حاصله از یک ازمایش خلوص جسم را تعیین می‌کند.( در این مورد استسنائاتی هم وجود دارد )

 

روش میکرو

یک لوله موئین به طول 7 – 5 سانتی متر برداشته یک دهانه ان را با استفاده از شعله مسدود کنید.

نمونه جامد مورد نظر را کاملا پودر کرده و وارد لوله موئین کنید ( لوله موئین 5 – 7 سانتی متر پر شود )

لوله موئین را طوری به ترمومتر متصل نمایید که انتهای لوله و ترمومتر هم سطح باشند ( این کار را به کمک سیم یا حلقه نازک و کوچک لاستیکی انجام دهید ولی نباید در حمام قرار گیرد )

ترمومتر اماده شده را به کمک گیره و پایه طوری به حالت اویزان درون حمام قرار دهید که مخزن ترمومتر و ماده جامد درون مایع قرار گیرند.( مایع حمام معمولا از پارافین – گلی کول – گلیسیرین – اسید سولفوریک غلیظ که نقطه جوش بالایی دارند استفاده میشود)

سپس حمام را به ارامی حرارت دهید به طوری که ماکزیمم هر یک دقیقه دو درجه سانتیگراد بالا رود.دمای شروع نقطه ذوب و دمایی که در ان اخرین قسمت جامد دوب میگردد را یاداشت کنید.تفاضل این دو عدد را در اصطلاح دامنه ذوب می‌گویند.

دامنه ذوب ترکیبات خالص معمولا 2 – 0.5 درجه سانتیگراد است.

 

روش ماکرو

دمای ذوب را می‌توان به روش ماکرو بدست اورد و ملاحظه نمود که در طول ذوب دما ثابت است.انواع دستگاههای ساده الکتریکی برای تعیین نقطه ذوب ترکیبات الی به روش ماکرو وجود دارد

خش عملی تعیین نقطه ذوب

مقدار کمی از نمونه پودر شده را در روی یک شیشه ساعت کوچک بگذارید، یک طرف لوله مویین را با شعله ببندید و چند بار نوک باز لوله مویین را آهسته به داخل جسم جامد بزنید.با برگرداندن لوله و با زدن سریع انتهای بسته لوله بر روی یک سطح محکم میتوان جسم جامد را به طرف انتهای بسته لوله هدایت کرد.جسم باید در لوله متراکم شود.بهترین راه انجام این کار آن است که در خاتمه لوله مویین را از درون یک قطعه لوله شیشه ای بزرگتر که تقریبا به طول 60 سانتیمتر باشد، بر روی سطح محکمی رها کنید.نمونه باید به اندازه ای باشد که پس از عمل تراکم لوله مویین را تا عمق 3-2 میلی متر پر کند.این مقدار نباید بیشتر باشد.لوله مویین را به وسیله یک بند لاستیکی کوچک به گرماسنج متصل کنید.خود نمونه باید در مجاورت حباب گرماسنج باشد و بند لاستیکی در بالا ترین جا تا از سطح مایع داغ دور باشد.سپس گرماسنج را به کمک چوب پنبه سوراخداری که یک طرف آن بریده شده در داخل گرمکن قرار دهید.منظور از این بریدگی آن است که درجات گرماسنج در آن حدود آشکار شوند و همچنین دستگاه یک سیستم باز باشد.(احتیاط:هرگز نباید یک سیستم بسته را حرارت داد.) با استفاده از حرارت یک چراغ کوچک بونزن به آرامی درجه حرارت مایعی را که باید گرم شود بالا ببرید (حدود 2 درجه در دقیقه) درجه ای را که ابتدا عمل ذوب مشاهده میشود و همچنین درجه ای را که در آن آخرین قسمت جامد ذوب میشود را یادداشت کنید.

نگاه کلي

 

روشهاي مختلفي براي جداسازي مواد اجزاي سازنده يک محلول وجود دارد که يکي از اين روشها فرايندتقطير مي‌باشد در روشتقطيرجداکردن اجزاء يک مخلوط، از روي اختلافنقطه جوشآنها انجام مي‌گيرد.تقطيردر عمل به دو روش زير انجام مي‌گيرد.روش اول شامل توليد بخار از طريقجوشاندن يک مخلوط مايع، سپس ميعان بخار، بدون اينکه هيچ مايعي مجددا بهمحفظهتقطيربازگردد.در نتيجه هيچ مايع برگشتي وجود ندارد.در روش دوم قسمتي از بخار مايع شده به دستگاهتقطيرباز مي‌گردد و به صورتي که اينمايع برگشتي در مجاورت بخاري که به طرف مبرد مي‌رود قرار مي‌گيرد.هر کدام از اين روشها مي‌توانند پيوسته يا ناپيوسته باشند.

 

ستونتقطيردر پالايشگاه

انواعتقطير

قطيرسادهغير مداوم:در اين روشتقطير، مخلوط حرارت داده مي‌شود تا بحال جوش درآيد بخارهايي که تشکيل مي‌شودغني از جزء سبک مخلوط مي‌باشد پس از عبور از کندانسورها (ميعان کننده هاتبديل به مايع شده، از سيستمتقطيرخارج مي‌گردد.به تدريج که غلظت جزء سنگين مخلوط در مايع باقي مانده زيادمي‌شود، نقطه جوش آن بتدريج بالا مي‌رود.به اين ترتيب، هر لحظه از عملتقطير، ترکيب فازبخارحاصل و مايع باقي مانده تغيير مي‌کند.

تقطيرسادهمداوم:در اين روش، مخلوط اوليه (خوراک دستگاه) بطور مداوم با مقدار ثابت درواحد زمان، در گرم کننده گرم مي‌شود تا مقداري از آن بصورت بخار درآيد، وبه محض ورود در ستونتقطير، جزء سبک مخلوط بخار از جزء سنگين جدا مي‌شود و از بالاي ستونتقطيرخارج مي‌گردد و بعد از عبور از کندانسورها، به صورت مايع در مي‌آيد جزء سنگين نيز از ته ستونتقطيرخارج مي‌شود.قابل ذکر است که هميشه جزء سبک مقداري جزء سنگين و جزء سنگين نيز داراي مقداري از جزء سبک است.

تقطيرتبخير آني (ناگهاني):وقتي محلول چند جزئي مانندنفت خامراحرارت مي‌دهيم، اجزاي تشکيل دهنده آن بترتيب که سبکتر هستند، زودتر بخارمي‌شود.برعکس وقتي بخواهيم اين بخارها را سرد و دوباره تبديل به مايعکنيم، هر کدام که سبکتر باشد ديرتر مايع مي‌گردد.با توجه به اين خاصيت،مي‌توانيم نفت خام را به روش ديگري که به آن "تقطيرآنيگويند،تقطيرنماييم.در اين روش، نفت خام را چنان حرارت مي‌دهيم که ناگهان همه اجزايآن تبديل به بخار گردد و سپس آنها را سرد مي‌کنيم تا مايع شود.در اينجا،بخارها به ترتيب سنگيني، مايع مي‌شوند يعني هرچه سنگين‌تر باشند، زودترمايع مي‌گردند و بدين گونه، اجزاي نفت خام را با ترتيب مايع شدن از همجدا مي‌کنيم.

تقطيردر خلا:با توجه به اينکه نقطه جوش مواد سنگين نفتي نسبتا بالاست و نياز به دماو انرژي بيشتري دارد، و از طرف ديگر، مقاومت اين مواد در مقابل حرارتبالا کمتر مي‌باشد و زودتر تجزيه مي‌گردند، لذا براي جداکردن آنها از خلانسبي استفاده مي‌شود.در اين صورت مواد دماي پايين‌تر از نقطه جوش معموليخود به جوش مي‌آيند.در نتيجه،تقطيردر خلا،دو فايدهدارد:اول اين که به انرژي و دماي کمتر نياز است، دوم اينکه مولکولها تجزيه نمي‌شوند.امروزه در بيشتر موارد در عملتقطير، از خلا استفاده مي‌شود.يعني اين که:همتقطيرجزء به جزء و همتقطيرآني را در خلا انجام مي‌دهند.

تقطيربه کمک بخار آب:يکي ديگر از طرقتقطيرآن است که بخار آب را در دستگاهتقطيروارد مي‌کنند در اين صورت بي آنکه خلاء‌اي ايجاد گردد، اجزاي نفت خام در درجه حرارت کمتريتبخير مي‌شوند.اين مورد معمولا در زماني انجام مي‌شود که در نقطه جوش آب، فشاربخار اجزاي جداشونده بالا باشد تا به همراه بخار آب از مخلوط جدا گردند.

تقطيرآزئوتروپي:از اين روشتقطيرمعمولا در مواردي کهنقطه جوش اجزاء مخلوط بهم نزديک باشنداستفاده مي‌شود، جداسازي مخلوط اوليه، با افزايش يکحلال خاص که با يکي از اجزاي کليدي،آزئوتوپتشکيل مي‌دهد امکان‌پذير است.آزئوتروپ محصولتقطيريا ته مانده را از ستون تشکيل مي‌دهد و بعد حلال و جزء کليدي را از هم جدامي‌کند.اغلب، ماده افزوده شده آزئوتروپي با نقطه جوش پايين تشکيل مي‌دهدکه به آن شکننده آزئوتروپ مي‌گويند.آزئوتروپ اغلب شامل اجزاي خوراک است،اما نسبت اجزاي کليدي به ساير اجزاي خوراک خيلي متفاوت بوده و بيشتر است.

 

شامل ورد51صفحه ای میباشد

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: نقطه جوش , تحقیق نقطه جوش ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 561
نویسنده : کیا فایل

تحقیق نقش مخمر در توليد مشروبات الكلي

تحقیق نقش مخمر در توليد مشروبات الكلي

 

مخمر چيست؟ 3

تاريخچه مخمر: 4

بيوتكنولوژي مخمرها: 6

فراورده‌هاي درماني مخمر: 7

چرخه حيات در مخمر: 7

تخمير چيست؟ 8

عملكرد مخمر چگونه است؟ 8

ساكارومايسس سرويزيه: 8

ساكارومايسس آويوم: 9

شامپاين و ديگر مشروبات گازدار: 9

مهمترين مشروبات تقطيري: 10

انتخاب مخمر: 11

رشد و نمو مخمر: 12

وسايل لازم براي نگهداري مخمر: 12

تفاوت آبجو و شراب در چيست؟ 12

كامبوجا: 13

 

 

 

 

« نقش مخمر در توليد مشروبات الكلي »

 

اگرچه تشخيص بين آبجو، شراب و نوشيدني الكلي با ساير نوشابه‌هاي الكلي شناخته شده، به خوبي امكان‌پذير است، اما؛ آنها در يك چيز با هم مشتركند. آنها همگي فراوردة تخمير بوسيلة مخمرها؛ به ميزان بيشتر «ساكارومايسس سرويزيه» و «ساكارومايسس آويوم» يا در مورد آبجوها، معمولاً «ساكارومايسس كارلزبورجينِزيز» هستند.

مخمر چيست؟

مخمر‌ها، همانطور كه مي‌دانيد، فاقد ميسيليوم مي‌باشند. آنها قارچ‌هاي تك‌ياخته‌اي هستند كه به صورت غيرجنسي توسط جوانه زدن يا شكافتن، تكثير مي‌گردند.

ـ قارچ‌هاي تك‌سلولي ميكروسكوپي داراي زندگي آزاد.

ـ فاقد كلروفيل بوده و هتروتروف مي‌باشند.

ـ مشخص شده كه داراي يك پراكندگي و انتشار وسيع در طبيعت‌اند.

ـ با جوانه‌زدن يا شكافتن، شكل تازه‌اي از رشد و نمو را به صورت غيرجنسي دارا مي‌باشند.

ـ سلول‌هاي مخمر بزرگتر از سلول‌هاي باكتريايي‌اند.

ـ در مدت زمان تكاملي، سازگاري بيشتري پيدا كرده‌اند.

ـ اندازه سلول‌هاي مخمر تقريباً 8-6 ميكرون است.

ـ امكان دارد كه كروي، تخم‌مرغي يا استوانه‌اي شكل باشند.

ـ به صورت سلول‌هاي ميله‌اي و كروي شكل در زير ميكروسكوپ ديده شده است.

ـ جديداً مخمرها در حقيقت باكتري به حساب مي‌آيند.

ـ مخمر به عنوان يك مكمل ويتاميني خوراكي مي‌باشد، زيرا؛ داراي 50% پروتئين مي‌باشد.

ـ مخمر يك منبع غني از ويتامين ب، نياسين (اسيد نيكوتينيك) و اسيد فوليك است.

ـ مخمر به صورت خشك و بسته‌بندي شده به فروش مي‌رسد.

 
 


ـ مخمر به صورت قرص نيز براي مصارف خوراكي به عنوان ماده‌اي مقوي و سالم به فروش مي‌رسد.

تاريخچه مخمر:

گفته‌ مي‌شود كه واژه «مخمر» (Yeast)، امروزه در خيلي از زبان‌ها، واژه مترادف براي «ساكارومايسس سرويزيه» (نام انتخاب شده براي يك نژاد مخمر كه در مالت ديده شده، 1837) مي‌باشد يادآوري اين نكته در اينجا لازم است كه شايد اين گونه، كهن‌ترين موجود زندة اهلي شده باشد. اين ارگانيسم روي قندها زندگي مي‌كند و در سومر و بابل در 6000 سال قبل از ميلاد، به منظور توليد آبجو مورد استفاده قرار گرفته است. همزمان؛ نژاد ساكارومايسس سرويزيه در جورجيا براي كشت انگور و در مصر به عنوان خمير مايه مورد استعمال واقع مي‌شده.

ريشه لغوي واژه انگليسي «ايست» (Yeast) و واژه هلندي «گوئيست» (Guist) يا حتي واژه آلماني «هِف» (Hefe)، همگي از واژه‌اي مربوط به آلمان غربي است به عنوان «هَف ـ جون» (Haf-jon)، به معني؛ عامل بالقوه (نهاني) خمير مايه. همچنين؛ واژه يوناني «زيماي»(Zymi)(زوماي = Zumi) بطور همزمان براي مخمر و خمير مورد استعمال واقع شده (آنزيم = در زيماي = در مخمر).

در حقيقت، تاريخ اين مشاهدات برمي‌گردد به نخستين مطالعات لوئيس پاستور در 1857، كه او در تمام دوره خود در دانشگاه استرانسبورگ انجام مي‌داد. خواص منحصر به فرد مخمر‌ ـ ساكارومايسس سرويزيه ـ در ميان تقريباً 700 گونه مخمر (يك زيرگونه از 700000 قارچ مختلف) و نيز اهميت اين عامل بالقوه مخفي شده كه از آن براي بيش از هزاران سال بهره‌برداري مي‌شده، آن را به يك ارگانيسم برگزيده و منتخب براي تحقيق و پژوهش مبدل ساخته است. علاوه‌ بر اين؛ ساكارومايسس سرويزيه و ساير مخمرها به ميزان بسيار زيادي كاربردهاي صنعتي و پزشكي مفيد و سودمند براي زندگي انسان را ارائه كرده‌اند.

 

 

تاريخ‌ شماري

اهميت موضوع

8000-6000 ق.م

تخمير آبجو (سومري‌ها و بابلي‌ها)

1680

مشاهده مخمر زير ميكروسكوپ (وان ليون هوك)

1835

تخمير الكلي وابسته به مخمر

1837

نام «ساكارومايسس سرويزيه» نهاده شد بر مخمر ديده شده در مالت

1839

شناخته شدن قند به عنوان يك منبع غذايي براي مخمر

.

.

.

.

.....

 

 

شامل ورد 14صفحه ای

 


 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: نقش مخمر , مشروبات الکلی ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 533
نویسنده : کیا فایل

مكانيك مايعات، هيدروليك و تحت فشارهوا

مكانيك مايعات، هيدروليك و تحت فشارهوا

 

 

 

 

شامل ورد 16 صفحه ای

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: مکانیک مایعات , هیدرولیک , فشار هوا ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 484
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت سوالات تشریحی شیمی دوازدهم بخش سوم همراه با پاسخ تشریحی

پاورپوینت سوالات تشریحی شیمی دوازدهم بخش سوم همراه با پاسخ تشریحی

 

این پاورپوینت که دارای 52 اسلاید بوده ، همانند نرم افزار دارای آیکون جهت جابه جایی آسان و دسترسی مناسب به سوالات مورد نظر طراحی شده است، از نظر محتوایی هم یک فایل و محتوای آموزشی مناسب در امر تدریس بوده و هم یک فایل بسیار مناسب برای آمادگی دانش آموزان جهت موفقیت در امتحان نهایی خواهد بود.

نکته: پاسخ سوالات در اجرای اولیه اسلایدها قابل مشاهده نبوده و پاسخ تشریحی هر سوال را بعد از کلیک مشاهده خواهید نمود.

این فصل شامل 66 سوال با دسته بندی صفحات کتاب و همچنین دسته بندی سوالات جای خالی، سوالات درست نادرست، سوالات برقراری ارتباط و همچنین سوالات مهارتی است و در برخی قسمتها سوالات انتخاب کنید هم آمده است.

ویژگی این فایل قابلیت استفاده وتدریس در کلاس هوشمند برای معلمان محترم و قابل استفاده با موبایل اندرویدی برای دانش آموزان عزیز خواهد بود.

 


 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: سوالات تشریحی شیمی دوازدهم , پاسخ تشریحی سوالات شیمی دوازدهم , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 504
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت سوالات تشریحی شیمی دوازدهم بخش اول همراه با پاسخ تشریحی

پاورپوینت سوالات تشریحی شیمی دوازدهم بخش اول همراه با پاسخ تشریحی

 

این پاورپوینت که دارای 82 اسلاید بوده ، همانند نرم افزار دارای آیکون جهت جابه جایی آسان و دسترسی مناسب به سوالات مورد نظر طراحی شده است، از نظر محتوایی هم یک فایل و محتوای آموزشی مناسب در امر تدریس بوده و هم یک فایل بسیار مناسب برای آمادگی دانش آموزان جهت موفقیت در امتحان نهایی خواهد بود.

نکته: پاسخ سوالات در اجرای اولیه اسلایدها قابل مشاهده نبوده و پاسخ تشریحی هر سوال را بعد از کلیک مشاهده خواهید نمود.

این فصل شامل 123 سوال با دسته بندی صفحات کتاب و همچنین دسته بندی سوالات جای خالی، سوالات درست نادرست، سوالات برقراری ارتباط و همچنین سوالات مهارتی است و در برخی قسمتها سوالات انتخاب کنید هم آمده است.

ویژگی مهم این فایل: قابلیت استفاده وتدریس در کلاس هوشمند برای معلمان محترم و قابل استفاده با موبایل اندرویدی برای دانش آموزان عزیز خواهد بود.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: سوالات تشریحی با پاسخ شیمی , سوالات شیمی دوازدهم , سوالات بخش اول شیمی12 ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 577
نویسنده : کیا فایل

دانلود مقاله اصول تئوري و عملي آندايزينگ آلومينيوم (word)

دانلود مقاله اصول تئوري و عملي آندايزينگ آلومينيوم (word)

 

 عنوان فایل : دانلود مقاله اصول تئوري و عملي آندايزينگ آلومينيوم

نوع فایل : word

حجم فایل : 1 مگ

تعداد صفحات : 94 ص

شرح مختصر :

آلومينيم فلزي است سبك با رنگ سفيد متمايل به آبي كه بعد از سيليسيوم فراوان تريس درصد از عناصر پوسته زمين را تشكيل مي دهند اين فلز را در صنعت با استفاده از روش الكتروليتي از بوكسيت يا آلومين هيدراته ( AL203,2H2O) بدست مي آورند . قابليت چشم گير آلومينيوم در هدايت جريان الكتريكي ، درخشندگي ، تورق پذيري و نيز استحكام قابل توجه برخي از آلياژهاي آن در مقايسه با فولاد ، آن در رديف پر مصرف ترين فلزات در زمينه هاي صنعتي ، تزئيني و ساختماني قرار داده است . در مصارف صنعتي و تزئيني نيز با استفاده از روشهاي شيميايي و الكتروليتي لايه اكسيدي فوق را با كيفيت هاي متفاوت بر سطح فلز ايجاد مي نمايند كه اصطلاحا به روش اجرائي آن آندايزينگ اطلاق مي گردد . اين عمل باعث افزايش كيفيت آلومينيوم ، گسترش دامنه مصرف و مقاومت بيشتر آن در برابر خوردگي مي شود .

فهرست:

مقدمه

مفاهيم كلي آندايزينگ آلومينيوم

تعریف آندایزینگ 

دلایل آندایزینگ قطعات آلومینیومی

ترکیب شیمیایی لایه اکسیدی حاصل از آندایزینگ

آندایزینگ آلیاژهای ریختگی آلومینیوم

پروسه اندایزینگ آلومنیم ساختمانی

آندايزينگ با استفاده از الكتروليت اسيد سولفوريك 

آندايزينگ با الكتروليت اسيد كروميك

آندایزینگ با الکترولیت اسید اگزالیک 

شرایط کاری جهت آندایزینگ سخت

قطعات و سطوح آلومينيومي را به دلايل زير اندايزينگ مي نمايند

افزايش مقاومت در مقابل خوردگي

افزايش قدرت چسبندگي رنگها

به عنوان يكي از مراحل آبكاري

عايق كاري

ايجاد نماي ظاهري مناسب جهت دكوراسيون و تزئينات

كاربرد در صنايع فتوگراف و ليتوگراف

افزايش قابليت تابش و انتشار حرارت

افزايش مقاومت سايشي

رديابي و كنترل درزهاي سطحی

مكانيزم تشكيل لايه اكسيدي – آندي

تركيب شيميايي لايه اكسيدي حاصل از آندايزينگ

عمومي ترين ديدگاه و نظريه در اين رابطه

ضخامت لايه اكسيدي – آندي

اهميت مواد در آندايزينگ

نكات مهم در رابطه با آلياژهاي ريختگي سري LM

پوشش‌های اکسیدی

به دو طریق می‌توان این لایه‌ی اکسیدی را بر روی فلزات ایجاد نمود

روش آندی یا الکتروشیمیایی

مشخصه‌های فنی واحد آندایزینگ

مراحل اجرايي آندايزينگ آلومينيوم

تجهيزات مورد نياز در عمليات آندايزينگ

تانک آندايزينگ

پوشش سربي

پوشش لاستیکی

مهم ترین خصوصیات پوشش لاستیکی

آجرهاي مقاوم در مقابل اسيد

پوشش پلاستيك ((PVC

كاتد

تلاطم در محلول الكتروليت

كنترل دماي حمام و خنك كردن محلول الكتروليت

كنترل شدت جريان

قلابها

نکات لازم در انتخاب وکاربرد قلاب ها

ميله هاي حامل جريان

آندايزينگ با استفاده از الكتروليت اسيد سولفوريك

ناخالصی های موجود در اسید فولیک

تاثير ناخالصي هاي موجود در محلول الكتروليت بر كيفيت آندايزينگ

درجه حرارت محلول الكتروليت

دانسيته جريان و ولتاژ در پروسه آندايزينگ با الكتروليت اسيد سولفوريك

آندايزينگ با الكتروليت اسيد كروميك

روش BENGOGH – STUART

روش ثبوت ولتاژ

نكات قابل توجه در آندايزينگ با استفاده از الكتروليت اسيدكروميك

جنس كاتد

تثبيت نسبت اسيدكروميك در محلول

ناخالصي هاي محلول الكتروليت

اقدامات ايمني و حفاظتي

سرعت تشكيل لايه اكسيدي

فرآيند عمليات آندايزينگ با اسيدكروميك

سيل كاري بر اساس محلول الكتروليت استفاده شده در پروسه آندايزينگ

سيل كاري قطعات حاصل از پروسه آندايزينگ سخت

شرح مراحل فرآیند آندایزینگ

عملیات قبل از آندایز

آنیل کردن و پالیش

فرآیند آندایز خود نظم یافته

آندایز تحت چگالی جریان ثابت

آندایز تحت پتانسیل ثابت

آندایز نرم

عملیات پس از آندایز

جدا کردن بستر فلزی و لایه سدی 

فواید عملیات آندایزینگ آلومینیوم

معايب و اشكالات ممكن در آندايزينگ آلومينيوم

عکس از فایل :   

  

 

 

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: مقاله اصول تئوری آندایزینگ آلومینیوم ,
تاریخ : چهار شنبه 8 اسفند 1397
بازدید : 506
نویسنده : کیا فایل

تحقیق درباره ی مكانيك مايعات، هيدروليك و تحت فشارهوا

تحقیق درباره ی مكانيك مايعات، هيدروليك و تحت فشارهوا

 مكانيك مايعات، هيدروليك و تحت فشارهوا:

معرفي / انگيزه

مكانيك مايع مطالعه گازها و مايعات و عملكرد فيزيكي آنها و نقش آنها درسيستم مهندسي است. مايعات هرماه اززندگي مارافراميگيرند.

هوايي كه ما تنفس ميكنيم مهمترين سيال است. مطالعه مايعات سعي و تلاش مضاعف است و هدف از اين سعي و كوشش تفاوت بين همه انواع سيالات است كه كمك كننده ميباشد. دركل دو نوع سيال وجود دارد. اولين نوع مربوط به هيدروليك است. هيدروليك سيالات بعنوان مايعات شناخته شده است واين بدان معناست كه زماني كه سيال هيدروليكي نسبت به فشارموردهدف است هيچ تغييري رخ نميدهد. برعكس هيدروليك فشارهوا است. سيالات تحت فشارهوا گازهايي هستندكه تراكم هستند.

بعنوان مثال تغيير درفشارناشي از تغيير نسبي است. دراين مابين سيالات تحت فشارهوا و هيدروليك تمركز ميشويم. از نظر هيدروليك روي انرژي سيال متمركز هستند.hydrostatigs مارا در مفهوم نيروي شناوري هدايت ميكنندو اينكه چراو چطور درمايعات شناورند. براي آنها يي كه تحت فشار هوا هستند روي وسايل فيزيكي متمركز است و ما از كنترل انرژي صحبت ميكنيم.

اينچنين ابزاري شامل پمپ ها و دريچه ها هستند.

1- پيش زمينه:

مكانيك سيال شايد قديمي ترين مفهوم فيزيك و مهندسي باشد. تمدن هاي قديم با كارهاي مشكلي چون مهاركردن و كنترل آب براي كشاورزي مواجه شدند. رشد كشاورزي مربوط به راههاي زيرزميني، سد، بند، پمپ ها و سيستم هاي پاشيدني است درحاليكه آب معرفي انسان مربوط به مزيت هايي درچشمه ها، منابع و سيستم هاي ذخيره آب است و آب مسافرين مربوط به كشتي ها و سفرهاي دريايي آبروديناميك و روش هايي براي تهيه آب است. عملكرد كلي سيالات براي بهبود و ترفيع كيفيت زندگي حتي براي زنده ماندن بشر هم مهم است. ريشه و منشأ مكانيم سيالات در مهندسي و علوم گسترده است، مهندسي عمران به عنوان مثال از همان ابتدا نياز به سيستم سال و ساختارهاي آن داشت. تقريباً همه اصول و طرحهاي مهنسي ديگر هم شامل مطالعه مكانيك سيالات هستند. مهندسي مكانيك براي سوختن و احتراق و روغن كاري و سيستم هاي انرژي به سيالات نياز دارد. مهندسي هوانوردي هم به بررسي جريان گاز براي توليد انرژي مي پردازد و روي ساختارهاي پرواز متمركز است، حتي مهندسي الكتريكي هم از سيالات براي خنك كردن وسايل الكترونيك با جريان هوا استفاده مي كند.

2- OTEACH:

شامل توسعه چيزي از سيستم هاي سيال است. در سطح C دانش جويان انتقال نيرو را با آب از طريق لوله و چرخ آبي نشان مي دهند گروههاي دانشجويي همچنين انتقال نيرو را با هوا يا استفاده و تجزيه و تحليل كردن سرنگ نشان مي دهند آنها همچنين دريچه ها به عنوان مكانيسم هايي براي كنترل جريان آب و هوا در سيستم مورد بحث قرار مي دهند و اين بطور خلاصه بيان شده است و شامل ايجاد يك وسيله اي است كه جابجا مي شود و ناشي از نيروي تحت فشار هوا است. شكل 1-4 ساختار و ساختمان درجه 2 را نشان مي دهد بايد توجه كرد كه سيستم هاي سيال در نزديك سطح ماده C هستند و طرح black-box (جعبه سياه)، ساختار و سيستم و مكانيسم قبل از سيال است. اين مفاهيم در ايجاد مسائل و بوجود آوردن سيستم هايي كه تركيبي از سيال و ديگر مؤلغه هاي مكانيكي هستند استفاده مي شوند.

اصطلاح شناسي:

Hydraulic: مطالعه جريان سيالات (مايعات) است كه هيچ تغييري در چگالي ديده نمي شود.

تحت فشار هوا: به عنوان ديناميك گاز شناخته شده است مطالعه سيالاتي است كه تحت تغييرات مهم چگالي و غلظت هستند.

غلظت و چگالي: كيفيت توره در هر حجم است.

مايع: يك سيالي كه ساختار مولكولي آن فضاي بين ملكول بطور اساسي سازگار و هماهنگ است. اين نشان دهندة ان است كه توده داده شده از مايع حجم معيني از فضا را اشغال مي كند يك مايع شكل يك ظرف است.

گاز: سيالي كه بين مولكول ها است و هماهگ نيست. اما بيشتر از مايع است يك گاز بطور كامل به يك ظرف بسته را پر مي كند.

وزن معين: نماد: به عنوان نيروي جاذبه در هر واحد حجم سيال تعريف شده است (وزن هر واحد حجم). مثال: آب داراي وزن خالص 9.79 است گرچه هوا داراي وزن خالص در حدود 11.9 در دماي يكسان و فشار جو و اتمسفر است.

اين نتيجه چون ما انتظار داريم كه وزن آب بيشتر از وزن هوا در حجم يكسان باشد لذا هماهنگ است.

چگالي: نماد p است كه به عنوان توده در هر واحد حجم تعريف شده است.

چسبندگي: سايش و اصطحكاك سيال است و كميت سيال است. چسبندگي سيال آن را با توانايي جريان يافتن فراهم مي كند. چسبندگي زياد داراي سيال بيشتري است. ملاس (شيره چغندر قند) خيلي چسبنده است در حالي كه روغن داراي چسبندگي كمتري است.

فشار: فشار سيال كميت نيروي آن بخش از سيال است. فشار در سيال بطور مساوي در همه بخشها وجود دارد فشار در يك نقطه در يك سيال تغيير مي كند و در سرتاسر سيستم انتقال مي يابد.

Bydiostatic: نيروهاي سيال و واكنش ها براي سيال است.

 

 

شامل ورد 13 صفحه ای

 


 



:: موضوعات مرتبط: شیمی , ,
:: برچسب‌ها: مکانیک مایعات , هیدرولیک , فشار هوا ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG