یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 320
نویسنده : کیا فایل

تحقیق رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی

تحقیق رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی

 

چیکده 4

مقدمه 5

بیان مسئله 6

اهمیت موضوع 6

فرضیه 7

متغییرها 8

فصل دوم 10

رابطه حسابداري تعهدي و حسابداري نقدي 10

مبانی حسابداری 11

مبنای نقدی (کامل) 11

مبنای تعهدی (کامل) 11

مبنای نیمه تعهدی 12

مبنای تعهدی تعدیل شده 12

مبنای نقدی تعدیل شده 13

مزایای مبنای تعهدی 13

حسابداری تعهدی 14

تغییرات بنیادی در سیستم مالی کشورهای پیشرفته 19

سیستم حسابداری تعهدی در بخش عمومی استرالیا 25

گزارشهای مالی تعهدی 26

سیستمهای مدیریتی تعهدی 27

گزارشگری جامع دولت 29

بودجه بندی تعهدی 29

دیدگاههای موافق و مخالف 30

ناسازه ها و تضادها 32

حسابداری بر مبنای نقدی چیست ؟ 34

مفاهیم اساسی : 36

اهداف صورتهای مالی: 37

تاریخچه پیدایش صورت جریانهای نقدی 40

اهداف واهمیت تهیه صورت جریانهای نقدی : 41

مفاهیم و تعریف وجوه نقد 42

مزایای صورت جریانهای نقدی : 42

ماهیت صورت جریانهای نقدی 43

فعالیتهای عملیاتی : 44

فعالیتهای تامین مالی 44

تجزیه تحلیل و صورتهای مالی : 44

ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی: 45

نسبتهای مالی : 46

سوابق موضوع تحقیق 47

سوابق موضوع در خارج از کشور 47

ارتباط وجه نقد حاصل از عملیات واقلام تعهدی با بازده سهام: 48

شواهدی در مورد ارتباط بین سود واندازه گیری های مختلف جریانهای نقد: 48

محتوای اطلاعاتی فزاینده اقلام تعهدی در مقابل جریانهای نقدی 49

محتوای اطلاعاتی نسبتهاس صورت تغییرات در وضعیت مالی: 50

جریانهای نقدی مبنای دیگر در تجزیه تحلیل نسبتهای مالی : 50

محتوای اطلاعاتی افزاینده سود ،سرمایه در گردش حاصل از مالیات وصورت جریانهای نقدی:52

فصل سوم 56

روش تحقیق 56

ابزار شیوه گرد آوری اطلاعات : 57

چگونگی گرد آوری اطلاعات : 57

اطلاعات مورد نیاز: 57

اندازه گیری متغیرها 58

فرضیه دوم 63

منابع: 65

 

چیکده

این تحقیق به بررسی بار اطلاعاتی نسبت های مالی تهیه شده برمبنای جریانات نقدی می پردازد . اگر چه هر یک از در روش محتوای اطلا عاتی خاص را ارائه می کند و جایگزینی یک دیگر نمی توانند باشند،لیکن ارائه اناندر کنار یکدیگر تصویری روشن تر از وضعیت عملیاتی ونقد ینگی یک بنگاه اقتصادی را به معرض نمایشمی گذارد در این تحقیق ارتباط و همبستگی میان نسبت های نقدی ونسبتهای سنتی (تعهدی) مورد آزمون قرار می گیرند تا مشخص شود که ای نشانه هایی از وجود بار افزاینده اطلاعاتی در ارقام مورد مطالعه دیده می شود یا خیر. نتایج تحقیق بیانگرآن است که بین نسبت های نقدی وتعهدی همبستگی معنی داری وجود دارد و ارائه انها در کنار یک دیگر تصویری جامع تر از موقعیت یک سازمان ارائه می نماید.

 

مقدمه

 صورتهای مالی ابزار اصلی انتقال اطلاعات حسابداری به افراد خارج از سازمان می باشد.

اقلام ترازنامه وصورت سودوز یان بر مبنای تعهدی اندازه گیری می شود این اقلام اندازه گیری های مفیدی از کار موسسه اطلاعات مناسبی برای پیش بینی فعالیت اتی موسسسه وپرداخت سودهای فراهم می کند .

تردید وجود دارد برای استفاه روشهای حسابداری سنتی برای گزارش گری فعالیت های اقتصادی پیچیده امروز که کفایت لازم را داشته باشد . نسبتهای مالی یکی ا ابزارهای ارزیابی شرکتها توسط سرمایه گذاران وهمچنین ابزاری برای مدیریت واحد تجاری برای ارزیابی مدیریت واحد تجاری است . این نسبتها بر اساس ارقام مندرج در صورتهای مالی سنتی که بر اساس روش حسابداری تعهدی تهیه شده اند محاسبه و استخراج می شوند .

صورتهای مالی سنتی اطلاعاتی در مورد جریانهای نقدی منعکس نمی نماید واین یکی از ضعفهای عمده صورتهای مالی سنتی است . حسابداری تعهدی اصولا پوششی بر جریانهای نقدی واحد تجاری می کشد در چنین شرایطی فرض بر این است که فقدان اطلاعات لازم در خصوص گردش وجه نقد می تواند سبب گمراهی تصمیم گیرندگان شود بسیاری از شرکتها که دارای سودهای هنگفت می باشد .بازهم با چنین شرایطی در پرداخت بدهی خود با مشکل روبه رو هستند .

 

بیان مسئله

 در این تحقیق می خواهیم مشخص کنیم که ایا به کارگیری نسبتهای مالی موجود در سه صورت مالی جریان های نقدی به طور هم زمان جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی مفید تر از به کارگیری جداگانه این نسبتها می باشد . به بیان دیگر ایا افزودن نسبتها استخراج شده از صورتهای جریانهای نقدی به نسبتهای مالی سنتی (ترزنامه سود وزیان )باعث افزایش وبهبود تاثیر اطلاعاتی این نسبتها می شود یا خیر؟

 

اهمیت موضوع

 یکی از پیامدهای سیر تکامل حسابداری استفاده از نسبتهای مالی جهت تجزیه تحلیل صورت های مالی است .یکی از تحولات حسابداری که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته لزوم تهیه ((تهیه صورتهای جریان وجه نقد )) به عنوان یکی از صورتها ی مالی اساسی توسط واحدهای تجاری است. استفاده ازنسبتهای نقدی می تواند در ارزیابی نقدنیگی وتوان پرداخت دیون واحد تجاری نقش زیادی داشته باشد .

توانایی پیش بینی ورشکستگی واحد تجاری هم از دیدگاه سرمایه گذاری خصوصی وهم اجتماعی از انجاکه نشانه اشکاری از تخصیص نادرست منابع است حائز اهمیت می باشد .

یکی هشدار اولیه از احتمال ور شکستگی ، مدیریت و سرمایه گذاران را قادر می سازد تا دست به اقدام پیشگرانه بزنند.

در ایران نیز با توجه به اینکه هیات تدوین استانداردهای حسابداری در چارچوب نظری خود پیشنهاد نموده است که به همراه صورتهای مالی سنتی (ترزنامه و صورت سود و زیان )صورت جریان نقدی جایگزین صورت تغییرات در وضعیت مالی گردد لازم است تحقیقاتی در زمینه محتوای اطلاعاتی نسبت های مبتنی بر جریانهای نقدی صورت می گیرد.

 

 

فرضیه

 به بررسی ارتباط نسبتهای نقدی وتعهدی بپردازد و مشخص نماید که ایا اطلاعاتی در نسبتهای نقدی وجود دارد که در نسبتهای مالی سنتی موجد نباشد.

در صورتی که پاسخ مثبت باشد مفهوم این نیست که نسبتهای نقدی برنسبتهای مالی سنتی که بر مبنای تعهدی تهیه شده اند برتری دارد ممکن است اطلاعاتی در نسبت های تعهدی وجود داشته باشد که در نسبت های نقدی وجود نداشته باشد .

فرضیه : بین نسبتهای مالی تعهدی ونسبت های مالی نقدی رابطه معنی داری وجود دارد .

 

متغییرها

 الف ترزنامه : یکی از اهداف سیستم اطلاعاتی حسابداری و گزارشهای مالی ارائه اطلاعات درمورد منابع اقتصادی و علایق سهامداران نسبت به منابع واحدهای تجاری در یک تاریخ معین در فواصل زمانی منظم است که اطلاعات لازم را در مورد درائیهای ،بدهیها وحقوق صاحبان سرمایه در پایان هر دوره مالی ارائه می نمایند.

ب. صورت سود وزیان: صورت سود وزیان صورتی است که درامدها وهزینه ها را در یک دوره مالی تلخیص می نماید وابزاری که قدرت سود دهی شرکت را در طول یک دوره زمانی مشخص بیان می کند .

ج.صورت جریان نقدی: سومین جزء مهم صورتهای مالی اساسی صورت جریانهای نقدی می باشد این صورت چگونگی تاثیر فعالیتهای مختلف شرکت ( از نظر عملیاتی ،سرمایه گذارای و تامین مالی )بایستی در کنار استفاده از روش تجزیه تحلیل نسبتهای مبتنی بر ترزنامه وصورت سود وزیان به نسبت های صورت جریانهای نقدی مجموعه ای از نتایج بدست می اید که استفاده کنندگان می توانند با توجه به آن وضعیت مالی شرکت را بهتر مورد بررسی قرار دهند.

 

 

فصل دوم

رابطه حسابداري تعهدي و حسابداري نقدي

 

مقدمه

اغلب استانداردهای حسابداری بخش دولتی، با این فرض تدوین می شود که دولت درگیر فعالیتهای بیطرفانه وغیر انتفاعی است و وظیفه حسابداری دولتی، به گزارش فراغت دولت از بودجه، شرح تامین و مصرف وجوه محدود می-شود و نیازی به محاسبه دقیق نتایج عملکرد و وضعیت مالی دولت نیست. اما اخیراً در بعضی از کشورها، از جمله بریتانیا، زلا‌ند نو و استرالیا، رویکردی به سوی استفاده از مبنای تعهدی کامل در حسابداری بخش عمومی ایجاد شده است.

به منظور تحلیل هزینه و منفعت سیستم حسابداری تعهدی کامل، لا‌زم است نخست آن را بشناسیم و سپس تفاوتهای آن با سیستم حسابداری نقدی و دلا‌یل موافقان و مخالفان هر یک از دو سیستم را مورد توجه قرار دهیم. به منظور شناخت سیستم حسابداری تعهدی کامل، معرفی نمونه ای عملی سودمند به نظر می رسد. از این رو، در ابتدا با الگوی حسابداری تعهدی کامل مورد استفاده در استرالیا آشنا می شویم و سپس به شرح نظر موافقان و مخالفان و نتیجه گیری از مباحث ارائه شده می پردازیم.

مبانی حسابداری

مبانی حسابداری، انتخاب زمان شناسایی و ثبت درامدها و هزینه ها در دفاتر حسابداری است.

انتخاب هر یک از روشهای شناسایی و ثبت درامدها و هزینه ها، نوعی مبنای حسابداری محسوب می شود که حسب مورد در حسابداری موسسات بازرگانی و موسسات غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد. (‌باباجانی،1385‌)

باباجانی در کتاب حسابداری کنترل های دولتی، انواع مبانی حسابداری را به شرح زیر معرفی می کند:

مبنای نقدی (کامل)

حسابداری نقدی، روش حسابداری است که اساس آن بر دریافت و پرداخت وجه نقد استوار است. در این سیستم هرگونه تغییر در وضعیت مالی موسسه، مستلزم مبادله وجه نقد است و درامدها زمانی شناسایی و در دفاتر ثبت می شوند که وجه نقد آنها دریافت شود و هزینه ها زمانی شناسایی و در دفاتر ثبت می شوند که وجه آنها به صورت نقد پرداخت گردد.

مبنای تعهدی (کامل)

در مبنای تعهدی کامل، درامدها زمانی، شناسایی و در دفاتر حسابداری منعکس می گردند که تحصیل می شوند یا تحقق می یابند. در این مبنا، زمان تحصیل یا تحقق درامد، هنگامی است که درامد به صورت قطعی مشخص می شود یا بر اثر ادامه خدمات حاصل می گردد. لذا زمان وصول وجه در این روش مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه زمان تحصیل یا تحقق درامد در شناسایی و ثبت درامد اهمیت دارد. همچنین در این مبنا، زمان شناسایی و ثبت هزینه ها، زمان ایجاد و یا تحقق هزینه هاست و زمانی که کالایی تحویل می گردد یا خدمتی انجام می شود، معادل بهای تمام شده کالا‌ی تحویلی و یا خدمت انجام یافته، بدهی قابل پرداخت ایجاد می شود.

مبنای نیمه تعهدی

مبنای نیمه تعهدی درحسابداری به سیستمی گفته می شود که در آن، هزینه ها بر مبنای تعهدی و درامدها بر مبنای نقدی، شناسایی و در دفاتر ثبت می-شوند. مبنای نیمه تعهدی، ترکیبی از دو مبنای تعهدی و نقدی است و به لحاظ سهولت و قابلیت اجرا، مورد پذیرش تعدادی از کشورها قرار گرفته است. به عبارت دیگر، چون در ثبت و شناسایی هزینه ها،امکان استفاده از مبنای تعهدی وجود دارد، بنابراین هزینه ها به محض ایجاد، بدون توجه به زمان پرداخت وجه آنها، در دفاتر ثبت می شوند. به این ترتیب، یکی از مزایای مبنای تعهدی یعنی انعکاس واقعی هزینه های دوره مالی، در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

مبنای تعهدی تعدیل شده

مبنای تعهدی تعدیل شده، روش حسابداری است که در آن هزینه ها هنگام ایجاد یا تحمل، شناسایی و در دفاتر ثبت می شوند، به همان ترتیبی که در مبنای تعهدی کامل و مبنای نیمه تعهدی عمل میشوند.ولی درامدها در این مبنا برحسب طبع و ماهیت آنها به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته ای از درامدها، آنهایی هستند که قابل اندازه گیری بوده و در عین حال در دسترس می باشند، لذا در زمان کوتاهی پس از تشخیص قابل وصول خواهند بود.

دسته دیگر درامدها، درامدهایی هستند که فاقد ویژگیهای پیشگفته بوده و لذا اندازه گیری و تشخیص آنها مشکل و معمولا‌ً ناممکن است و یا وصول آنها پس از تشخیص، در طول دوره مالی یا مدت کوتاهی بعد از دوره مالی امکانپذیر نیست. این درامدها با استفاده از حسابداری نقدی شناسایی و در دفاتر ثبت می شوند.

 

شامل ورد 65صفحه ای

 


 



:: موضوعات مرتبط: حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فایل , رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی , حسابداری تعهدی , حسابداری نقدی ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 419
نویسنده : کیا فایل

بررسي ارتباط نسبتهاي صورتهاي مالي جريانهاي نقدي بر بازده سهام

بررسي ارتباط نسبتهاي صورتهاي مالي جريانهاي نقدي بر بازده سهام

 

 

فصل اول : کلیات تحقیق

  1. مقدمه (بیان مسأله)................................................................................. 1
  2. ضرورت ............................................................................................. 2
  3. اهمیت موضوع ..................................................................................... 2
  4. سوال اصلی ......................................................................................... 3
  5. فرضیات............................................................................................... 4
  6. قلمرو.................................................................................................. 5
  7. کلید واژه های اصلی ............................................................................... 5

فصل دوم : ادبیات نظری

2-1) مروری بر ادبیات نظری .......................................................................... 6

3-1) تاریخچه پیدایش صورتهای جریان نقدی........................................................ 7

4-1) مفاهیم و تعاریف وجوه نقد....................................................................... 8

5-1) مزایای صورت جریانهای نقدی................................................................... 9

6-1) ماهیت صورت جریانهای نقدی.................................................................. 10

7-1) تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ................................................................. 12

8-1) ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ............................................. 13

9-1) نسبتهای مالی ..................................................................................... 13

1-9-1- نسبتهای نقدینگی ...................................................................... 14

2-9-1- نسبتهای فعالیت......................................................................... 14

3-9-1- نسبتهای اهرمی......................................................................... 15

4-9-1- نسبتهای سود آوری................................................................... 15

تعریف نسبتهای مالی مبتنی بر صورت جریانهای نقدی ........................................... 16

1-10-1- الف) نسبتهای توانایی پرداخت و ایجاد نقدینگی................................ 16

2-10-1 – ب) کیفیت سود .................................................................... 17

3-10-1- ج) مخارج سرمایه ای ............................................................. 20

11-1 – نظریه تمرکز اطلاعاتی........................................................................ 24

12-1- محتوای اطلاعات در سطح دستوری......................................................... 24

13-1- افزایش اطلاعاتی................................................................................ 25

1-13-1- الف) اطلاعات مکمل ................................................................... 26

2-13-1- ب) اطلاعات موازی .................................................................... 26

3-13-1- اطلاعات بی اثر.......................................................................... 27

بخش دوم:

1-2) پیشینه تحقیق ..................................................................................... 28

فصل سوم : روش تحقیق

1- جامعه آماری ......................................................................................... 36

2) نمونه آماری........................................................................................... 37

3) اطلاعات مورد نیاز .................................................................................. 38

1-3-1- الف) اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبتهای مالی سنتی................. 38

2-3-1- ب) اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبتهای مالی صورت جریان های نقدی38

3-3-1- ج) اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه بازده سهام شرکت......................... 38

تجزیه و تحلیل فرضیه ها................................................................................ 40

اندازه گیری متغیرها...................................................................................... 41

روش آماری............................................................................................... 45

فصل چهارم : یافته های تحقیق

تحلیل آماری............................................................................................... 47

تحلیل و بررسی فرضیات................................................................................ 53

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

خلاصه تحقیق ............................................................................................ 60

خلاصه و نتیجه تحقیق................................................................................... 61

محدودیتهای تعمیم نتایج تحقیقات...................................................................... 63

پیشنهادات.................................................................................................. 64

فصل ششم : منابع و مأخذ

منابع تحقیق ............................................................................................... 65

فصل هفتم : ضمائم

ضمائم :

 كلـيـات

-بيان مسئله(مقدمه)

به دليل اهميت بسزاي جريانهاي نقدي درموقعيت هاي واحدهاي اقتصادي ضرورت آن براي ادامه بقاي آنهاپيش بيني جريانهاي نقدي به عنوان يكي از اجزا ءلاينفك برنامه ريزي مالي ،ازموضوعات مهمي است كه مورد توجه مديران خاص مديران واحدهاي اقتصادي قراردارداين امر ازچنين اهميتي برخورداراست كه جريانهاي نقدي واحدهاي اقتصادي را ميتوان به جريان گردش خون در بدن تشبيه كرد.همچنين صورت جريانهاي نقدي مورد استفاده گروههاي مختلف از جمله سرمايه گذاران واعتباردهندگان ،واحدهاي دولتي مورد استفاده قرارمي گيردوازسوي ديگر سرمايه گذاران واعتباردهندگان براي اتخاذ تصميمات به صورت جريان نقدي علا قه مند هستند زيرا اغلب مدل هاي اوراق بهادار يا روشهاي ارزيابي وهمچنين تاثير آن بربازده سهام وواحدهاي اقتصادي مبتني برجريانهاي نقدي آتي است امروزه تجزيه وتحليل صورتهاي مالي وتجزيه وتحليل صورتهاي مالي وهمچنين صورتهاي مالي و.همچنين ترازنامه وسودوزيان نقش به سزايي در پيش بيني روند شركتهاي سهامي دربازار بورس سهام رادارد وميتواند نقش بسيار مهمي در كاهش نوسانات بازار را ايفا ميكند واز ديد درون سازماني توانائي پيش بيني نتايج آتي،خصوصا جريانهاي نقدي اداره اموررادركاراترين شكل خود امكان پذير ميباشد وبه اتخاذ تصميمات بهينه عملياتي وسرمايه گذاري وتامين مالي منجر مي شود از ديد برون سازماني نيز اطلاعات مربوط به جريانهاي نقدي به خصوص جريانهاي نقدي عملياتي مبناي مناسبي براي تصميم گيري اقتصادي گروه هاي ذينفع برون سازماني فراهم ميكند.

 

-ضرورت :

صورت جريانهاي وجوه نقد مبناي ناقص براي ارزيابي دورنماي جريانهاي نقدي آتي بدست مي دهد .صورتهاي عملكرد مالي شامل صورت سودوزيان وصورت سودوزيان جامع دركنارترازنامه وصورت جريان وجوه نقد به عنوان يك مجموعه مبناي مناسبتري براي ارزيابي وضعيت آتي جريانهاي نقدي واحدهاي تجاري در مقايسه با صورت جريانهاي وجوه نقد ي به تنهائي فراهم مي سازد (استانداردهاي حسابداري ،1380مبناي نظري مالي بند 4-6هرچند براي بررسي اينكه كدام اطلاعات حسابداري ارتباط معني داربيشتري بربازده سهام دارند تحقيقات متعددي انجام شده اما اين سوال پاسخ قطعي نداشته است به نحوي كه عده اي اطلاعات برخي اطلاعات نقدي وتعدادي اطلاعات همزمان تعهدي ونقدي رابراي تاثيربربازده سهام سودمند دانسته اند .دراين تحقيقات تلاش مي شود به اين سوال پاسخ داده شود نسبتهاي مالي (ترازنامه صورت سودوزيان )درمقايسه بانسبت صورت جريانهاي نقدي آيا همبستگي بيشتري بربازده سهام دارد يانه .

اهميت موضوع :

صورت سودوزيان جامع بويژه اگر همراه باترازنامه صورت گيرد معمولادر مقايسه باصورت جريانهاي نقد،مبناي بهتري براي ارزيابي چشم اندازجريانهاي نقدي فراهم ميكند ........دربيانيه شماره 95خوددرسال1987هدف اصلي ازتهيه صورت جريان گردش وجه نقد رافراهم كردن اطلاعات مربوط به دريافت وپرداخت هاي نقدي موسسات دريك دوره مالي توصيف ميكند با استفاده از اطلاعات مندرج در اين صورت ميتوان به اهداف زير دست يافت :

  1. ارزيابي توانائي شركت در ايجاد جريان هاي آتي
  2. ارزيابي توانائي شركت در عمل به تعهدات درپرداخت سودتقدي سهام.
  3. توجيه دلايل اختلاف بين سود ودريافت هاوپرداخت هاي نقدي
  4. بررسي تاثير سرمايه گذاري هاي نقدي وغير نقدي ومبادلات تامين مالي بر وضعيت مالي شركت.
  5. ارائه اطلاعات به سرمايه گذاران فعلي وبلقوه واعتباردهندگان وديگر استفاده كنندگان به منظور ارزيابي مبالغ ،زمانبندي وعدم اطمينان دريافت نقدي سود سهام ،فروش ،بازخريد وسررسيداوراق قرضه .

 

-سوال اصلي:

اين تحقيق به دنبال ان است كه مشخص كند ايا بكارگيري نسبت هاموجود در صورت هاي مالي اساسي ترازنامه ،سودوزيان ،صورت جريانهاي نقدي به طور همزمان جهت تجزيه وتحليل اطلاعات مالي مفيدتر از بكارگيري جداگانه اين نسبت ها ميباشد .به بيان ديگر ايا افزودن نسبت هاي استخراج شده از صورت جريانهاي نقدي به نسبت هاي مالي سنتي (ترازنامه وسودوزيان )باعث افزايش وبهبود تاثير اطلاعاتي اين نسبتها ميشود يا خير .يكي ازراههاي پاسخ دادن به اين پرسش ،ازمون ضريب همبستگي اين نسبتها بابازده سهام است .درصورتيكه افزودن اين نسبت هامبتني بر جريانهاي نقدي مبتني برترازنامه وسودوزيان باشد موجب بهبود ضريب همبستگي اين نسبتها بربازده سهام مي گردد،ومي توان با اين توجه اظهارداشت كه نسبتهاي صورت جريانهاي نقدي داراي محتوا مي باشد .

-استفاده كنندگان از اين تحقيق :

استفاده كنندگان از اين تحقيق در مرحله اول سهامداران ،سرمايه گذاران ،مديران اجرائي شركت مي باشند اين تحقيق مي تواند در اتخاذتصميمات مالي كاركزاران ومسئولين بورس اوراق بهادارجهت انجام مشاوره ونظارت وتصميمات مناسب رامورداستفاده قرارمي دهد درمرحله دوم مجامع دانشگاهي ودانشجويان رشته هاي مالي وعلاقه مندان به رشته حسابداري ومالي وهمچنين رشته مديريت ومديران واعضاي هيات مديره واوراق مشاركت وكارزاران بورس مورد استفاده قرارمي گيرد.

  

-فرضيــه ها:

  • -1مجموعه كامل نسبتهاي مالي شامل ترزانامه –سودوزيان وصورت جريان نقدي درمقايسه بانسبتهاي مالي سنتي ارتياط معني داربيشتري با بازده سهام ندارد.
  • 2-مجموعه كامل نسبتهاي سنتي شامل ترازنامه- سودوزيان وصورت جريانهاي نقدي درمقايسه با نسبتهاي مالي صورت جريانهاي نقدي ارتباط معني داربيشتري با بازده سهام ندارد.
  • -3نسبت هاي مالي صورت جريانهاي نقدي درمقايسه بانسبت هاي مالي سنتي شامل ترازنامه وسودوزيان ارتباط معني داربيشتري بابازده سهام ندارد .

 

  

قلمـــــــرو:

1-قلمرو زماني :

قلمرو زماني تحقيق از سال 1387لغايت 1380مي باشد .

2-قلمرو مكان :

قلمرومكان تحقيق شركتهاي پذيرفته شده دربورس اوراق بهادارمشهودمي باشد .

3-قلمروموضوعي :

نسبت هاي مالي متداول گرفته شده ازصورت مالي (ترازنامه –سودوزيان –صورت جريانهاي نقدي )

 

كليدو وا‍‍‍‍ ژه هاي اصلي :

1-نسبت هاي مالي ترازنامه –سودوزيان وصورت جريانهاي نقدي

2-نسبت هاي مالي شامل شامل تر(ترازنامه وسودوزيان

3-بازده سها م

4-محتواي اطلاعات

 

 

بخش اول :

ادبيات نظري :

 مرور ادبيات تحقيق:

گزارشگري جريانهاي نقدي يكي از موضوعاتي مي باشد كه در چنددهه گذشته همواره مورد توجه خاص محققان حسابداري بوده است .به نحوي كه تاكنون تحقيقات متعددي براي آزمون توانائي تاثيربه سزائي برصورت هاي مالي شامل ترازنامه وسودوزيان وصورت جريانهاي نقدي درمقايسه بانسبتهاي مالي صورت جريانهاي نقدي بربازده سهام ومدلهاي متضادنيزبراي ارتباط ونسب هاي مالي صورت جريانهاي نقدي بربازده سهام ارائه مي كند بااين حال درمورد اينكه كدام يك ازنسبت هاي بربازده سهام مفيدتر مي باشد نظرات متضادوجود دارد كه از جمله به مواردزيراشاره كرد:

 

گرينبرگ وهمكاران(grenberg et al ./986)

براي تاثيرات به سزاي نسبتهاي مالي بربازده سهام مدلهاي رگرسيون ازسودخالص ياجريانهاي نقدي دردوره جاري استفاده كردندكه دراين دو مدل ،متغير وابسته جريان نقدي عملياتي بود .آنان به جاي آزمون مستقيم قدرت پيش بيني مدل ،دو مدل رابااستفاده ازضريب همبستگي رتبه بندي كردندوبه نتيجه رسيدندكه نسبت هاي مالي شامل ترازنامه –سودوزيان –وصورت جريانهاي نقدي بايكديگرهمبستگي بهتري رادارد .

 

بوئن وهمكاران bowen et 1986 ))

توانائي تركيبات گوناگون صورت جريانهاي نقدي عملياتي وسودراجهت ارتباط آنهايك يادودوره بعد مقايسه مي كند

درمدل هاي آنان متغيروابسته جريان هاي نقدي عملياتي آني ومتغيرهاي مستقل به ترتيب درمدل اول سودخالص ،دردومدل دوم سودخالص بعلاوه استهلاك ،درمدل سوم بهترازسايرمدلهامي تواندتاثيرات به سزائي نسبت هاي مالي شامل ترازنامه –سودوزيان وصورت جريانهاي نقدي رابهترنشان مي دهد .

 

-2تاريخجه پيدايش صورت جريانهاي نقدي :

طي سالهاي متمادي ،سودوزيان به همراه يادداشتهاوجداول مكمل ،صورت مالي راتشكيل مي دهد .شناخت اين واقعيت هاكه باتهيه وارائه صورت هاي مالي فوق ،دلايل كليه مواردتحقيق دروضعيت مالي افشا نمي گردد،نهادهاي حرفه حسابداري رادركشورهاي مختلف به فكرچاره جوئي انداخت .نخستين باردرسال 1908درآمريكاپرفسور((ويليام مورس كل ))دركتاب خود((صورت ازكجاآمده وبه كجا مي رود ))رابيان نمودومزاياوفوايد آن را مورد بحث قرارمي دهد بعدها اين صورت تكامل پيداكرد وبه ((صورت وجوه ))تغييرنام پيداكرد.

درسال 1961انجمن Aicpa تحقيق شماره 2خودراتحت عنوان ((صورت تجزيه وتحليل گردش وجوه(( انتشار داد.

درسال 1963((هيات اصول حسابداري ))بيانيه شماره 3خودراتحت عنوان صورت منابع ومصارف وجوه انتشارداد.

درسال 1971 Aicpa بيانيه شماره 19راتحت عنوان ((گزارشگري تغييرات دروضعيت مالي ))انتشارداد.اين بيانيه ارائه صورت گردش وجوه رادرگزارشهاي مالي ساليانه الزامي كرده واستفاده ازنام ((صورت تغييرات دروضيت مالي ))رابه جاي صورت منابع ومصلرف وجوه ،توصيه نمود.

پس از انتشاربيانيه شماره بيانيه شماره 19كميتيه بررسي اصول حسابداي چندين سال واحدهاي تجاري اقدام

به تهيه صورت تغييرات دروضعيت نمودند.اين صورت بيانگرمنابع مالي (سرمايه درگردش )تامين شده ومصرف شده درطي يك دوره مالي بود.

درسال 1987((كميته تدوين استانداردهاي حسابداري مالي بيانيه شماره 95خودراتحت عنوان صورت گردش وجوه نقد انتشاركردوشركتها راملزم كردكه درپايان هردوره مالي به همراه ترازنامه ،صورت سودوزيان ،صورت گردش وجوه نقد رانيز ارائه نمايند.

 

-3مفاهيموتعاريف وجوه نقد :

درطي سالهاي متمادي ،تعاريف متعددي از وجوه نقد ارائه شده است كه مورد بررسي قرارمي گيرد .

الف –دارائيهاي پولي كوتاه مدت :منابعي هستند كه به راحتي قابل تبديل به وجه نقد مي باشد .

ب )-خالص دارائيهاي پولي :كه از طريق كسر نمودن بدهيهاي جاري پولي از دارائيهاي جاري بدست مي آيد .در اين مفهوم علاوه بردارائيهاي وبدهيهاي جاري پولي ،دارائيهاوبدهي هاي جاري غيرپولي نيز مد نظر قرارگرفته است .

ج )مفهوم سرمايه در گردش :از كسر بدهي هاي جاري ازدارائيهاي جاري بدست مي آيد .در اين مفهوم علاوه بردارائيهاوبدهي هاي جاري پولي ،دارائيهاوبدهي ها ي جاري غير پولي نيز مد نظر قرارگرفته است .

د)مفهوم تمامي منابع مالي وجوه :اين مفهوم تاثير فعاليتهاي مهم تامين مالي ،واحد تجاري را بيان مي كند .

ه (مفهوم نقد :اين تعريف شامل وجه نقد دردسترس وشبه پول مي باشد .كه اين تعريف در بيانيه شماره 95نيز آمده است .

 

مزاياي صورت جريانهاي نقدي:

مهمترين مزاياي صورت جريانهاي نقدي عبارتند از :

 

شامل ورد 57 صفحه ای

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ارتباط نسبتهای صورت های مالی جریانهای نقدی بر بازده سهام , ورت های مالی , سهام ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 1087
نویسنده : کیا فایل

دانلود مقاله آشنایی با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده(word)

دانلود مقاله آشنایی با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده(word)

 

 عنوان فایل : دانلود مقاله آشنایی با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

قالب بندی : word

تعدادصفحات: 48 ص

شرح مختصر : مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد(AFIT) می پردازد. در این مقاله ضمن تاکید بر سوالات موجود به حوزه هایی پرداخته ایم که مستلزم توجه تحقیقاتی بیشتری هستند و قطعاً آنالیز بیشتری می طلبند. این مقاله به یکی از پیچیده ترین حوزه های گزارش مالی یعنی حسابداری درآمد بر مالیات(AFTI) می پردازد. AFIT فرایندی است که ۱٫ پرداخت های نقدی مالیات در آینده و استرداد حاصل معاملات جاری و قبلی بواسطه آن بعنوان دارایی ها و دیون مالیات معوق ثبت شده تا وضعیت مالی شرکت را بدرستی نشان دهد و ۲٫ بمنظور درست نشان دادن عملکرد مالی شرکت هزینه مالیات بر درآمد گزارش می شود.

فهرست :

پیشگفتار

مقدمه

دلیل مطالعه و بررسی حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

ویژگی های حسابداری مالیات بر درآمد

مروری بر قوانین موجود در حسابداری مالیات بر ارزش افزوده

پیش زمینه

تفاوت های موقت

مالیات بر ارزش افزوده

تفاوت های دائم

احتمال مالیات نامعلوم

سپرده گذاری مجدد دائمی درآمدهای خارجی

مدیریت درآمدها

مطالعات مدیریت درآمد بواسطه تخفیف بها

مطالعات مدیریت درآمدها از طریق حساب احتیاطی مالیات

معیارثبت مالیات های باقیمانده پرداختی به IRS در مدیریت درآمدها

رابطه بین تفاوت های مالیات ثبت و ویژگی های درآمدی

قیمت گذاری اطلاعات مالیاتی گزارش شده در صورت وضعیت های مالی

حساب های مالیاتی معوق

تحقیقات نظری وتجربی

مالیات احتیاطی

مفاد اطلاعات درآمد مشمول تخمینی و تفاوت های ثبت- مالیات

رابطه بین عواید همزمان(معاصر) و تفاوت های مالیات ثبت

رابطه بین عواید آتی و درآمد مشمول مالیاتی تخمینی

خلاصه و سخنان پایانی

عکس از فایل : 

 

سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده،مالیات بر ارزش افزوده ،امور مالی-مالیات-مالیات در ایران-مالیه عمومی-واژگان مالیاتی- پیشینه تاریخی- نمونه ساده محاسبهمالیات -نرخ مالیات - کشورهای بدون مالیات بر ارزش افزوده- نظام‌های مختلف مالیات بر ارزش افزوده- اتحادیه اروپا- ایران- آموزش مالیات بر ارزش افزوده: قوانین، معافیت و نحوه ثبت‌نام و ارسال- از مالیات بر ارزش افزوده چه میدانید؟ - حسابداری و اقتصاد - اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده- قانون ارزش افزوده - سازمان امور مالیاتی-نظام مالیات بر ارزش افزوده- مالیات بر ارزش افزوده چیست و چطور پرداخت می شود ؟ -همه چیز در مورد ارزش افزوده ( VAT ) یا مالیات غیر مستقیم- مالیات بر ارزش افزوده چیست-مالیات بر ارزش افزوده سال  97-نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده-قانون مالیات بر ارزش افزوده-اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده چیست-مالیات بر ارزش افزوده به چه مشاغلی تعلق میگیرد درصد مالیات بر ارزش افزوده-نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده-دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده-دانلود پروژه بررسی مالیات بر ارزش افزوده-مالیات بر ارزش افزوده چیست-مقاله مالیات بر ارزش افزوده -wordمقاله های رایگان مالیاتی-پروژه درباره ارزش افزوده-مالیات بر ارزش افزوده در ایران-مشاورمالیات بر ارزش افزوده-  آشنایی با مالیات بر ارزش افزوده - همشهری آنلاین
21 سپتامبر 2008 ... مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که کلیه عرضهکنندگان کالاها و خدمات (مؤدیان این نظام مالیاتی) .... با تسلیم اظهارنامههای مخصوص و مختصر، پس از کسر طلب خود بابت مالیات بر ارزش افزودههای پرداختی از ... مجله مفاهیم اقتصادی ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - 75thesis
9 دسامبر 2018 ... در بخش نخست اشاره ای داریم به شناسایی چهار جنبه مشخص حسابداری مالیات بر درآمد و نگاه کوتاهی نیز به قوانین مرتبط با این حسابداری خواهیم داشت. 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - 19pro
31 دسامبر 2018 ... آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ... مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد. در بخش ... 
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺻﻔﺤﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎ - Modir.ir
ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ. ﻣﻘﺪﻣﻪ-1-1 .... ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺣ. ﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ... ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ. 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | hot
9 ژانويه 2019 ... در این صفحه خواهید توانست پس از بررسی |آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده| را دانلود کنید. 
برترین نسخه فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ...
در این صفحه به آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده پرداخته ایم. آیا فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده به کارهای پژوهشیتان کمک می کند؟ 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - aysutrade
دانلود ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. به صفحه دانلود فایل ( آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | 17619
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده دسته بندی: جزوات» سایر موارد ... رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد در. 
مالیات بر ارزش افزوده - تعریف مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ | مدیرمالی
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نوعی از مالیات بر مصرف است که وقتی به کالا یا ... نهایی پرداخت میکند فقط مالیات مربوط به هزینه نهایی محصول است و مالیات مربوط به ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - 75thesis
9 دسامبر 2018 ... در بخش نخست اشاره ای داریم به شناسایی چهار جنبه مشخص حسابداری مالیات بر درآمد و نگاه کوتاهی نیز به قوانین مرتبط با این حسابداری خواهیم داشت. 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - 19pro
31 دسامبر 2018 ... آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ... مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد. در بخش ... 
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺻﻔﺤﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎ - Modir.ir
ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ. ﻣﻘﺪﻣﻪ-1-1 .... ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺣ. ﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ... ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ. 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | hot
9 ژانويه 2019 ... در این صفحه خواهید توانست پس از بررسی |آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده| را دانلود کنید. 
برترین نسخه فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ...
در این صفحه به آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده پرداخته ایم. آیا فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده به کارهای پژوهشیتان کمک می کند؟ 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - aysutrade
دانلود ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. به صفحه دانلود فایل ( آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | 17619
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده دسته بندی: جزوات» سایر موارد ... رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد در. 
مالیات بر ارزش افزوده - تعریف مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ | مدیرمالی
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نوعی از مالیات بر مصرف است که وقتی به کالا یا ... نهایی پرداخت میکند فقط مالیات مربوط به هزینه نهایی محصول است و مالیات مربوط به ... 
Images for آشنايي مختصر با مفاهيم ماليات بر ارزش افزوده
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده – cpu گرمایی شما در حال مشاهده فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده هستید. دانلود فایل. آشنایی مختصر ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - 19pro
31 دسامبر 2018 ... آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ... مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد. در بخش ... 
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺻﻔﺤﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎ - Modir.ir
ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ. ﻣﻘﺪﻣﻪ-1-1 .... ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺣ. ﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺩﺍﺧﻠﻲ ... ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﻟﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ. 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | hot
9 ژانويه 2019 ... در این صفحه خواهید توانست پس از بررسی |آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده| را دانلود کنید. 
برترین نسخه فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ...
در این صفحه به آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده پرداخته ایم. آیا فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده به کارهای پژوهشیتان کمک می کند؟ 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده - aysutrade
دانلود ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. به صفحه دانلود فایل ( آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده ) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از ... 
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده | 17619
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده دسته بندی: جزوات» سایر موارد ... رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد (AFIT) می پردازد در. 
مالیات بر ارزش افزوده - تعریف مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ | مدیرمالی
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نوعی از مالیات بر مصرف است که وقتی به کالا یا ... نهایی پرداخت میکند فقط مالیات مربوط به هزینه نهایی محصول است و مالیات مربوط به ... 
Images for آشنايي مختصر با مفاهيم ماليات بر ارزش افزوده
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده – cpu گرمایی شما در حال مشاهده فایل آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده هستید. دانلود فایل. آشنایی مختصر ... 
آشنايي مختصر با مفاهيم ماليات بر ارزش افزوده
آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده. عنوان پایان نامه : ارزش افزوده. قالب بندی : PDF. قیمت : رایگان. شرح مختصر : مالیات بر ارزش افزوده ،مالیاتی است که ... 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: مقاله آشنایی با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده , مالیات بر ارزش افزوده , حسابداری , دانلود مقاله ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 658
نویسنده : کیا فایل

دانلود  خلاصه کتاب تحقیق در عملیات 1 به صورت پاورپوینت به همراه مثال های حل شده

دانلود خلاصه کتاب تحقیق در عملیات 1 به صورت پاورپوینت به همراه مثال های حل شده

 

 عنوان فایل: دانلود خلاصه کتاب تحقیق در عملیات ۱ به صورت پاورپوینت به همراه مثال های حل شده

نوع فایل : پاورپوینت

تعداد صفحات : 285 ص

حجم فایل : 9 مگ

شرح مختصر:

تحقیق در عملیات یک رویکرد علمی که درصدد حل مسائل مدیریتی است و هدف آن کمک به مدیران جهت تصمیم گیری بهتر است. نگاه این علم مانند سایر علوم به مسائل مدیریتی یک نگاه سیستماتیک و منطقی است این موضوع در طول جنگ جهانی دوم توسط دانشمندان انگلیسی توسعه و گسترش یافت. دلیل انجام چنین مطالعاتی محدودیت منابع و بودجه نظامی بود. پس از جنگ ، موفقیت گروههای نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب کرد. زیرا ورود تخصص شغلی در تشکیلات تجاری روز به روز حادتر می شد و این وضع منجر به مسائل تصمیم گیری پیچیده ای شده بود که نهایتا سازمانها را مجبور نمود تا درصدد استفاده از موثرترین روشهای OR برآیند.

فایل خلاصه در قالب پاورپوینت و براساس کتاب تحقیق در عملیات 1 دکتر عادل آذر می باشد

وبرای رشته های مدیریت دولتی ، بازرگانی ، حسابداری مناسب می باشد

فهرست :

فصل اول : کلیات تحقیق در عملیات

مقدمه

تاریخچه تحقیق در عملیات [OR]

ویژگی های تحقیق در عملیات

مدلها در تحقیق در عملیات

مدل شمایلی

مدل قیاسی

مدل ریاضی

دلایل استفاده از مدل ریاضی

تقسیم بندی مدل های ریاضی

قطعی ، احتمالی ، ترکیبی

مهمترین مدلهای احتمالی

مارکوفی ، صف

 فصل دوم : برنامه ریزی خطی ( مدلسازی)

نوشتن مدل ریاضی در جدول

رسم تابع هدف

محاسبه محدودیت نیروی انسانی

محاسبه محدودیت مواد اولیه

محدودیت کارکردی

محدودیت علامت

فصل سوم: برنامه ریزی خطی (روش هندسی)

برنامه ریزی خطی

محدودیت یا s.t

تابع هدف

نقطه بهینه

نقطه گوشه ای موجه

منطقه موجه

حالتهای خاص نقطه بهینه

جواب بهینه چندگانه

فاقد ناحیه موجه

ناحیه جواب بیکران

جواب تبهگن

نمودارهای مربوطه 

فصل ۴ : برنامه ریزی خطی (روش سیمپلکس)

روش سيمپلکس  

 

ويژگي های فرم استاندارد

متغيرهاي كمكي و کمبود 

تبديل نامعادله به معادله

تبديل مدل به فرم استاندارد

متغیر مازاد

تبديل مدل برنامه ريزي خطي به شکل استاندارد

تابلوي اوليه سيمپلکس

پر کردن تابلوي سيمپلکس 

انتقال ضرايب فني به تابلو 

طريقه نوشتن سطر صفر

متغيرهاي اساسي

انتخاب متغير ورودي وخروجی 

سطر- ستون و عنصر لولا 

محاسبه سطر جديد لولا

محاسبات تابلوي جديد

شرط بهينگي تابلوي سيمپلکس

خلاصه مراحل روش سيمپلکس

روش سيمپلکس براي حل مسائل حداقل سازی

 متغيرمصنوعي

بررسي جواب در محدوديت اول

ويژگي تابلوي سيمپلکس

صفر كردن ضرايب

شرط بهينگي

حل مسائل با ترکيبي از محدوديت ها

چگونگي تبديل انواع مدل

تفاوت روش دو مرحله اي وروشM بزرگ 

جواب بهينه چند گانه 

  تابلوي بعدي

فاقد ناحيه جواب و ناحيه جواب بيکران

جواب تهبگن

متغير هاي ازاد ومنفی در علامت

متغيرهاي با حد پايين منفي

  استاندارد سازی

مثال ها

 

فصل ۵ : برنامه ریزی خطی(تحلیل عناصر تابلوی سیمپلکس و مساله ثانویه) 

مسئله ثانويه  

تحليل عناصرتابلوي دوم 

 

تحليل هزينه – منفعت

تحليل عناصر تابلوي سوم

مفهوم قيمت سايه اي shadow price

قيمت هاي سايه براي مدلهاي غير استاندارد

تابلوهاي مسئله و نهایی 

مقدار تابع هدف

تابلو بهينه

مسئله اوليه وثانويه

-محدوديت مساوي

 نوشتن متغير متناظر در مسئله ثانويه

رابطه لنگي مكمل براي جوابهاي اساسي

مثال ها و قضایا  

تعيين جواب با استفاده ازتابلوي بهينه ثانويه

روش سيمپلكس ثانويه

تحليل حساسيت

 عکس از فایل : 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق در عملیات1مهرگان , پارسه , پاورپوینت تحقیق در عملیات , نمونه سوالات تحقیق در عملیات ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 749
نویسنده : کیا فایل

فرهنگ واژگان مالی

فرهنگ واژگان مالی

 

همانطور که میدانید حسابداری دارای دایره لغاتی میباشد که پشت هر یک از آن ها یک فرهنگ وجود دارد . ما در این پکیج کامل ترین و جامع ترین فرهنگ واژگان کاربردی در حسابداری و حسابرسی را در 5 فایل pdf با قیمت فقط 5000 تومان برایتان آماده کرده ایم. موفق باشید ;)

pasword : www.mofid-file.4kia.ir

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگ واژگان مالی , فرهنگ لغت تخصصی حسابداری ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 517
نویسنده : کیا فایل

کامل ترین pdf ماهیت حساب ها

کامل ترین pdf ماهیت حساب ها

 

جمع آوری کامل و جامعی از ماهیت های حساب ها در حسابداری در قالب یک فایل pdf برای شما عزیزان انجام داده ایم که مطمئنا میتواند مفید واقع شود و حتی میتوان به عنوان یک فایل مرجع از آن استفاده نمود :)

pasword :www.mofid-file.4kia.ir

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: کامل ترین pdf ماهیت حساب ها , ماهیت حساب ها , حسابداری ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 778
نویسنده : کیا فایل

استاندارد های حسابداری

استاندارد های حسابداری

 

2 فایل pdf مربوط به تمامی استاندارد های رشته حسابداری . فایل اول مربوط به نحوه ارائه صورت های مالی است و فایل دوم به صورت جریان وجوه نقد اختصاص دارد. موفق باشید:))

password : www.mofid-file.4kia.ir

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: استانداردهای مصوب حسابداری و حسابرسی , حسابداری , حسابرسی ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 540
نویسنده : کیا فایل

3 فایل از بهترین و کامل ترین پکیج های آموزش نرم افزار محبوب excel

3 فایل از بهترین و کامل ترین پکیج های آموزش نرم افزار محبوب excel

 

به جرات میتوان گفت که این 3 محصول در کنار یکدیگر بهترین مکمل برای آموزش برنامه اکسل میباشد . شما قادر خواهید بود با مطالعه‌ی این 3 محصول ، تمامی کلیات و جزییات نرم افزار excel را به راحت ترین و بهترین شکل ممکن فرا بگیرید . قیمت این 3 محصول در واقع بیشتر از 30 هزار تومان میباشد اما ما برای شما همراهان همیشگی فروشگاه مفید‌فایل قیمت این 3 محصول با ارزش و کاربردی را تنها 9600 تومان در نظر گرفته ایم . امیدوارم تونسته باشیم کمکی به شما دوستان عزیز کرده باشیم. با آرزوی پیروزی برای شما از طرف تیم مفیدفایل :)

password : www.mofid-file.4kia.ir

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: پکیج آموزش نرم افزار اکسل , اکسل , excel ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 523
نویسنده : کیا فایل

سوالات و پاسخ آزمون 94 تعیین سطح ماموران مالیاتی تمام سطوح

سوالات و پاسخ آزمون 94 تعیین سطح ماموران مالیاتی تمام سطوح

 

امروز قصد داریم در این بخش مجموعه سوالات آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی در 4 سطح را برای شما عزیزان در معرض نمایش بگذاریم با قیمت مناسب تنها 4800 تومان . تمامی سوالات در هر 4 سطح به صورت تستی و 4 گزینه ای میباشد . موفق و پیروز باشید :)

password : www.mofid-file.4kia.ir 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: سوالات و پاسخ آزمون94 , تعیین سطح ماموران مالیاتی تمام سطوح , آزمون94 ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 570
نویسنده : کیا فایل

آموزش تصویری برنامه کاربردی Access 2013 به زبان ساده

 

همانطور که میدانید نرم افزار اکسس یکی از نرم افزار هایی است که هر حسابدار باید کار با آن را بیاموزد . در این بخش قصد داریم یکی از بهترین کتاب هایی که در این ضمینه به چاپ رسیده است را برای شما علاقه مندان عزیز معرفی کنیم . این کتاب به بهترین شکل و با رابطه کاربری بسیار آسانی که دارد کار با نرم افزار accesss را به شما همراهان فروشگاه مفید فایل آموزش میدهد. قیمت این محصول برای شما خریداران همیشگی به پاس قدر دانی از شما تنها 4675 تومان در نظر گرفته شده . با آرزوی بهترینها برای شما :)

password : www.mofid-file.4kia.ir

 




:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش تصویری برنامه کاربردی اکسس،اکسس به زبان ساده , آموزش تصویری , access2013 ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 469
نویسنده : کیا فایل

100 موضوع پیشنهادی برای پایان نامه رشته مدیریت صنعتی

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: موضوع برای پایان نامه رشته مدیریت صنعتی , موضوع پایان نامه , مدیریت صنعتی ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG