یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398
بازدید : 240
نویسنده : کیا فایل

مقاله بهداشت و سلامتي

مقاله بهداشت و سلامتي

 

مقاله بهداشت و سلامتي

روشهای نادرست در نگهداری موی سر

موی سر شما بنا به دلایل متعددی میتواند کدر، کم پشت و شکننده شده و دچار ریزش شود. تعدادی از این دلایل ارثی هستند و گاهی استفاده از یک محصول نامناسب و تغذیه نادرست موجب این مشکلات و موارد نظیر آن میشوند. اما ما گاهی بدون توجه یا بر اثر اطلاعات نادرست، با موی خود طوری رفتار میکنیم که بیش از پیش آسیب میبیند.

 

 

1. شامپو کردن روزانه

بهترین حالت و شرایط مو در زمانی است که چربیهای طبیعی پوست سر بتوانند به نوک موها برسند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین مو توصیه میکنند که موها را یک روز در میان یا حتی دو روز در میان شامپو کنید.

 

2. موهای بلند خود را همواره در یک نقطه خاص جمع میکنید.

افرادی که عادت دارند موی بلند خود را با یک کش به صورت "دم اسبی" در پشت سر جمع کنند، مراقب باشند. تارهای مو در کشهای موی سر-از هر جنس و اندازه- گیر کرده و شکسته یا کنده میشوند. بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن بخشهای خاصی از مو، هر بار محل جمع کردن موها راکمی بالاتر و در مرتبه بعد، کمی پایینتر بیاورید. استفاده از کشهای ضخیم حوله ای یا پارچه ای، در کاهش این حالت بسیار موثر است.

 

3. شانه کردن موی خیس از ریشه تا نوک مو

 

 


 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مقاله بهداشت و سلامتي , بهداشت و سلامتي , مقاله پزشکی , تحقیق پزشکی ,
تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398
بازدید : 237
نویسنده : کیا فایل

تحقیق تشریح سرطان

تحقیق تشریح سرطان

 

تشریح سرطان
به رشد نابهنجار، غیر عادی و کنترل نشده سلول های بدن سرطان اطلاق میشود که در صورت درمان نشدن منجر به مرگ بیمار می شود. بیشتر سرطان ها به صورت تومور و غده یا برآمدگی در بدن بروز میکنند. البته باید توجه داشت که تمام تومورها سرطانی نیستند. تومور بافتی است که هیچ گونه فعالیت فیزیولوژیکی را در بدن انجام نمی دهد. گاهی ممکن است شبیه به یک زگیل باشد و در مواردی به صورت یک غده بدخیم. سرطان پوست یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق تومورها به وجود می آیند، اما اگر در همان مراحل اولیه تشخیص داده شوند، جای امیدواری برای درمان آنها وجود دارد. 

دلایل بروز سرطان پوست
انواع مختلف سرطان پوست در انسان به دلیل قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه فرابنفش به وجود می آید. این تشعشعات از طریق تابش نور خورشید به بدن انسان منتقل میشوند. پوست بدن شامل رنگدانه هایی به نام ملانین است که میتواند از ورود میزان معینی اشعه فرابنفش به درون بدن جلوگیری کند ولی با ایجاد شکاف در لایه ازن مقدار این تشعشعات خطرناک و کشنده به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده است. 
رنگدانه ها در افرادی که به طور طبیعی دارای پوست تیره تری هستند بیشتر بوده و مصونیت بیشتری در مقابل تابش نور آفتاب دارند. از این رو آن دسته از افراد که دارای پوست روشن تری هستند ریسک بالاتری را در ابتلا به انواع سرطان های پوستی دارند. بنابر این گرفتن حمام آفتاب روش مناسبی برای برنزه شدن نیست. البته ما سالن های سولاریم را نیز به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا آنها نیز به نوبه خود دارای مضرات بی شماری هستند.

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق پزشکی , سرطان ,
تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398
بازدید : 439
نویسنده : کیا فایل

تحقیق فايده شير مادر براي نوزاد

تحقیق فايده شير مادر براي نوزاد

 

21 فايده شير مادر براي نوزاد

1- شير مادر بر ضريب هوشي نوزاد اثر دارد. 2- شير مادر باعث تقويت عملكرد ريه هاي نوزاد مي گردد و از مشكلات تنفسي و تنگي نفس جلوگيري مي كند. 3- شير مادر داراي اسيدهاي چرب، قند لاكتوز، آب و اسيد آمينه مي باشد. 4- شير مادر ضد بيماري مي باشد، زيرا آنتي بادي هاي بدن مادر از طريق شير به نوزاد منتقل مي شود. 5- شير مادر از نوزاد در برابر پنوموني (ذات الريه)، مسموميت غذايي، برونشيت، عفونت هاي ميكروبي، آنفلوآنزا، عفونت گوش، آلرژي، جوش، اسهال و سرخجه محافظت مي كند. 6- شير مادر داراي حداقل 100 جزء مي باشد كه در شيرخشك يافت نمي شود. 7- مكيدن سينه مادر به رشد فك نوزاد كمك مي كند و كودكي كه داراي فك محكمي باشد، دندان هاي سالمي خواهد داشت. 8- شير مادر داراي فوايد روانشناسي نيز مي باشد به اين ترتيب كه كودك به مادر وابسته مي شود. در زمان تولد، نوزاد 30 تا 38 سانتي متري خود را مي بيند و اين فاصله اي است كه بين صورت مادر و نوزاد وجود دارد. 9- از طرف ديگر نوزاد از گرمي سينه مادر خود لذت مي برد و بيشتر شير مي خورد. 10- كودكاني كه از شير مادر خورده اند، تا سن 15 سالگي كمتر دچار ديابت نوع يك، بيماري MS، بيماري قلبي و سرطان مي شوند. 11- كودكان شير مادر خوار مشكلات روانشناختي، رفتاري و يادگيري كمتري دارند. 12- شير مادر بهترين غذاي نوزاد است. شير مادر تركيبي...

 

 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق شير مادر براي نوزاد , فواید شیر مادر , فواید خوردن شیر مادر , فواید خوردن شیر , مقاله شیر مادر , تحقیق شیر مادر , شیر مادر ,
تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398
بازدید : 274
نویسنده : کیا فایل

تحقیق انواع حافظه

تحقیق انواع حافظه

 

انواع حافظه

از نظر علمی حافظه را می توان به دو بخش «حافظه بلند مدت»(Long-Term Memory)و «حافظه کوتاه مدت»(Short-Term Memory)تقسیم نمود.در موقعیت هایی که نگهداری و ذخیره سازی مطالب برای چند ثانیه مطرح است،(اغلب کمتر از ۳۰ثانیه)در مقایسه باموقعیت هایی که مستلزم نگهداری مطالب برای مدت طولانی تری است،(از چند دقیقه تا چندین سال)نوع حافظه فرق می کند.گفته می شود موقعیت های نخست با حافظه کوتاه مدت و موقعیت های دوم با حافظه بلند مدت مرتبط می شود.در مورد هر دو نوع حافظه، سه مرحله رمزگردانی، ذخیره سازی و بازیابی وجود دارد.لازم به ذکر است در بعضی از مطالعات و منابع از حافظه نوع سومی نیز با نام «حافظه حسی»(Sensory Memory)سخن به میان آمده است.

حافظه کوتاه مدت(Short-term)

 

حافظه، اثر الن لوی وارنر(۱۸۹۶–۱۸۴۴م)کتابخانه کنگره ساختمان توماس جفرسون، واشنگتن.دی سی.

حافظه کوتاه مدت اجازه می دهد تا برای مدت چند ثانیه تا حداکثر یک دقیقه و اساسا بدون تمرین، مطالب نگهداری و ذخیره سازی شود.آن مانند چکنویس گذرا است که برای فراخوانی اطلاعات در دست پردازش عمل می‌کند.برای نمونه برای فهمیدن این جمله، فرد لازم است که آغاز جمله را در حین خواندن بقیه جمله به ذهن بسپارد.یا اینکه عموما اشخاص برای برقراری یک تماس تلفنی، ابتدا شماره را از..

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , حافظه , حافظه خوب , نوع حافظه , انواع حافظه ها , حافظه قوی ,
تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1398
بازدید : 416
نویسنده : کیا فایل

دانلودجزوه کامل هماتولوژی پزشکی (خون شناسی )دکتر منتظم

دانلودجزوه کامل هماتولوژی پزشکی (خون شناسی )دکتر منتظم

 

عنوان فایل: دانلودجزوه کامل هماتولوژی پزشکی (خون شناسی )دکتر منتظم

نوع فایل : pdf

زبان: فارسی

تعدادصفحات: 85 ص

رشته : علوم آزمایشگاهی

توضیحات:

خون شناسی ،خصوصیات اجزای سازنده خون نظیر تعداد،ساختار وعملکرد گلبول های قرمز (اریتروسیت ها )گلبول های سفید (لکوسیت ها)و پلاکت ها (ترمبوسیت ها) ومواد شیمیایی موجود در پلاسما یا سرم را که در ارتباط با سلول های خونی هستند مورد بررسی قرار می دهد .

فهرست :

مقدمه

خون شناسی آزمایشگاهی

روش های تجزیه خون

فصل اول : کلیات خون شناسی

فصل دوم : بررسی گلبول های قرمز

فصل سوم : بررسی گلبول های سفید

فصل چهارم : بررسی پلاکت ها

فصل پنجم: بررسی گسترش خون محیطی ومغز استخوان

فصل ششم : سلول های بنیادی خون سازی و فاکتور های رشد خون ساز

فصل هفتم : اریتروپوئز

فصل هشتم: لکو پوئز

فصل نهم: تولید پلاکت

فصل دهم : کم خونی

فصل یازدهم : آنمی های ناشی از اختلال تولید

فصل دوازدهم: کم خونی های ناشی ازاتلاف خون (اختلالات غشای گلبول های قرمز )

فصل سیزدهم : کم خونی های ناشی ازاتلاف خون(اختلالات هموگلوبین )

فصل چهاردهم:کم خونی های ناشی ازاتلاف خون(اختلالات متابولیک ونقص در فعالیت آنزیم )

عکس هایی از فایل :

 

جزوه خون‎شناسی دکتر سیدحسن منتظم-بهترین جزوه هماتولوژی جزوات ارشد هماتولوژی جزوات پزشکی جزوات هماتولوژی جزوه ارشد هماتولوژی جزوه ایمونو هماتولوژی جزوههای هماتولوژی جزوه هماتولوژی جزوه هماتولوژی 1 جزوه هماتولوژی 2 جزوه هماتولوژی PDF جزوه هماتولوژی دانشگاه تهران جزوه هماتولوژی علوم آزمایشگاهی جزوه هماتولوژی عملی جزوه ی هماتولوژی خرید جزوه هماتولوژی دانلود جزوه ارشد هماتولوژی دانلود جزوه کامل هماتولوژی دانلود جزوه هماتولوژی دانلود جزوه هماتولوژی دانشگاه تهران دانلود جزوه ی هماتولوژی دانلود رایگان جزوات پزشکی دانشگاه تهران دانلود رایگان جزوات پزشکی دانشگاه شهید بهشتی-دانلود رایگان جزوه ارشد هماتولوژی-دانلود رایگان جزوه هماتولوژی دانشگاه شهید بهشتی-جزوات کارشناسی ارشد خون شناسی-خون شناسی، تبلیغات سایت، دانلود جزوه هماتولوژی دکتر بشاش-دانلود کتاب هماتولوژی دکتر گل افشان-دانلود جزوه هماتولوژی علوم آزمایشگاهی-دانلود کتاب خون شناسی پزشکی مجتبی طبرستانی-خون شناسی pdf-دانلود کتاب هماتولوژی فارسی-دانلود کتاب خون شناسی به زبان فارسی-دانلود رایگان کتاب هماتولوژی-

 


 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جزوه خون شناسی دکتر سید حسن منتظم , جزوه هماتولوژی , خون شناسی ,
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398
بازدید : 325
نویسنده : کیا فایل

اطلس آناتومی انسان  - Pocket Atlas of  Human Anatomy

اطلس آناتومی انسان - Pocket Atlas of Human Anatomy

 

Pocket Atlas of Human Anatomy

 اطلس آناتومی انسان :

قابل توجه دانشجویان رشته های پزشکی و پزشکان ، فیزیوتراپ ها و متخصیصن علوم پزشکی و علاقمندان دانش آناتومی بدن انسان:

همیشه برای ما سوال بوده است که ساختار بدن انسان از چه اجزایی تشکیل گردیده است و کنجکاو بودیم ببینیم خداوند چه موجودی با چه خصوصیاتی خلق کرده است.

با اطلس پیش رو بخش کوچکی از قدرت خداوند متعال که توسط بشر کشف گردیده است معرفی خواهد شد.

هر دانشجوی رشته پزشکی ویا پزشکی نیاز به این اطلس ارزشمند را در خود حس میکند.

این اطلس (رنگی - سیاه و سفید) با قابلیت سرچ و جستجوی عالی به زبان انگلیسی و اورجینال بوده و بیش از 500 صفحه مطالب علمی و کاربردی و مصور داشته و جزو اطلس های کمیاب در علم پزشکی واناتومی بدن انسان با چندین هزار جزء از بدن انسان می باشد که به سختی در سایتهای آمازون و e-bay پیدا خواهد شد و قیمتی بسیار بالاتر و چند برابرقیمت حال حاضر داراست.

شما با استفاده از راهنمای تصویری اطلس و با جزئیات کامل، دانش آناتومی انسان را بدست خواهید آورد.

دانلود این فایل کم نظیر را به تمام دانشجویان علم پزشکی ، پزشکان ، فیزیوتراپ ها ، رادیولوژیست ها و اساتید دانشگاه در رشته های پزشکی و همچنین افراد علاقمند به این دانش منحصر بفرد توصیه میکنیم.

 


 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اطلس آناتومی انسان , آناتومی ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 517
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه فیزیولوژی مغز انسان (pdf)

 

عنوان فایل : فیزیولوژی مغز انسان

قالب بندی : pdf

 

دانلود جزوه فیزیولوژی مغز انسان pdf

 

شرح مختصر : سیستم عصبی مرکزی (Central Nervous System) به عنوان دریافت کننده، پردازش گر و تنظیم کننده تحریکات، کنش ھا و واکنش ھای ارادی و غیر ارادی انسان، در ارتباطی ھماھنگ با سایر سیستم ھا و با بکار گیری آن ھا، ارتباط و تطبیق انسان با دنیای پیرامون و درون خود را برقرار می سازد. در سیستم دقیق، پیچیده و یکپارچه ی بدن انسان، نقش ھدایت به سیستم عصبی مرکزی و مغز تعلق دارد، از این رو “مغز انسان” قابل تامل ترین پدیده ھا برای شناخت و بررسی ھای علمی و ھمچنین پیچیده ترین و ھنوز ناشناخته ترین آنھاست. در این پژوهش به بررسی اجمالی آناتومی و فیزیولوژی مغز انسان، پرداخته شده است.

فهرست :

مقدمه

مغز (Brain)

سه بخش مغز براساس تکامل جنینی

مغز قدامی (Forebrain)

مغز میانی (Midbrain)

مغز خلفی(Hindbrain)

نیمکره های مغز (Telencephalon)

رینانسفال

دیانسفالون(Diencephalon)

تالاموس

هیپوتالاموس

متانسفالون (Metencephalon)

بصل النخاع

انواع لوب

مخ(Cerebrum)

جسم پینه ای (Corpus Callosum)

قشر مغز(Cortex)

اعمال قشر حرکتی

بطن های مغزی ( (Brain Ventricles)

مایع مغزی -نخاعی ( Cerebrospinal fluid)

سیستم لیمبیک(The Limbic System)

آمیگدال(Amygdala)

هیپوکمپ(Hippocampus)

هسته های قاعده ای (Basal Ganglia (nuclei))

ساقه مغز (Brain Stem)

پل مغزی (Pons)

مخچه(Cerebellum)

ساختارهای شبکه ای(Reticular Formation)

اعصاب مغزی(جمجمه ای)

پوشش های مغز ونخاع

پرده مننژ

نرم شامه

سخت شامه

غشای عنکبوتیه

جریان خون مغز

راه های هدایتی

مسیرقشری نخاعی (هرمی)

مسیرستون خلفی

مسیر نخاعی مخچه ای

مسیر تالاموسی نخاعی

امواج مغزی

موج دلتا

موج تتا

موج آلفا

موج بتا

موج گاما

منابع

واژه نامه

عکس هایی از متن :

 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: فیزیولوژی مغز اسان , فیزیولوژی , مغز , سیستم عبی مرکزی ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 791
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه کامل جنین شناسی عمومی (pdf)

دانلود جزوه کامل جنین شناسی عمومی (pdf)

 

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل جنین شناسی عمومی

نوع فایل : pdf

تعدادصفحات: 85 ص

توضیحات :

برای دانلود این فایل با 50 تا 70% تخفیف از لینک زیر استفاده کنید

لینک دانلود جزوه کامل جنین شناسی عمومی (pdf دانلود سریع

فهرست :

فصل اول :گامتوژنز (تبدیل سلول های زایا به گامت های مذکر ومونث )

سلول های زایای ابتدایی (پریموردیال)

میتوز ومیوز

تغییرات مورفولوژیک در طی بلوغ گامت ها

اووژنز

بلوغ اووسیت ها قبل از تولد

بلوغ اووسیت ها در سن بلوغ

سه مرحله عبور فولیکول

پره آنترال

فولیکول گراف

سلول های گرانولوزا

فولیکول اولیه Primary follicle

لایه های تکای فولیکولی follicleTheca

زونا پلوسیدا Zona pellucida

فولیکول ثانویه (وزیکولر)

کومولوس اووفروس (Cumulus oopphorus

هورمون لوتیینیزان LH

اولین جسم قطبی

تکامل اسپرم در هنگام بلوغ

اسپرماتوژنز

سلول های محافط یا سرتولی

لولهای منی بر (Seminiferous tubules

انواع اسپرماتوگونی

هورمون محرک فولیکول FSH

اسپرمیوژنزSpermiogenesis

گامت های غیر طبیعی

فصل دوم : اولین هفته تکامل (تخمک گذاری تا لانه گزینی )

چرخه تخمدانی

چرخه های جنسی Sexual cycles

هورمون آزاد کننده گنادوتروپین Gonadotropin-releasing hormone,GnRH

جسم آترتیک (Corpus atreticum)

مرحله پرولایفراتیو Proliferative phase

تخمک گذاری Ovulation

تاج شعاعی Corona radiata

استیگما Stigma

جسم زرد Corpus luteum

مرحله پروژسترونی یا ترشحی

انتقال اووسیت

جسم سفید Corpus albicans

گنادوتروپین کوریونیانسان (Human chorionic gonadotropin,hCG )

جسم زرد حاملگی Corpus luteum graviditatis

لقاح Fertilization

جاذب شیمیاییChemoattractants

طرفیت یابی Capacitation

واکنش آکروزومی Acrosome reaction

زونا پلوسیدا

مراحل لقاح

نفوذ به تاج شعاعی

نفوذ به زونا پلوسیدا

ادغام غشاهای سلولی

سه مرحله پاسخ تخمک

واکنش قشری و واکنش زونا

از سر گیری دومین تقسیم میوز

دومین جسم قطبی Definitiveoocyte

پیش هسته مونث Famale pronucleus

فعال سازی متابولیک تخمک

پیش هسته مذکر Male pronucleus

تسهیم (cleavage

اتصالات محکم tight junctions

اتصالات شکافدار (gapjunctions

رویان حقیقی embryo proper

تشکیل بلاستوسیت

سه لایه از دیواره رحم

آندومتر،پری متر ،میو متر

جایگزینی

عبور آندو متر از سه مرحله

مرحله فولیکولی ،افزایشی یا استروژنی prolifrative

مرحله ترشحی یا پروژسترونی

مرحله قاعدگی

محل های غیر طبیعی لانه گزینی بلاستوسیت

فصل سوم : هفته دوم رشد ونمو (دیسک زایای دو لایه )

سیتوتروفوبلاست cytotrophoblas

سنسیتیوروفوبلاستsyncytiotrophoblrst

لایه هیپوبلاست hypoblast layer

لایه اپی بلاست epiblast layer

حفره آمنیوتیک

لخته فیبرینی fibrin coagulum

مرحله لاکونار یا حوضپه ای lacunar stage

غشای خارج سلومی (exocoelomic membrane) (heuser

کیسه زرده اولیه primitive yolk sac

شبکه ارتباطی intercommunicating network

حفره اگزوسلومیک exocelomic cavity

مزودرم خارج رویانی سوماتوپلوریک exteraembryonic somatopleuric mesoderm

واکنش دسیدوا decidual reaction

پرز های جفتی اولیه decidual reaction

کیسه زرده ثانویه decidual reaction

کیسه زرده قطع definitive yolk sac

بند ناف umbilical cord

فصل چهارم : سومین هفته تکامل (دیسک زایای سه لایه )

گاسترولاسیون gastrulation

تشکیل مزودرم وآندودرم رویانی

شیار اولیه primitive streak

گره اولیهprimitive node یا گره هنسن

گودی اولیه(primitive pit

تورفتگی invagination

تشکیل نوتوکورد

آلانتوئیسallantois

نقش نهایی سلول ها طی گاسترولاسیون

رشد دیسک رویانی

تکامل بیشتر تروفوبلاست

پرز های لنگری anchoring villi

فصل پنجم :هفته سوم تا هشتم (دوره رویانی)

مشتقات لایه زایای اکتودرمی

صفحه عصبی neural plate

نورواکتودرم

نورولاسیون neurulation

پین های عصبی neural fold

ناودان عصبی neural groove

لوله عصبی neural tube

نوروپورهای قدامی وخلفی

وزیکول های مغزی

سلول های ستیغ عصبی neural crest

گانگلیونهای حسی

نورون های سمپاتیک

سلوهای شوان ومدولا

ملانوسیت

لایه زایا چهارم

مشتقات لایه زایای مزودرمی

مزودرم کنار محوری وصفحه جانبی

مزودرم پیکری یا جداری

لایه مزودرمی اسپلانکنیک یا احشایی

حفره داخل رویانی intra embryonic cavity

مزودرم واسطه ای intermediate mesoderm

خون وعروق خونی

واسکلولوژنز

آنژیوژنز

مشتقات لایه زایای آندودرمی

مجرای زرده ای vitelline duct

انواه پوشش ها

فصل ششم : ماه سوم تا تولد جنین وجفت

رشد ونموجنین

LNMP

تغییرات ماهانه

موهای کرکی

ورنیکس کازئوزا vernix caseosa

طمان تولد

پرده های جنین وجفت

تغییرات توروفوبلاست

گرههای سن سیشیال syncytial knots

کوریون فوروندوزم (پرزی) ودسیدوای قاعده ای Decidua basalis

کوریون صاف syncytial knots

دسیدوای کپسولی Decidua capsularis

دسیدوای جداری Decidua parietalis

تشکیل پرده آمنیوکوریونیک Amnio-chorionic membrane

ساختمان جفت

جفت در پایان بارداری

جریان خون جفت

فصل هفتم : نواقص هنگام تولد وتشخیص پیش از زایمان

نقایص هنگام تولد (ناهنجاری مادر زادی )

انواع ناهنجاری ها

تخریب disruption

بدشکلی malformatin

تغییر شکل

سندرم

تشخیص قبل از تولد

اولتراسونوگرافی

غربالگری سرم مادر

غلظت آلفا فتوتروپین AFP

آمنیوسنتز

نمونه برداری از پرز های جفتی CVS

جریان خون جفت

اعمال جفت

تبادل گازها

تبادل مواد غذایی والکترولیت ها

انتقال آنتی بادی های مادر

تولید هورمون

آمنیون وبند ناف

پیوستگاه آمنیواکتودرمی amnioectodermaljunction

تغییرات جفت در پایان حاملگی

دوقلوهای دی زیگوت یا دو تخمی Fraternal

دوقلوهای مونو زیگوت یا تک تخمیIdentical

اختلالات در دو قلوها

جنین پاپیروسی Fetus papyraceus

سندرم ترنسفوزین قل به قل Twin-to-twin transfusion syndrome

وضع حمل (زایمان)

عکس فایل :

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: جزوه , جنین شناسی , عمومی , پزشکی , لانگمن ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 620
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه همه چیز در مورد خون در قالب pdf

دانلود جزوه همه چیز در مورد خون در قالب pdf

 

عنوان فایل : دانلود همه چیز در مورد خون 

نوع فایل : pdf

تعدادصفحات : 129 ص

 

برای دانلود این فایل با 50% تخفیف روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود جزوه کامل دستگاه خون در قالب pdfدانلود سریع

 

 

توضیحات :

به جرات ميتوان گفت كه خون اولين بافتي است كه توسط بشر مورد توجه ،بررسي و تحقيق قرارگرفته است از حدود سال 1966 مشخص گرديد كه خون از دو قسمت تشكيل شده است و حاوي سلولها و مايعي است كه به طور منظم و يك طرفه در سيستم چرخش بسته اي در جريان است و توسط انقباضات ريتميك قلب به جلو رانده ميشود.
خون از 2 قسمت تشكيل شده است:
مايع شفاف متمايل به زرد و نسبتاً چسبناكي كه به هنگام سانتريفوژ خون در سطح قرار ميگيردو سرم خون ناميده ميشود اين جزء خون آبكي و حاوي بيش از 90 % آب است. مواد محلول درآن هم از نظر تنوع و هم از نظر مقدار بسيار متفاوت ميباشند كه اعمال مختلفي را به عهدهدارند.45 % حجم كل خون را شامل شده و داراي سلولهاي خوني - 2. قسمت سلولي كه حدود 55ميباشند.سلولهاي خوني نه تنها از نظر فعاليت هاي فيزيولوژيك بلكه از نظر شكل ، اندازه، رنگ ،همچنين خصوصيات متابوليسم با يكديگر تفاوتهايي دارند

در اين مجموعه شما با سيستم خون ساز و ارگانهاي مرتبط با اين سيستم آشنا شده و در مورد خون و مواد تشكيل دهنده آن نكات مهم و كليدي را مي آموزيد.که این جزوه توسط جمعی از اساتید نوشته شده است .

• آقاي دكتر محمد بيات گروه آناتومي
• آقاي دكتر پرويز پاكزاد گروه ايمنولوژي
• آقاي دكتر داوود ساعدي گروه بافت شناسي
و...

فهرست :

فصل اول : سلول هاي خوني
هماتو پويزيس 
گلبول هاي قرمز
گلبول هاي سفيد 
پلاكت ها 
فصل دوم : هموستاز و انعقاد خون
روند هموستاز 
اختلالات هموستاز
آزمايشات انعقاد خون 
دارو هاي ضد انعقاد 
فصل سوم : گرو هاي خوني ، انتقال خون و پيوند
گروه هاي خوني 
ناسازگاري گروه هاي خوني 
پيوند 
فصل چهارم : بافت هاي مرتبط با سيستم خونساز
طحال 
تيموس 
عقده هاي لنفاوي

عکس هایی از فایل :

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: سلول خونی , آزمایش , انتقال , انعقاد , پلاکت ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 907
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه کامل  سیستم قلب و عروق در قالب pdf

دانلود جزوه کامل سیستم قلب و عروق در قالب pdf

 

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل دستگاه قلب و عروق

نوع فایل : pdf

تعداد صفحات : 322 ص

 

توضیحات :

مجموعه پیش رو حاصل کار گروهی جمعی از اعضاع هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد که به صورت یک جزوه کامل برای استفاده در این سایت قرار داده شده است .

اسامي مولفين درسنامه قلب و عروق به ترتيب حروف الفبا
دكتر حسين اردبيلي –الكترو كارديو گرام
دكتر افسانه الياسي – فيزيولوژي گردش خون
دكتر عبدالحسين باستاني – بيوشيمي
دكتر محمد بيات – آناتومي
دكتر پرويز پاكزاد – ايمونولوژي

و...

فهرست :

عنوان
مقدمه 
اسامي مولفين
بخش اول
جنين شناسي قلب و عروق

تکامل بخش های مختلف قلب

بخش دوم
راديو آناتومي قلب و عروق

آناتومي 
تصاوير راديولوژيك و فيزيك پزشكي
بخش سوم
بافت شناسي قلب و عروق

تفاوت ساختاری بین انواع مختلف عروق خونی

ارزش پری سیت در پدیده ترمیم


بخش چهارم
بیوشیمی قلب و عروق

راديكالهاي آزاد

- همستاز و انعقاد خون 
- ليپوپروتينهاي پلاسمايي 
بخش پنجم
فيزيولوژي 
بخش ششم
اثرات سن روي سيستم قلب و عروق
بخش هفتم
ايمونولوژي 
بخش هشتم
معاينه فيزيكي

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مقاله , قلب , عروق , آناتومی , فیزیولوژی , بیماری ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 844
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه کامل آناتومی عمومی بدن انسان  در قالب پاور پوینت

دانلود جزوه کامل آناتومی عمومی بدن انسان در قالب پاور پوینت

 

عنوان فایل: دانلود جزوه کامل آناتومی عمومی

قالب بندی: پاور پوینت

توضیحات:

آناتومی شاخه‌ای از زیست‌شناسی است که به بررسی ساختار و شیوه کار تن و بدن جانداران می‌پردازد. زیر شاخه‌های آن کالبدشناسی جانوری و کالبدشناسی گیاهی می‌باشد. یک تعریف تقریباً کامل برای کالبدشناسی، شناسایی قسمت‌های مختلف بدن و ارتباط ساختمانی آنها با همدیگر می‌باشد . در بیان آناتومی گفته می‌شود که مطالعه ساختار بدن انسان است . اولین مطالعات مربوط به آناتومی ، توسط وسالیوس که یک آناتومیست فلمنگی قرن شانزدهم می‌باشد صورت گرفت. او توانست طرحهایی از قسمتهای مختلف بدن ، با چشم غیر مسلح رسم کند.

این فایل شامل 10 فایل پاورپوینت مجزا می باشد .

فهرست:

  • مقدماتی راجع به آناتومی
  • کلیات سیستم اسکلت واستخوان بندی
    • انواع استخوان
    • جمجمه
    • ستون فقرات
    • اندام فوقانی
    • اندام تحتانی
    • مفاصل
  • عضلات بدن وماهیچه ها (Muscle of Body)
    • عضلات سر و صورت
    • عضلات ناحیه گردن
    • عضلات ناحیه پشت
    • عضلات ناحیه قفسه سینه
    • دیافراگم
    • عضلات جدار شکم
    • عضلات اندام فوقانی
    • عضلات اندام تحتانی
  • سیستم گوارش
    • دهان و حلق
    • مری، معده، دوازدهه
    • روده کوچک و روده بزرگ
    • غدد بزاقی پانکراس کبد کیسه صفرا
    • تقسیم بندی شکم
    • دستگاه تنفس (Respiratory system)
    • بینی
    • حنجره
    • ریه و پلورا
  • دستگاه گردش خون (Cardiovascular system)
    • قلب، پریکارد و سیستم هدایتی قلب
    • شریان ها
    • وریدها
    • سیستم لنفاوی
    • تیموس و طحال
  • دستگاه بینایی و شنوایی
    • چشم
    • گوش
  • غدد درون ریز
    • اپی فیز
    • هیپوفیز
    • غده تیرویید و پارا تیرویید
    • غدد فوق کلیوی
  • دستگاه عصبی
  • دستگاه ادراری وتناسلی

عکس هایی از فایل:

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: آناتومی عمومی , بدن انسان , فیلم , آموزش , کتاب , گوارش ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 6476
نویسنده : کیا فایل

دانلود اصول گزارش نویسی  پرستاری به صورت  جزوه پاورپوینت ppt

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری به صورت جزوه پاورپوینت ppt

 

عنوان فایل : دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری به صورت جزوه پاورپوینت

نوع فایل : پاورپوینت ppt

حجم فایل : 2 مگ

تعداد صفحات : 145 ص

شرح مختصر دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری

این فایل جزوه ای 145 صفحه ای در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد که در مورد نحوه ی گزارش نویسی پرستاری بحث می کند .

فهرست مطالب دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری

مقدمه

جايگاه گزارش نويسي در قرآن

ثبت و گزارش نویسی در تاريخ

گزارش نويسي در پرستاری

بررسی یک مقاله

بررسی علل عدم گزارش نویسی صحیح

تعريف گزارش نويسی

هدف از تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات

اصطلاحات رايج برای واژه گزارش نویسی

Recording (ثبت كردن)

(گزارش كردن) Reporting

Chart

Documentation

معيارهاي ارزشيابي كيفيت مراقبتهاي پرستاري

روشهاي گزارش نويسي

1)تشریحی Narrative

2)مشکل محورProblem focus

3)فرآیند محورProcess focus

4) سنتي يا بيمارستاني Classic

مزایای ومعایبگزارشات تشریحی

گزارش نويسی SOAPIE

گزارش نويسي به روش POR) problem oriented Record )

گزارش نويسي گام به گام

گزارش نويسي بر اساس تشخيص پرستاری

انواع تشخيص هاي پرستاري

1-موجود يا Actual

2-بالقوه يا Potential

3-احتمالي يا Possible

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری

خصوصیات یک گزارش خوب چیست؟

1) صحت و دقت : (Accuracy& Actuality)

2) اختصار : (Completeness and Concise)

3)مربوط بودن :( Relevant )

4)جامع بودن : (Complete and common)

5)پویایی: Current

6)سازمان بندی :( Organize)

7) محرمانه : (Confidential)

قوانین ثبت گزارش

1)مندرجات (Content )

2)زمان بندی (Timing )

3) چارچوب برگهها (Format )

4)امضاء مسئول و یا پاسخ گویی (Accountability )

5) رازداری (Confidentiality)

چه مواردي بايد در گزارش ثبت شود؟

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری

1-دستورات روتين يا ثابت

2-دستورات PRN

3- دستورات تلفنی

4-دستورات شفاهی

5-دستورات پزشك مشاور

6) ثبت رفتار بيمار

7-عكس العمل بيمار نسبت به اقدامات درماني و پرستاري

8-ثبت حوادث غير مترقبه

موارد نوشتن گزارش حوادث

9-ثبت موارد پاراكلينيك

10-اقدامات درماني ساير اعضاي تيم درمان

11-ويزيتهاي انجام شده و تعداد آن

12-پيشرفت بيمار‘ آموزشهاي داده شده به وي

گزارش پذیرش

گزارش قبل از عمل

گزارش ریکاوری

گزارش بعد از عمل

گزارش ترخیص

گزارش فوتی

انواع گزارشات شفاهی

گزارش تعویض شیفت

گزارش حوادث اتفاقی

گزارش انتقالی

گزارش تلفنی

نکات مهم در زمینه اصول نگارشات پرستاری

رایانه و گزارشات پرستاری

برخي از موارد قصور در پرستاران به ترتيب تكرار

نقد ها وکارگروهی

نمونه گزارش ها

عکس از فایل دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری ppt ، دانلود کتاب گزارش نویسی پرستاری ، دانلود رایگان اصول گزارش نویسی پرستاری pdf

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری ppt ، دانلود کتاب گزارش نویسی پرستاری ، دانلود رایگان اصول گزارش نویسی پرستاری pdf

دانلود اصول گزارش نویسی پرستاری ppt ، دانلود کتاب گزارش نویسی پرستاری ، دانلود رایگان اصول گزارش نویسی پرستاری pdf

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود جزوه , پاورپوینت , کتاب گزارش نویسی , پرستاری , ریکاوری ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 494
نویسنده : کیا فایل

کتاب اصول طب داخلی هاریسون

کتاب اصول طب داخلی هاریسون

 

جدیدترین نسخه کتاب اصول طب داخلی هاریسون(چاپ 20- سال 2018) اثر دن لوئیس لانگو، در زمینۀ بیماری‌های داخلی و اصول طب در 8452 صفحه در قالب فایل PDF به همراه تصاویر واضح و کامل از تمامی بیماری های شرح داده در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.

 

فرمت فایل: PDF
تعداد صفحه: 8452

زبان: اصلی ( انگلیسی)

با توجه به حجم بالای کتاب(600 مگا بایت) کتاب به منظور سهولت دانلود  لینک سریع در اختیار قرار داده شده است- با تشکر

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
دایسکشن آئورت ناشی از گسترش پارگی لایه اینتیما به سمت لایه مدیا و یا پارگی عروق خون رسانی کننده (Vasa Vasorum) به جدار آئورت می‌باشد. تروما به قفسه سینه و یا آسیب‌های ایاتروژنیک از علل بروز دایسکشن آئورت می‌باشند. در عدم حضور HTN و سایر شرایط تخریب کننده لایه مدیا بروز دایسکشن به طور خودبخودی ندرتاً رخ می‌دهد. تقریباً ۵۰٪ موارد دایسکشن آئورت در زنان جوانتر از ۴۰ سال و خصوصاً در دوران بارداری رخ می‌دهد.
تقریباً تمام موارد دایسکشن حاد همراه با درد شدید در زمان مراجعه علامت خاصی نداشته باشند. برخلاف درد ناشی از ایسکمی میوکارد، در بیماران مبتلا به دایسکشن آئورت سریعاً درد به حداکثر شدت خود می‌رسد و اغلب منجر به کلاپس عروقی می‌شود. طبق نظر مطالعات قدیمی درد ناشی از دایسکشن آئورت کیفیت پاره کننده (Tearing) دارد اما در مطالعات جدید مشخص شده که شایع‌ترین تظاهر این بیماران درد ناگهانی، شدید و واضح (Sharp) می‌باشد.

 

آخرین تغییرات

شامل بسیاری از پیشرفت های جدید و پیشرفت های پزشکی بالینی که از آخرین نسخه از هریسون رخ داده است. فصل های مربوط به هپاتیت حاد و مزمن، مدیریت دیابت، درمان های مبتنی بر ایمنی در سرطان، مولتیپل اسکلروز، بیماری های قلبی عروقی، اچ آی وی و بسیاری دیگر، آخرین اطلاعات مربوط به مکانیزم های بیماری، گزینه های تشخیصی و راهنمایی های مخصوص درمان شما را به شما ارائه می دهند مراقبت از بیمار بهینه را فراهم کنید.

پوشش کلی از مکانیزم های بیماری: هریسون بر پاتوفیزیولوژی با شدت تمرکز می کند و با هدف اتصال مکانیزم های بیماری به درمان ها. درک فزاینده ای از چگونگی پیشرفت و پیشرفت بیماری ها نه تنها باعث افزایش تصمیم گیری و مراقبت از ارزش بیشتر می شود، بلکه موجب خواندن جذاب و حفظ حافظه می شود. هریسون خلاصه ای از پیشرفت های علمی جدید علمی مانند نقش میتوکندری در مرگ برنامه ریزی شده و ناباروری سلولی، نقش سیستم ایمنی بدن در توسعه و درمان سرطان، تاثیر کاهش تلومر در فرآیندهای پیری و بیماری و نقش میکروبیوم در سلامت و بیماری. شناخت نقش التهاب در بیماریهای قلبی عروقی، مکانیسم دقیق کمبود ايمنی در HIV / ايدز، پریون ها و پروتئین های غلط شده در بیماری های عصبی، و چاقی به عنوان سادگی برای ديابت، فقط چند نمونه از چگونگی ارائه اطلاعات پاتوفيزيولوژي ضروری برای سلامت است حرفه ای ها.

 


 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اصول طب داخلی , هاریسون , دانلود کتاب ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 480
نویسنده : کیا فایل

دیگرنیازی به عمل جراحی قلب و خطرات آن نیست

دیگرنیازی به عمل جراحی قلب و خطرات آن نیست

 

به نام خدا

هموطنم سلام

من مدتی بود ازدرد قفسه سینه و قلب درد رنج میبردم و راستشو بگم از رفتن به بیمارستان خیلی میترسیدم چراکه دیده بودم بعضی ها با مشکلات خیلی

ساده جسمی به بیمارستان مراجعه کردندومتاسفانه الان باید بر مزارشان فاتحه خواندواین امر مختص ایران نیست درتمام کشورها این مسئله وجود دارد

بنابراین من شروع به تحقیق ومطالعه کردم و بطور معجزه آسا به این نسخه پی بردم ابتدا شک داشتم چاره گرفتگی رگهای عروق و قلب و چربی خون بالاو...

این نسخه خارق العاده باشد وابتدا به اکراه و بی میلی نسخه را تهیه ودرست کردم وبعد از یک دوره 20 روز حیرت زده شده بودم وشادابی و نشاط را روزبه روز درخودم احساس میکردم و حالا که به لطف خدا چند وقت گذشته و هیچ گونه بحمدالله مشکلی ندارم تصمیم گرفتم برای سلامتی تمام هموطنانم به اشتراک بگذارم مخصوصا با این غذاهای الوده این دور و زمانه این نسخه را تقدیم میکنم به شما عزیز هم وطن بنابراین...

اگراز قلب درد در رنج هستی

اگرهزینه های سرسام آور درمان وبستری ؛تو از انجام عمل جراحی و آزمایشهای متعددبه ستوح آمده ای و به دنبال راه درمان با کمترین هزینه هستی

اگربعد از لطف خداوند بدنبال راه مطمئن برای گرفتگی رگهای قلب و عروق خود می گردی

اگر دوست داری عمر بیشتری در کنار عزیزانت با صحت و سلامت زندگی کنی

اگرازعمل جراحی قلب میترسی وبدنبال راه چاره میگردی

اگرنمی خواهی مثل خیلی از بیماران که به اتاق عمل رفتند و متاسفانه دیگر برنگشتند خدایی نکرده دچار نشوی

اگرازکلسترول بالاو مشکلات آن رنج میبری

وصدها اگرو اگر و اگر .....و اماهای دیگر...

واما متاسفانه همانطورکه اطلاع دارید سن سکته و پارگی رگهای قلب و گرفتگی رگهای قلب زیر30سال رسیده و تمام اینها بعلت غذاهای آلوده این زمانه و تحرک کم وبسیاری از مسائل دنیای امروز ...

مانسخه خارق العاده و بی نظیری که کمترکسی از این نسخه شگفت انگیزاطلاع و آگاهی دارد را دراختیار شما قراردادیم تا به تمام هموطنان عزیزمان به لطف خداوند سلامتی را هدیه دهیم......

شما با این نسخه خارق العاده و مصرف آن در مدت 40 تا 50 روز چنان احساس جوانی و سلامتی خواهید کرد که پزشکان را از این معجزه شفا بخش حیرت زده خواهید نمود...

لطفا اگر قسط عمل جراحی قلب را دارید دست نگه دارید و این نسخه 100%بی خطر ما را حتماًاستفاده نمایید

اگرجوان هستید میان سال هستیدمسن هستید سالی 2 الی 3 باراین نسخه شما را 10 سال جوان و شادابتر مکند و تمام مشکلات قلب و عروق و تنگی نفس و خیلی از مشکلات کبد؛گوارش؛معده؛سوء هاضمه و.... بطور معجزه آسا برطرف میکند

لطفا این نسخه خارق العاده و بی نظیر را به هر کسی که دوست دارید در سلامتی کامل در کنار شما باشد پیشنهاد بدهید

ما به کشور زیبا و با مردمی سالم و شاداب وسرحال می اندیشیم

لطفا از کنار این معجزه و نسخه سلامتی بیشتر امراض ساده عبور نکنید..

حتی اگر مشکل مبلغ نسخه را دارید به ایمیل بنده movj3@yahoo.com 

بدهید تا بصورت رایگان برای شما ارسال شود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: نسخه قلب , خطرات عمل جراحی قلب , درمان مشکلات قلبی ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 538
نویسنده : کیا فایل

ارتقای سلامتی در جوامع مختلف

ارتقای سلامتی در جوامع مختلف

 

ارتقای سلامتی در جوامع مختلف در 57 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

 

مقدمه

 تاریخچه

 تعریف ارتقای سلامتی

 empowerment & impowerment

 تعاریف كاربردی ارتقاء سلامتی

 دیدگاههای ارتقای سلامتی

 ارتقای سلامتی و بهداشت عمومی جدید

 ارتقای سلامتی و آموزش بهداشت

 ایدئولوژیهای موثر بر ارتقای سلامتی

 ارتقای سلامتی و بازاریابی اجتماعی

 اصول ارتقای سلامتی بر اساس منشور اوتاوا

 ساختار ارتقای سلامتی

 سیاستهای ارتقای سلامتی

 فعالیتهای عمده ارتقای سلامتی

 گروههای هدف و ارتقای سلامتی

 health literacy و ارتقای سلامتی

 قلمرو ارتقای سلامتی

 نقش كاركنان ارتقای سلامتی

 مراحل لازم در اجرای برنامه های ارتقای سلامتی

 اعتبار اجتماعی مداخلات ارتقای سلامتی

 پیشنهاداتی در رابطة با اثر بخشی برنامه ها

 ارزیابی برنامه های ارتقاء سلامتی

 ویژگیهای برنامه ارتقاء سلامتی در جهان سوم

 ارتقاء چه زمانی خاتمه می یابد ؟

 ارتباط ارتقاء سلامتی و علوم مختلف

 اولین ژورنال و كنفرانس در زمینه ارتقاء سلامتی

 فهرست منابع

  

بنام خدا

 Health Promotion

 Health Promotion ( ارتقاء سلامتی ) یك موضوع جدید بوده و هنوز بطور كامل آنطور كه باید پذیرفته نشده است . اگر چه افزایش دوره های آكادمیك نشان دهنده این است كه این موضوع بتدریج جای خود را باز می یابد و روز به روز توسعه بیشتری پیدا می كند .

 با نگاهی به آمار و ارقام در می یابیم كه در اكثر كشورها . امروزه ، الگوی بیماری تغییر یافته است ، به گونه ای كه بیماریهای عفونی و مرگ و میر كودكان و مادران كاهش یافته است و در مقابل مرگهایی كه در كشورهای توسعه یافته روی می دهند به دلیل مشكلات مربوط به شیوه زندگی (Life style ) بوده كه می توان از بسیاری از این مرگها از طریق افزایش كیفیت زندگی quailty of life پیشگیری نمود . اگر ما بتوانیم به افراد كمك نماییم كه ورزش منظم كرده . غذای مغذی بخورند ، نحوه مقابله با استرس را فرا بگیرند و شبكه های اجتماعی ( Social network ) را گسترش داده و شرایط اقتصادی را بهبود بخشیم ، ارزشهای زندگی را برای افراد آشكار سازیم ، می توانیم آنها در راه رسیدن به سلامتی یاری نماییم و بدین ترتیب توجه به سوی رفتار فردی جلب گردیده و رفتار فردی به عنوان علت اولیه بسیاری از بیماریهای جدید ( Modern disease ) در نظر گرفته شده و در حقیقت با تغییر مفاهیم بیماری ، سلامت ، Health promotion از پشت صحنه نیازهای سلامتی و بهداشت ، پا به عرصه حضور گذاشت .

 

تاریخچه

 قبل از دوره رنسانس ، سلامتی و رفاه بطور ضمنی با مذهب در ارتباط بودند ، بیماری اغلب به عنوان پیامد اشتباهی در زندگی و یا تخلف از تابوهای اجتماعی 

( Social taboos ) محسوب می شد ، به هر حال دوره های پزشكی اروپا 
( Hippocratic Bc 600 Medicine تا AD200 و AD 1500 modern tradition تا زمان حال ) هر یك با گشودن قید بندهای خود از ریشه های مذهبی كه در ابتدا به عنوان منبع آنها پذیرفته شده بودند ، به قدرت دست یافتند .

 health promotion در پیوند با Hippocratic medicine شكل گرفت ولی نه تحت همان نام در حقیقت عبارت H.P ( از این به بعد به جای عبارت Health promotion مخفف.H.P بكار می رود) از 1973 مطرح گردید (در معنایی كه اخیراً استفاده می شود). در همین راستا می توان از بیانیه Mare Lalonde ( 1974 ) وزیر بهداشت و رفاه كانادا نامه برد . كه چشم اندازی جدید به روی بهداشت و سلامتی كانادا باز نمود .

 بیانیه فوق الذكر ، بیانیه ای مهم است ، چرا كه نه تنها عجیب و نادر می باشد كه وزیری نظرات خود را بدینگونه انتشار دهد بلكه وی در این بیانیه علتهای ضعف سلامتی را به گونه ای اساسی به منابع non – medical استناد داد و چهار علت زیر را مشخص نمود:

 عدم كفایت در ارائه مراقبتهای بهداشتی اولیه واقعی

 فاكتورهای رفتاری ( فرادی – گروهی )

 ویژگیهای bio – physical

 

آلودگیهای محیطی

 وی مفاهیمی شجاعانه را مطرح نمود كه اثر خودش را هم داشت ، بطوریكه دولت امریكا به تغییر سیاست رایج خود از درمان بیماری به پیشگیری رای داد . دیدگاه Lalonde دیدگاهی عملكردی ( functional ) از سلامتی بود ، كه در آن اجزاء رفتار انسانی ، محیط ، شیوه زندگی ( life style ) و سازمانهای مراقبت كننده بهداشتی 

( سازمانهای خدمات بهداشتی ) مد نظر قرار گرفته بودند . یكی از جنبه های مهم سلامت در دیدگاه وی طرح شیوه زندگی ( life style ) به عنوان یكی از تعیین كننده‌های مهم سلامت بود .

 Lalonde سلامت را موضوعی Subjective دانست و آن را به گونه ای holistic 

( كلیت ) معرفی نمود كه تركیبی از مسئولیت افراد در محیط اطراف می باشد . این دیدگاه مشابه تعریف اخیر WHO است كه از علتها و دیدگاههای بیولوژیك سلامتی به عنوان اجتماعی ( Social ) و كلیت ( holistic ) آن حركت نموده است . ا ز طرف دیگر دیدگاه WHO , Lalonde را برانگیخت تا كنفرانس مشهور Alma Ata را برگزار نماید كه به بیانیه آلما آتا منجر گردید ( Health for all = HFA / 2000 سلامتی برای همه ( WHO / 1977 ) كه اساسی برای H.P. شد و بعد از آن نیز كنفرانس H.P. 
( November 1986 ) در Ottawa با شركت 200 نماینده از 38 ملیت برگزار گردید . در این كنفرانس بحثها بر اساس نیازهای كشورهای صنعتی بود كه با در نظر گرفته مشابهات به دیگر نواحی تعمیم داده شده . تا این زمان توافقی جدی در زمینه تعریف H.P. وجود نداشت اما منشور اوتاوا كه نتیجه كنفرانس اوتاوا بود تعریفی ازارائه داد كه مورد قبول همگان واقع گردید ( بر اساس اصول Primary Health care = PHC در كنفرانس آلماآتا ) . بنابراین می توان نتیجه گرفت كه منطق ارائه استراتژی برای سلامتی از فعالیهای WHO نشأت گرفته است ، در حقیقت WHO حركتی اساسی از مدل پزشكی (Medical ) مراقبتهای بهداشتی به سمت مفهوم چند نظامنامه ای ( Multdisciplinary ) ارتقاء سلامتی ( H.P. ) آغاز كرده و بدین ترتیب H.P. كه از دوران رویایی ( embryonic ) خود در اواخر دهه 1960 ، به سرعت در ربع آخر قرن بیستم بالغ شد ، نمونه ای از انحراف از تأكید فردی بر مشكلات پزشكی به دیدگاه ساختاری وسیع تر بود كه شامل مد نظر قرار دادن معیارهای محیطی اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و قانونی برای ارتقاء سلامتی می باشد . درحقیقت H.P. سلامتی را به عنوان رویدادی درون یك سیستم پیچیده از متغیرها آمیخته با فاكتورهای روانشناختی و biomedical فردی را درون یك مفهوم محیطی و Socio – ecological درنظر گرفت.

 

تعریف Health promotion

 كمتر از نصف قرن پیش ، H.P. چیزی بیشتر از آموزش بهداشت ( Health education ) معنی نمی داد ، ولی این مفهوم رشد و بالغ گردید و به حرفه ای جدید تبدیل شده آنچه ما امروزه به عنوان H.P. می شناسیم ، شامل فعالیتهایی از قبیل سیاستهای بهداشتی كه هدفشان بهبود سلامتی است ، مداخلات كلینیكی با هدف جلوگیری از بیماری آموزش با هدف قادر سازی مردم برای كنترل سلامتی خود در تعدادی از ملاحظات با هدف تقویت جوامع و افزایش اهمیت اجتماع است . تمام این فعالیتها به شكلی بسیار مناسب در تعریف منشور Ottawa ارائه گردیده است .

 منشور اوتارا ( Ottawa charter / WHO / 1986 ) بطور وسیع به عنوان چهارچوبی برای H.P. جدید و تعریف اساسی آن پذیرفته شده است . از این دیدگاه H.P. عبارت است از :

 فرآیند قادر سازی مردم به منظور كنترل و بهبود سلامتی خود .

 و به پنج مفهوم ( Concept ) مختلف H.P. تأكید می نماید از طریق :

 سیاستهای بهداشت عمومی health public policy

 مشاركت جامعه community participation

 توسعه مهارتهای فردی personal skills development

 re-oriented health services and the creation of supportive environment .

 هدایت مجدد خدمات بهداشتی و ایجاد محیط حمایت كننده

 

عده ای بر این عقیده اند كه این تعریف قلمرو فعالیت H.P. را گسترده كرده و هدف آنرا نشان می دهد . به هر حال این موضوع ممكن است توسط ادارات ، سازمانها و یا سیاستمداران كه سیاستهای H.P. را در كشور پایه ریزی می نمایند ، كاملاً نادیده انگاشته شود . البته از آنجا كه این تعریف قدرت كنترل سلامتی را از سازمانها به مردم منتقل می نماید ، سیاسمتداران نمی توانند آن را به طور كامل طرد نمایند . لیكن از طریق سهل انگاری و نادیده انگاشتن آن می توانند در برابر آن مقاومت نمایند .

 از طرف دیگر این تعریف تا حدودی دارای ایهام نیز می باشد كه در ارتباط با ایهام تعریف سلامت می باشد همچنین H.p. یكی از اولین اقدامات مهم در مداخله دادن نظامهای مختلف ( interdisciplinery همراه با public health ) در سلامتی است و به نظر می رسد كه بطور اساسی از غلبه medicine رها شده است ، در حالیكه medicine سهم خود را در H.P.. دارد ، اما انگیزه اصـلی آن medicine یا medical model نیست .

 جهت دریافت فایل ارتقای سلامتی در جوامع مختلف لطفا آن را خریداری نمایید

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: ارتقای سلامتی , افزایش سلامتی در جامعه , دانلود ارتقای سلامت , ,
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
بازدید : 592
نویسنده : کیا فایل

مجموعه صدها جلد کتاب طب قدیم و غریبه

مجموعه صدها جلد کتاب طب قدیم و غریبه

 

در این مجموعه ارزشمند صدها جلد کتاب قدیمی و جدید به صورت چاپ سنگی و خطی در فرمت فایل PDF برای علاقه مندان به رشته علوم های باستانی جمع آوری شده است .

پس از پرداخت لینک دانلود فایل ها در تلگرام بصورت خودکار برای شما ارسال میشود . همچنین کتاب های دیگر نیز به این بخش افزوده خواهد شد . کتاب های آرشیو بسیار کمیاب بوده و تا بحال دیگر چاپ نشده اند و ناپیدا هستند ...

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی عمومی , ,
:: برچسب‌ها: طب قدیم و غریبه , دانلود کتاب , علوم باستانی , علوم غریبه ,
فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG