یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
بازدید : 368
نویسنده : کیا فایل

پرده بکارت و باکرگی

پرده بکارت و باکرگی

 

 

 

 

با نام و یاد خدا خیلیا در مورد از دست دادن پرده بکارت سوال پرسیدن و امروزه شاهد روابط دوستانه دختر و پسر بیشتر از قبل هستیم! بهتره مجازات و تعهداتشو بدونید بعد با توجه به شرایط تصمیم بگیرید.

پرده بکارت قسمتی از بدن زنان که در محرمانه ترین حالت برای زنان قرار دارد همیشه در جامعه ما تحت تاثیر هنجار های مختلف بوده و محل سوال و جنجال و گاها دعواهای زیادی بین افراد بوده گرچه که همیشه محرمانه ترین اجزا بدن افراد جزو حیطه خصوصی این افراد می باشد ولی پیش می اید گاهی که این قسمت خصوصی و محرمانه هر فرد مجبور به پاسخ دهی به دیگران و گاها نشان دادن به دیگران هم می شود.

در مدخل واژن و ابتدای مجرای تناسلی زنانه، پرده ی لطیف مخاطی دو لایه وجود دارد که پس از پاره شدن به صورت زوائدی نامنظم در سوراخ واژن دیده می شود.

سؤالی که همیشه پیش میاد این است که.درصورتی که مردی با دختری نزدیکی کند و پرده ی بکارت دختر از بین رود،دختر چه شکایتی میتواند انجام دهد؟

1.هرگاه از بین رفتن بکارت با نزدیکی کردن وبا رضایت دختر انجام گرفته باشد چیزی (مبلغی)برعهده ی مرد نیست و خانوم نمیتونه ادعا کنه که مرد فریبش داده و وعده ی ازدواج داده و….اینها بی تاثیر است.

2. هرگاه از بین بردن پرده بکارت دختری بانزدیکی کردن یا به هر وسیله ی دیگری وبدون رضایت دختر صورت گرفته باشد مرد باید مهرالمثل پرداخت کند

3.تعریف مهرالمثل:

از نظر حقوقی مهرالمثل به مبلغی گفته میشود که به موجب قرارداد تأیین نشده بلکه مقدار آن برحسب عرف و عادت و باتوجه به وضع زن وحال زن از حیث،شرافت خانوادگی و سایر سفات(از جمله تحصیلات،شرافت خانوادگی،زیبایی و…) و وضعیت او نسبت به امثال وموقعیت خانوادگی و اجتماعی وی تأیین می شود.

4.زمانی که خانمی با اقایی زنا کرده و میخواهد از طریق پزشک قانونی فرد زناکننده را مشخص کند و اثبات کند بهتراست تا نهایتا 72 ساعت پس از نزدیکی به پزشک قانونی و دادسرا مراجعه کند،چرا که پس از گذشت این زمان تشخیص مرد زنا کارسخت و با گذشت زمان طولانی غیر ممکن میگردد.

5.موارد فوق علاوه بر مجازات حسب مورد شلاق،اعدام یا سنگساربرای مجازات این قبیل جراىٔم است.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حقوق , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نحقیق , پرده بکارت , باکرگی , مهرالمثل , زنان , مجرای تناسلی , ازدواج ,
تاریخ : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398
بازدید : 347
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق در مورد شكافهاي فرهنگی وتمدنی در ايران

دانلود تحقیق در مورد شكافهاي فرهنگی وتمدنی در ايران

 

 

 

 

 

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 24 صفحه

 

 

فهم‌ عام‌ بطور معمول‌ قبول‌ مي‌كند كه‌ بين‌ امر سياسي‌ و امر فرهنگي‌ رابطه‌يي‌ وجود دارد. برهمين‌ اساس‌ شكل‌ زندگي‌ سياسي‌، اعم‌ از دخالت‌ در زندگي‌ هر روزه‌ و عملي‌ و رويدادهاي‌ سياسي‌ تا نوشتن‌ درباره‌ آن‌، آشكارا با انواع‌ گفتمان‌هاي‌ فرهنگي‌ همراه‌ مي‌شود. چراكه‌ گفتمان‌هاي‌ سياسي‌ خود شكلي‌ از گفتمان‌هاي‌ فرهنگي‌ است‌ و نمي‌تواند از اين‌ حلقه‌هاي‌ ارتباطي‌ بگريزد. حتي‌ در برهه‌هايي‌ كه‌ بيان‌ سياسي‌ شكل‌ غالب‌ پيدا مي‌كند )مثلاص در آستانه‌ يك‌ انقلاب‌( باز براحتي‌ مي‌توان‌ ارتباط‌ بين‌ گفتمان‌هاي‌ فرهنگي‌ متنوع‌ و گفتمان‌ سياسي‌ را كشف‌ كرد. به‌ عبارت‌ دقيق‌تر، اگر بخواهيم‌ مقايسه‌يي‌ را بين‌ يك‌ رويداد يا دخالت‌ در امر سياسي‌ در يك‌ كشور خاص‌ با كشور ديگر قايل‌ شويم‌، باز بحث‌ به‌ شكل‌هاي‌ متنوع‌ زندگي‌ فرهنگي‌ در دو جامعه‌ كشيده‌ مي‌شود.
بنابراين‌ وقتي‌ مي‌خواهيم‌ يك‌ انتخابات‌ در فرانسه‌ را با يك‌ انتخابات‌ در ايران‌ مقايسه‌ كنيم‌، خودبه‌ خود اين‌ جنبه‌ فرهنگي‌ برجسته‌ خواهد شد.
براي‌ مثال‌ چندماه‌ پيش‌ رفراندومي‌ در فرانسه‌ انجام‌ شد كه‌ طي‌ آن‌ مردم‌ قانون‌ اساسي‌ اروپا را نپذيرفتند. براي‌ اينكه‌ اين‌ رفراندوم‌ انجام‌ شود، ماه‌ها بحث‌ جدي‌ فرهنگ‌ درگرفت‌ و درباره‌ اساسي‌ترين‌ نكاتي‌ كه‌ از همراهي‌ كشورها با هم‌ به‌ سوي‌ يك‌ اروپاي‌ متحد پديد آمده‌ بود اظهار نظر شد. سواي‌ از نتيجه‌ انتخابات‌، مجموعه‌ بحث‌هاي‌ انجام‌ شده‌، سبب‌ بازنگري‌ در همه‌ نكته‌ها و سرفصل‌هاي‌ فرهنگي‌ و سياسي‌ در فرانسه‌ شد. در جريان‌ اين‌ رفراندوم‌، احزابي‌ كه‌ ريشه‌ در جامعه‌ مدني‌ داشته‌ و بارها در دگرگون‌ كردن‌ شكل‌ زندگي‌ مردم‌ نقش‌ آفريني‌ كرده‌ بودند، دچار انشعاب‌ شدند، برخي‌ احزاب‌ از راست‌ افراطي‌ و چپ‌ افراطي‌ با هم‌ متحد شدند، رسانه‌ها بطور آزاد اين‌ مباحث‌ را در جامعه‌ دامن‌ زدند و فضاي‌ مناسب‌ براي‌ برگزاري‌ رفراندوم‌ را فراهم‌ كردند.
در فرانسه‌ بخاطر فضاي‌ فرهنگي‌ كه‌ پيشتر پذيرفته‌ شده‌ بود و بخاطر پارادايم‌ سياسي‌ مورد پذيرش‌ همه‌، يعني‌ رعايت‌ قواعد بازي‌ و پذيرش‌ مسووليت‌ شكست‌ هم‌ نظري‌ وجود داشت‌.
حتي‌ احزاب‌ خيلي‌ افراطي‌ راست‌ هم‌ با پذيرش‌ اين‌ پارادايم‌ دموكراتيك‌ وارد بازي‌ شدند و در اين‌ شرايط‌، اگر كسي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ ناظر بي‌طرف‌ اين‌ رفراندوم‌ را نگاه‌ مي‌كرد متوجه‌ مي‌شد كه‌ تنها با يك‌ زندگي‌ سياسي‌ پيشرفته‌ كه‌ محصول‌ دويست‌ سال‌ تجربه‌ و مبارزه‌ است‌، چنين‌ امري‌ قابل‌ تحقق‌ است‌.
بنابراين‌ مي‌توان‌ دريافت‌ كه‌ در سايه‌ ارتباط‌ گفتمان‌هاي‌ فرهنگي‌ با يكديگر و با گفتمان‌ سياسي‌ است‌ كه‌ يك‌ ملت‌ پيشرفته‌، تصميمي‌ سياسي‌ فرهنگي‌ مي‌گيرد كه‌ هم‌ براي‌ خود و هم‌ براي‌ اروپا موؤر است‌.
در همين‌ حال‌، وقتي‌ رفراندوم‌ فرانسه‌ را، با انتخابات‌ ايران‌ مقايسه‌ مي‌كنيم‌، متوجه‌ مي‌شويم‌ كه‌ در اينجا، اين‌ ناممكن‌ بودن‌ ارتباط‌ گفتمان‌هاي‌ فرهنگي‌ متنوع‌ با گفتمان‌ سياسي‌ است‌ كه‌ ما را دچار مشكل‌ مي‌كند. در نتيجه‌ متوجه‌ مي‌شويم‌ كه‌ ما فقط‌ با كمبودهاي‌ سياسي‌ روبرو نيستيم‌ بلكه‌ بيش‌ از هر چيز، مشكل‌ ما، مشكلي‌ فرهنگي‌ است‌ و لذا از اين‌ به‌ بعد هم‌ بايد براي‌ سلطه‌يابي‌ )هژموني‌( فرهنگي‌ تلاش‌ كنيم‌.
در اين‌ باره‌ اگر بخواهيم‌ شخصا بحث‌ را بر روي‌ ايران‌ متمركز كنيم‌، بايد اذعان‌ كرد كه‌ تاكنون‌ اكثريت‌ جامعه‌ نسبت‌ به‌ خواسته‌هاي‌ خود غالبا بي‌اعتنا بوده‌ يا اينكه‌ آنها را به‌ آينده‌يي‌ ناروشن‌ محول‌ كرده‌ است‌.
براي‌ توضيح‌ اين‌ مساله‌، بهتر است‌ كه‌ به‌ تعريف‌ رايج‌ از فرهنگ‌ به‌ شكلي‌ ديگر نظر انداخت‌، يعني‌ ما نيازمند آن‌ هستيم‌ كه‌ آشكار كنيم‌ در زبان‌ فارسي‌ چه‌ مفهومي‌ از واژه‌ فرهنگ‌ فهميده‌ مي‌شود.
برپايه‌ روايت‌هاي‌ موجود، تاكنون‌ ما چهار معني‌ از فرهنگ‌ ساخته‌ايم‌. اولي‌ آن‌ معني‌ است‌ كه‌ از اوايل‌ قرن‌ بيستم‌، يعني‌ از بعد از پيروزي‌ مشروطه‌ و بعد از سلطنت‌ رضاشاه‌ پديد آمد. بر طبق‌ اين‌ تعريف‌، مفهوم‌ فرهنگ‌ و آموزش‌ با يكديگر مترادف‌ است‌.
هر چند برخي‌ زبانشناسان‌ معتقدند واژه‌ فرهنگ‌ در اصل‌ از پهلوي‌ آمده‌ و در زبان‌هاي‌ كهن‌ پارسي‌ سابقه‌ ندارد، اما آشكارا در زبان‌ فارسي‌ دري‌، فرهنگ‌ به‌ معناي‌ «آموزش‌» بسيار رايج‌ بوده‌ است‌ و در شعرهاي‌ كلاسيك‌ قرن‌هاي‌ چهارم‌ تا هفتم‌ به‌ كرات‌ به‌ آن‌ بر مي‌خوريم‌. به‌ نظر مي‌آيد كلمه‌ فرهنگ‌ در آغاز حكومت‌ رضاشاه‌ هم‌ در اين‌ معني‌ بين‌ روشنفكران‌ ايراني‌ به‌ كار رفته‌ باشد و البته‌ وزارت‌ فرهنگي‌ هم‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ ايجاد شد در اصل‌ وزارت‌ آموزش‌ بود.
اما معناي‌ دومي‌ كه‌ به‌ كار مي‌بريم‌، بيش‌ و كم‌ به‌ معناي‌ آدمي‌ است‌ كه‌ داراي‌ يك‌ حد از دانش‌ تخصصي‌ باشد. اين‌ معنا، تقريبا ميان‌ همه‌ رواج‌ دارد. مثلا در همه‌ تاكسي‌هاي‌ تهران‌ مي‌شنويم‌ كه‌ اين‌ ملت‌، فرهنگ‌ ترافيك‌ ندارد، بنابراين‌ فرهنگ‌ به‌ اين‌ اعتبار، يعني‌ دانايي‌ از يك‌ رشته‌ خاص‌.
معناي‌ سومي‌ هم‌ كه‌ در مورد فرهنگ‌ به‌ كار مي‌رود، مفهوم‌ واژه‌نامه‌ است‌، مثل‌ فرهنگ‌ انگليسي‌ به‌ فارسي‌، اما معناي‌ چهارم‌ كه‌ معناي‌ مورد بحث‌ ما را تشكيل‌ مي‌دهد، چگونگي‌ آموختن‌ فرد از جامعه‌ است‌. به‌ عنوان‌ مثال‌ اينكه‌ يك‌ كودك‌ چگونه‌ علم‌ و ادب‌ را از جامعه‌ فرا مي‌گيرد، چگونه‌ نحوه‌ معاشرت‌ و غذا خوردن‌ را مي‌آموزد و در نهايت‌ اينكه‌ چگونه‌ تمام‌ شئون‌ زندگي‌ عملي‌ آدمي‌ از طريق‌ اجتماع‌ آموخته‌ مي‌شود.
اين‌ چهار روايت‌ از واژه‌ فرهنگ‌، وقتي‌ بيشتر مي‌تواند به‌ درك‌ ما از ريشه‌ اين‌ مفهوم‌ كمك‌ كند كه‌ روايت‌ها و تعاريف‌ تمدن‌ غرب‌ را نيز از واژه‌ فرهنگ‌ مدنظر قرار دهيم‌.
تا آنجا كه‌ مي‌دانيم‌ كلمه‌ فرهنگ‌ در قرن‌ پانزدهم‌ در انگليس‌ و همزمان‌ در فرانسه‌ مورد استعمال‌ واقع‌ مي‌شد.
اين‌ كلمه‌ در هر دو زبان‌ هم‌ در طول‌ يك‌ قرن‌ به‌ معناي‌ كشت‌ و زرع‌ و پرورش‌ به‌ كار رفت‌. تا اينكه‌ توماس‌ هابز، در كتاب‌ «لوياتان‌» از آن‌ يك‌ معناي‌ اجتماعي‌ استنباط‌ كرد و گفت‌ فرهنگ‌ عبارت‌ از كشت‌ دادن‌ اذهان‌ آدم‌ها و چگونگي‌ پيش‌ بردن‌ فكر آنها و در نهايت‌ بالغ‌ كردنشان‌ است‌.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حقوق , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , تحقیق , شكاف , رهنگی وتمدنی , ايران , زندگی , رویداد , سیاسی , جامعه , فکر ,
تاریخ : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398
بازدید : 393
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد آزادی اقتصادی، زیربنای جامعه صنعتی

 

 

در قالب word صفحه 7

 

 

صنعتی شدن مفهوم جدیدی است که ایرانیان آن را در فرهنگ گذشته خود نداشتند. در گذشته معمولا صنعت(Industry) و هنر(Art) مترادف هم به کار می‌رفت. البته در اروپا هم میان دو واژه صنعت و هنر نزدیکی وجود داشت. صنعت به معنای چیزی است که ساخته انسان و محصول اندیشه انسان است و ناشی از طبیعت نیست. صنعت در واقع مفهومی از ثروت اقتصادی است که ناشی از کار انسان است. صنعت به مفهوم کلی و عام به معنای اعمال خلاقیت انسان بر منابع طبیعی و آماده کردن آنها برای استفاده انسان‌ها است اما به معنای خاص در مقابل کشاورزی و خدمات، بخشی از اقتصاد کل جامعه تلقی می‌شود.


 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , مدیریت , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , آزادی اقتصادی , زیربنا , جامعه صنعتی , صنعت , هنر , ثروت , اقتصاد ,
تاریخ : جمعه 6 ارديبهشت 1398
بازدید : 389
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد آزادی اقتصادی، زیربنای جامعه صنعتی

 

در قالب word صفحه 7

 

 

صنعتی شدن مفهوم جدیدی است که ایرانیان آن را در فرهنگ گذشته خود نداشتند. در گذشته معمولا صنعت(Industry) و هنر(Art) مترادف هم به کار می‌رفت. البته در اروپا هم میان دو واژه صنعت و هنر نزدیکی وجود داشت. صنعت به معنای چیزی است که ساخته انسان و محصول اندیشه انسان است و ناشی از طبیعت نیست. صنعت در واقع مفهومی از ثروت اقتصادی است که ناشی از کار انسان است. صنعت به مفهوم کلی و عام به معنای اعمال خلاقیت انسان بر منابع طبیعی و آماده کردن آنها برای استفاده انسان‌ها است اما به معنای خاص در مقابل کشاورزی و خدمات، بخشی از اقتصاد کل جامعه تلقی می‌شود.


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , مدیریت , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جامعه صنعتی , تحقیق , آزادی اقتصادی ,
تاریخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398
بازدید : 384
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی

 

دانلود تحقیق مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی

 

 

 

 قسمتی از محصول:

منظور از حسابداری صنعتی (بهای تمام شده)چیست؟

حسابداری صنعتی شاخه ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته و باتجزیهو تحلیل گزارشهاو بررسی راههای تولید روشهای تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می کند.

اهمیت حسابداری بهای تمام شده برای چیست؟

در واقع حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیارمهم در اختیار میریت میباشد تا مدیران را در برنامه ریزی ، کنترل ونظارت وبررسی نتایج فعالیتها، یاری نماید.

مدیریت با استفاده از حسابداری صنعتی ،بهای تمام شده تولیدات را محاسبه می کند و کنترل خود را برروی هزینه های مواد ،دستمزد و و سایر هزینه های تولید اعمال می کند.

مدیران اگر گزارشات دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشنددر تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایرتصمیم گیریها و راه انجام تصمیمات خود با مشکل مواجه خواهندشد .

به عنوان مثال فرض کنید در صورتی که هدف تغییر نوع محصول تولید شده یا افزایش تولید باشد باید اطلاعات دقیقی از هزینه تولید وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم گرفت که اگر ماشین آلات جدید خریداری شوند مقرون به صرفه است و یا ماشین آلات تعویض شوندو یا اینکه ماشین آلات اجاره گرفته شوند و یا بهتر است حقوق پرسنل افزایش داده شود ویا باید مقدار پرسنل افزایش داده شودو بسیاری از انواع تصمیمات مدیریت درموارد مشابه فوق الذکر مشروط بر اطلاعات حسابداری بهای تمام شده و...

جزئیات محصول:

فرمت فایل: ورد word

قابل ویرایش:بله

تعداد صفحات:22

توجه : پس از پرداخت، لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و به ایمیل ثبت شده نیز لینک دانلود ارسال میگردد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , تحقیق , مفاهیم اولیه , حسابداری صنعتی , بهای تمام شده , هزینه , دستمزد , گزارش , ,
تاریخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398
بازدید : 437
نویسنده : کیا فایل

دانلود پاورپوینت آیین نامه معاملات بورس

 

دانلود پاورپوینت آیین نامه معاملات بورس

 

 

 

 قسمتی از محصول:

1. تعاریف‏

    منظور از "سازمان،" در این آیین‏ نامه، سازمان بورس واوراق بهادارومنظور از "بورس"شرکت بورس اوراق بهادارتهران سهامی عام است.
    "معاملات،" خرید یا فروش اوراق بهاداری است که در بورس پذیرفته شده است.هرمعامله درصورتی قطعیت می یابد که به تایید "بورس" برسد.
    "تابلوی بورس" تابلویی است که برای ارائة اطلاعات طبقه‌بندی شدة اوراق بهادار به‌کار می‌رود از قبیل تابلوی اصلی و فرعی، تابلو اوراق مشارکت دولتی و تابلوی اوراق مشارکت شرکت‌ها.
    "عرضه،" عبارت است از اعلام آمادگی برای فروش اوراق بهادار از طرف کارگزار فروشنده.
    "تقاضا،" عبارت است از اعلام آمادگى برای خرید اوراق بهادار از طرف کارگزار خریدار.
    "مشتری،" شخصی است که متقاضی خرید (یا فروش) اوراق بهادار است. "مشتری" می‌تواند نمایندة قانونی خریدار یا فروشنده باشد.
    "سفارش،" درخواست خرید و یا فروش اوراق بهادار است که توسط "مشتری" به کارگزار ارائه می‌شود.
    "قیمت پیشنهادی،" نرخی است که برای هر واحد اوراق بهادار از طرف کارگزار وارد سامانة معاملات می‌‌‏شود.
    "قیمت باز،" نرخی است که اختیار تعیین آن از طرف "مشتری" به کارگزار واگذار می‌شود.
    "قیمت محدود،" نرخی است که حداکثر یا حداقل آن از طرف "مشتری" به کارگزار اعلام می‌شود.


جزئیات محصول:

فرمت فایل: پاورپوینت PPT

قابل ویرایش:بله

تعداد صفحات:45

توجه : پس از پرداخت، لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و به ایمیل ثبت شده نیز لینک دانلود ارسال میگردد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حسابداری , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , پاورپوینت , آیین نامه , معاملات , بورس , اوراق بهادار , سهم , سهامی , تابلوی بورس , کارگزار , ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 386
نویسنده : کیا فایل

زن در حقوق ساسانی

 

زن در حقوق ساسانی

 
 
 
 
 
کریستین بارتلمه مترجم: ناصرالدین صاحب الزمانی
 تاریخ چاپ: ۱۳۳۷ هجری شمسی
 
این کتاب ترجمه خطابه‌ای است که کریستین بارتلمه، خاورشناسی نامی آلمانی در جشن تأسیس «فرهنگستان علوم هایدلبرگ» در تاریخ 11 مه سال 1924 درباره حقوق زن در امپرتوری ساسانی ایراد کرده است. این خطابه در واقع نتیجه یک عمر تحقیقات و عصاره مطالعات وی بر روی متون حقوقی پهلوی و سریانی است که او خود به پاره‌ای از آنها در آغاز خطابه اشاره می‌کند.
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , زن , حقوق , ساسانی , کریستین بارتلمه , خطابه , پهلوی , سریانی ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 427
نویسنده : کیا فایل

راهنمای عهود و عهدنامه‌های تاریخی ایران

 

راهنمای عهود و عهدنامه‌های تاریخی ایران

 
 
 
 
 
 
ع. وحید مازندرانی

تاریخ چاپ: ۱۳۴۱ هجری شمسی

 

منظور از فراهم آوردن این کتاب که نتیجه سه دوره خدمت نویسنده در قسمت عهود و حقوقی وزارت امور خارجه است، افزون بر شرح اجمالی قواعد و مقرراتی که به طور کلی و همچنین در ایران برای انعقاد عهود وجود دارد، انتشار فهرست کلیه و متن قسمتی از معاهدات معتبر و منسوخی است که در سال‌های پایانی دولت قاجاریه و پهلوی اول و دوم تا سال 1338 را شامل می‌شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , راهنما , عهود , عهدنامه‌ها , تاریخی , ایران , وزارت , امور خارجه , قواعد , قاجاریه , پهلوی ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 486
نویسنده : کیا فایل

تاریخ و میراث ایران

 

تاریخ و میراث ایران

 
 
 
 
 
 
جمعی از نویسندگان مترجم: اردشیر زندنیا
 
  تاریخ چاپ: ۱۳۶۳ هجری شمسی
 
در این کتاب گروهی از کارشناسان برجسته در زمینه‌های گوناگون تاریخ و فرهنگ ایران، خلاصه‌ای از دست‌آوردهای سیاسی و هنری ملت بسیار بااستعدادی را فراهم کرده‌اند که هویت ملی خود را در دوره‌ای بیش از 2500 سال حفظ کرده است. دو فصل آغازین به تاریخ سلسله‌ها و سیاسی ایران اختصاص دارد. فصل نخست خواننده را از زمان‌ها دیرین تا پایان جنگ جهانی اول به همراه خود می‌کشد و فصل دوم به شرح کارهای برجسته‌ای که از آن زمان تاکنون صورت گرفته می‌پردازد. فصول دیگر به شکوه و عظمت ایران اسلامی، ادبیات غنی آن و هنرهای تصویری در هر دوره تاریخ ایران ـ نقاشی، معماری، سفالگری و قالی‌بافی ـ تخصیص یافته است.
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تاریخ , میراث ایران , فرهنگ , سلسله , معماریی , نقاشی , سفالگری , قالی بافی ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 508
نویسنده : کیا فایل

آئینه آئین مزده‌یسنی

آئینه آئین مزده‌یسنی

 
کیخسرو شاهرخ
 
تاریخ چاپ: ۱۳۳۷ هجری شمسی
 
 
 
مزدیسنا و اهورا متون پهلوی آيين زرتشت
 

فروغ پیدایش اشو زرتشت بزرگ‌ترین نمودار فر و شکوه ایران باستان است. این کتاب از اولین کتاب‌هایی است که به فارسی به طور علمی اندیشه‌های زرتشت را تفسیر و بیان می‌کند. این کتاب به راستی برای نشان دادن زیبایی‌های پیکر آیین زرتشت بهترین آئینه است و نام شایسته‌ای است برای این نامه سودمند و گرانبها؛ زیرا با اینکه به نام کودکان زرتشتی و آموزش آنان نوشته شده است، ولی پس از خواندن آشکار می‌شود که نامه‌ای است بسیار دانشمندانه و دارای جستارهای نغز و سودمند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آئینه , آئین مزده‌یسنی , اهورا , زرتشت , اشو , ایران باستان , تاریخ , شکوه , ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 572
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی اصول رهبری

کتاب صوتی اصول رهبری

اصول رهبری

 

 

 

 

بسیاری از سازمان‌های تجاری، رهبرانی با مهارت‌هایی حرفه‌ای و عملیاتی دارند که از عهده‌ی حفظ وضعیت موجود برمی‌آیند. اما وقتی با موقعیت‌های دشواری روبه‌رو می‌شوند، فاقد افراد توانمند، باتجربه و با عزت‌نفس بالا هستند تا برآنچه متخصصان علم مدیریت، مشکلاتِ بسیار پیچیده (wicked problemss) می‌نامند، فائق آیند. این مسائل بغرنج، فقط با صادر کردن چند دستور، حل نخواهد شد. مشکلاتی که به نظر غیرقابل فهم می‌آیند و نمی‌شود راه‌حل مشخصی برای آنها تجویز کرد. راه‌حل‌هایی که گاه منجر به تغییر شیوه‌ی تجارت شرکت‌ها می‌شود. امروزه اغلب بنگاه‌های اقتصادی با این نوع چالش‌ها مواجه هستند و جای خالی رهبری استراتژیک احساس می‌شود. در این مقاله به معرفی اصول دهگانه رهبری استراتژیک می‌پردازیم.

 

نتایج پژوهشی در سال ۱۹۹۵ از ۶۰۰۰ مدیر ارشد، فراگیر بودن مشکل فقدان رهبری استراتژیک را نشان می‌دهد. پاسخ‌ها به پرسش‌های پژوهش، نشان دهنده‌ی اولویت‌های مدیریتی آنها بود، که منجر به تهیه‌ی شاخص‌هایی برای رهبران استراتژیک شد. یافته‌ها نشان می‌داد که تنها ۸درصد از پاسخ‌دهنده‌ها را می‌توان رهبر استراتژیک دانست؛ یعنی رهبرانی که در هدایت تغییرات سازمان، مؤثر عمل می‌کنند. همچنین این پژوهش نشان داد فراوانی رهبران استراتژیک میان زنان بیشتر است (۱۰درصد زنان و ۷درصد از مردان پاسخ‌دهنده دارای ویژگی‌های رهبران استراتژیک بودند)، و میان تعداد رهبران استراتژیک و سن افراد رابطه‌ی مستقیم وجود دارد (بالاترین سهم رهبران استراتژیک متعلق به پاسخ دهنده‌های بیشتر از ۴۰ سال بود).

این رهبران به داشتن چند ویژگی شخصیتی گرایش دارند؛ آنها می‌‌توانند همزمان روی طرح‌های متنوعی کار کنند و اگر متوجه شوند که مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اند، روش‌شان را تغییر می‌دهند. آنها ضمن رفتار متواضعانه، محترمانه و مستمر با کارمندان، بازخواست و حمایت از آنها را همزمان در پیش می‌گیرند و بدین‌وسیله بر رفتار کارمندان اعمال قدرت می‌کنند. در نهایت، این پژوهش نشان می‌داد که تنها درصد کمی از مدیران ارشد دارای چنین عملکرد مدیریتی هستند.

اما وقتی یک دهه بعد، تحقیق مشابهی انجام شد، تنها ۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به عنوان رهبران استراتژیک شناسایی شدند. به‌عبارت‌دیگر، در طول دوره‌ی ده ساله‌ی انتقال که مهمترین ویژگی‌های آن، افزایش پیشرفت‌های تکنولوژیک، بحران‌های مالی، تغییرات جمعیت‌شناختی و سایرعامل‌های جهانی بود، در زمینه‌ی مدیریت و رهبری پیشرفت چندانی صورت‌ نگرفته‌است.

واقعیت این است که متأسفانه، تنها درصد کوچکی از مدیران ارشد برای مدیریت تغییرات کلان آماده شده‌اند و به این خاطر اکثر بنگاه‌های اقتصادی مجبور می‌شوند، مدیرانی خارج از سازمان را دعوت کنند. اما مشاهدات در بسیاری از سازمان‌ها، در طی سال‌های مختلف، مبنی بر این است که تغییرات مهم در بنگاه‌های تجاری، زمانی مؤثرتر است که از درون ساختار سازمانی ایجاد شده‌ باشد.

نکته‌ی نگران‌کننده‌ای که در این بین مشاهده می‌شود این است که، معمولا فقدان رهبری استراتژیک از نظر پنهان می‌ماند. به بیانی دیگر، افراد تشخیص نمی‌دهد که مدیران رده‌بالای شرکت‌ها به‌طور استراتژیک عمل نمی‌کنند یا به‌دنبال پنهان نگه‌داشتن این کمبود هستند. این مسئله وقتی برجسته می‌شود که بنگاهی تجاری با چالش بزرگی در روش سنتیِ فرایند کسب‌وکارش روبه‌رو شود. این درست زمانی است که شرکت‌ها به رهبران استراتژیک نیاز پیدا می‌کنند و افراد متوجه می‌شوند که رهبری فعلی سازمان با وظیفه‌ی پیش رو همخوانی ندارد.

در واقع، رهبران استراتژیک در شرکت‌ها می‌توانند جایگاه خوبی کسب کنند اگر تشخیص بدهید که سازمان شما رهبران استراتژیک نوظهوری دارد که مهارت‌هایشان نادیده گرفته و یا حتی سرکوب شده است. این مشکل را می‌توان با دقت در اینکه چطور سازمان‌ها به روش سنتی پیشرفت می‌کنند و بستر موفقیت مدیران‌شان را فراهم می‌کنند، بررسی کرد.

در بسیاری از شرکت‌ها افرادی با عملکرد موثر، سخت‌کوشی مستمر و البته توان مدیریتی بالا در حل مشکلات پیش‌بینی‌نشده، خود را به رده‌های برتر مدیریتی می‌رسانند. درست است که این‌ موارد خصیصه‌های باارزشی هستند اما این‌ها مهارت‌های رهبر استراتژیک نیستند.

اصول دهگانه زیر کمک می‌کند تا قابلیت رهبری استراتژیک در بنگاه اقتصادی شما شکوفا شود. این اصول، ترکیبی از سیستم‌های سازمانی و استعداد‌های فردی- سخت‌افزاری و نرم‌افزاری – را به تصویر می‌کشد. ممکن است شما بعضی از این اصول را از قبل داشته‌ باشید و فکر کنید که همین کافی است. اما فقط وقتی که همه‌ی این اصول را به صورت یک سیستم منسجم و هماهنگ عملی‌ کنید، خواهید توانست رهبران استراتژیک را حفظ کنید یا پرورش دهید.

 

۱. سیستم‌ها و ساختار‌ها

هفت اصل نخست رهبری استراتژیک، شامل رویکرد‌های غیرسنتی و مؤثر برای شفاف‌سازی فرایند تصمیم‌گیری سازمانی و نوآوری در آن است.

۱.۱. مسئولیت‌ها را تقسیم کنید

رهبران استراتژیک مهارت‌هایشان را با تجربه به‌دست می‌آورند و تجربه نیاز به آزادی‌ عمل دارد. حیطه‌ی اختیارات‌ مدیران موفق باید گسترده باشد و باید بتوانند موازی با سازمان‌ها، در هر سطحی از تصمیم‌گیری به کارکنان‌شان آزادی عمل بدهند.

تقسیم مسئولیت‌ها به رهبران بالقوه استراتژیک که با ضرر و زیانی احتمالی مواجه می‌شوند، این فرصت را می‌دهد که پیامد‌های این خطر را تشخیص دهند. تقسیم مسئولیت‌ها، هوش‌جمعی و سازگاری با شرایط را در گذر زمان افزایش می‌دهد و مانع از تصمیم‌گیری‌های خارج از سلسله‌ مراتب سازمانی می‌شود.

۲.۱. صادق باشید و اطلاعات جدیدی کسب کنید

ساختار مدیریت سنتی از سازمان‌های بزرگی همچون ارتش الگوبرداری شده است که برای جلوگیری از پخش اطلاعات طراحی شده‌ بود. در این الگو، اطلاعات همان قدرت تلقی می‌شد. اما مشکل وقتی بروز می‌کرد که اطلاعات محدودی در اختیار افراد خاصی قرار می‌گرفت؛ افرادی که مجبور بودند در موقعیتی پرابهام تصمیم بگیرند. آنها نمی‌دانستند چه شاخص‌هایی برای خط‌مشی سازمان‌شان اهمیت دارد و مجبور بودند حدس بزنند. باید توجه داشت، وقتی که برای فهمیدن طرح کلی یا پرسش درباره‌ی اطلاعاتی که به آنها نیاز دارید، مورد حمایت قرار نمی‌گیرید، درست حدس زدن کار دشواری است. علاوه براین، وقتی افراد اطلاعات کافی ندارند، در مواجهه با رهبری مجموعه یا پیشنهاد ایده‌ای متفاوت با دیدگاه او، اعتماد‌به‌نفس کمی خواهند داشت. شفافیت و وضوح، به گفت‌و‌گو درباره‌ی شیوه‌های دستیابی به اهداف اطلاعات کمک می‌کند و عملکرد روزمره را بهبود می‌بخشد. برای مثال اگر آمارها به نحو شاخصی به ضرر سازمان کاهش یافت، شرایطی مناسب برای به مرحله‌ی اجرا گذاشتن تغییرات فراهم شده‌است.

درک بهتری از مسئله، مستلزم کاری تیمی است، که افراد صادق باشند و بی‌پرده درباره‌ی داده‌ها صحبت کنند. اگر اطلاعات مخفی بماند، افراد وسوسه می‌شوند که از اطلاعات به نفع خود استفاده کنند تا داده‌ها بهتر به نظر برسند؛ که در این وضعیت، جایی برای رهبری استراتژیک باقی نمی‌ماند. از همه بدتر اینکه، این حس در افراد ایجاد می‌شود که رعایتِ مصلحت وضعیت موجود، بسیار باارزش‌تر از هدایت بنگاه اقتصادی به سطح بالاتری از کارآمدی است. رهبران استراتژیک می‌دانند که قدرت واقعی اطلاعات نه در ذخیره کردن آن، بلکه در به‌کار بردن آنها برای یافتن و ایجاد کردن فرصت‌های جدید برای رشد و توسعه است.

 

۳.۱. چندین مسیر برای طرح و آزمودن ایده‌ها ایجاد کنید

عرضه کردن و پرورش ایده‌ها مهارت کلیدی رهبران استراتژیک است اما مهم‌تر از آن، توانایی مرتبط ساختن موثر ایده‌هایشان با شیوه‌‌ها و عملکرد مرسوم بنگاه اقتصادی است. با راه‌‌اندازی شیوه‌هایی برای مطرح کردن فکر‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ی افراد مشغول در یک سازمان، به آنها کمک می‌کنید تا بیشتر از خلاقیت‌شان استفاده کنند. این رویکرد، تفاوتی جدی با روش‌های سنتی دارد که در آنها شرایط برای ابراز ایده‌های جدید به مدیر محدود می‌شد. در فرهنگ‌های سنتی، مدیر ممکن است ارزش یک خلاقیت را تشخیص ندهد و حتی جلوی پیشرفت آن را بگیرد و اشتیاق مبتکر آن را سرکوب کند. البته امکان دارد به افراد اجازه بدهد تا ایده‌های‌شان را بی‌هدف مطرح کنند اما بی‌توجه از کنارشان بگذرد و تلاشی برای عملی ساختن‌شان نکند.

خیلی از پیشنهادها ممکن است در قالب‌های تکراری مطرح شوند که قابلیت حل مسائل را نداشته‌ باشد. دقت کنید که بهترین فرصت‌ها در بی‌نظمی از دست می‌روند. پس تلاش کنید بسترهای متعددی برای ابراز اندیشه‌های خلاقانه ایجاد کنید. از جمله‌ی این بسترها انجمن‌های بحث و گفت‌و‌گوست که در آنجا افراد ایده‌هایشان را در بین گروه همکاران و در مقابل استدلال‌های مختلف به آزمون می‌گذارند. همچنین می‌توان از راه‌اندازی دوره‌هایی با مدیریت مشاورانی خلاق و دارای مهارت‌های رهبری استراتژیک، یا از برخی کارگاه‌هایِ درون سازمانی یا برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، حمایت کرد.

۴.۱. از شکست‌ها نترسید

بیانیه‌های بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از ارزش‌های سازمانی، کارمندان را به جسارت مواجهه با شکست سریع (fail fast) و یادگیری از اشتباه‌ها تشویق می‌کنند. همه چیز در سازمان خوب پیش می‌رود تا اینکه شکست واقعی اتفاق می‌افتد و خسارت زیادی وارد می‌کند. تماس‌های تلفنی حاکی از نارضایتی از شکست پیش‌آمده شروع می‌شود: اولی این‌طور شروع می کند که «مسئول این فاجعه کیست؟»

شکست‌های بزرگ در سازمان همیشه غیرموجه تلقی می‌شود. آنهایی که مسئول اشتباه‌ها بودند، در کمترین حالت ممکن، از ترفیع شغل محروم می‌مانند. شما باید توان پذیرش شکست در عملکرد و فرایند‌های ارزیابی و اجرای پروژه را در خودتان تقویت کنید. برای مثال ارزیابی سود سرمایه‌گذاری، به ارزیابی نتایج و به شیوه‌ای که اهدافِ مورد توافق هیئت‌مدیره را منعکس کند، نیاز دارد. رهبران استراتژیک تنها از تلاش‌هایی که منجر به موفقیت می‌شوند تجربه کسب نمی‌کنند، بلکه آنها نیاز دارند تا انواع شکست‌هایی که امکان تبدیل شدن به موفقیت را دارند، بشناسند. آنها همچنین باید چگونگی مدیریت تنش‌های مرتبط با امور نامحتمل در فرایند اجرای پروژه را نیز یاد بگیرند، شکست‌ها را جبران کنند و تجارت‌های با‌ خطرپذیری بالا را امتحان کنند.

۵.۱. دسترسی به استراتژیست‌های دیگر را فراهم کنید

به کسانی که پتانسیل رهبریِ استراتژیک دارند فرصت مشارکت با همکاران هم‌رتبه در سازمان را بدهید. وگرنه ممکن است آنها از چشم دیگران پنهان بمانند و به تدریج منزوی شوند. آنها به محض اینکه از وجود افراد هم‌رتبه در سازمان آگاه شوند، می‌توانند با تبادل اطلاعات، ارزش استراتژیک پروژه‌ی در دست اقدام‌شان را بالا ببرند. اولین گام این است که آنها را شناسایی کنید. چرا که ممکن است رهبران استراتژیک نسبت به متمایز بودن خودشان آگاه نباشند اما مدیران باید به دنبال شناسایی استعداد‌های آنها باشند.

از جمله توصیف‌هایی که در مورد این افراد استفاده می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: «به هرچه می‌خواهد، می‌رسد»، «همیشه صحیح‌ترین سوال را می‌پرسد»، «هرگز اجازه نمی‌دهد، تک‌روی کنیم». یک روش مناسب برای ارزیابی متقاضیان احراز شغل، طرح این سوال است: «چه کسانی به نظر می‌رسد نیاز اساسی سازمان‌ها را درک می‌کنند و آنها چطور سازمان را برای رسیدن به اهدافش یاری می‌کنند؟». این اشخاص متمایز ممکن است به‌ظاهر، محبوبیتی نداشته باشند و حتی تمایل دائمی آنها به طرح سوال‌های هدفمند و به چالش‌کشیدن وضعیت موجود برای خیلی‌ها، به خصوص همکاران در سمت‌های مشابه، خوشایند نباشد.

البته شما این را نمی‌خواهید القاء کنید که تنها بعضی از افراد شایستی احراز سمت رهبر استراتژیک را دارند. برعکس، می‌خواهید این ایده را پرورش دهید که بسیاری از مدیران، قابلیت دستیابی به مهارت رهبری استراتژیک را دارند. با آنها گروهی تشکیل دهید تا به تبادل تجربه و افکار بپردازند و روحیه‌ی استراتژیک را در بنگاه تجاری شما توسعه دهند.

 

۶.۱. آموزش‌های تجربه‌محور را توسعه دهید

متأسفانه بیشتر دوره‌هایی که درباره‌ی مدیریت حرفه‌ای برگزار می‌شود، بیش از آنکه تجربه‌محور باشد، آموزش‌محور است. دوره‌های آموزش‌محور عملا زمان و هزینه‌ی کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت دارند. آموزش مدیریت به شیوه‌ی سنتی، مهارت‌های مدیریتی خوبی در فرد ایجاد می‌کند، اما رهبران استراتژیک به تجربه کردن و به آزمون کشیدن استعداد‌هایشان نیاز دارند.

یکی از راه‌های افزایش تجربه‌های مدیریتی، فراهم کردن میدان عمل کارکردی است. جمعی از رهبران استراتژیک بالقوه را به مأموریتی گروهی دعوت کنید تا راه‌حل پیشرفته‌ای برای یکی از مسائل سازمان بیابند، یا ظرفیتی جدید و روش عملی کردن آن را طراحی کنند. بودجه‌ی کمی در اختیار‌شان بگذارید و برای اتمام پروژه‌ها ضرب‌الاجلی تعیین کنید. آنها را مجبور کنید تا نقشه‌هایی ترسیم کنند و برآورد‌های مالی راه‌حل‌های نقشه‌ها را مشخص کنند. سپس برآورد‌ها را از طریق تحلیل‌های جامع به اجرا بگذارید. این پروژه ممکن است شامل نمونه‌ا‌ی شبیه‌سازی‌شده باشد که به‌وسیله‌ی سیستم‌هایی که از دهه‌ی هشتاد میلادی وجود داشتند، ساخته‌‌ شود. می‌توانید به آنها اجازه بدهید تا طرح‌شان را در دنیای واقعی عملی کنند. وادارشان کنید تا ظرفیت ابتکاری و جدیدی را در مقیاس کوچکی خلق کنند و به اجرا بگذارند. بعد نتایج را به‌دقت ارزیابی کنید. مشاوران خبره را برای کمک به آنها به‌کار بگیرید تا از تمام توانمندی‌هایشان بدون دور شدن از هدف، استفاده کنند.

خواه پروژه را در دنیای واقعی به اجرا بگذارید و یا به عنوان یک ماکت در نظر بگیرید، گام بعدی در هر دو مشابه خواهد بود. مجموعه‌ای از بحث‌های چالشی درباره‌ی نتایج پروژه، برگزار کنید. بررسی کنید چرا این نتایج به دست آمده‌اند. آنچه را باید متفاوت انجام داد را شناسایی کنید و چگونگی تاثیر متغیرها بر متفاوت شدن آینده‌ی پروژه را بررسی کنید. دستیابی به درک بهتری از سازمان و متغیر‌ها و استفاده از این درک، هدف کار تیمی است.

۷.۱. برای تحول سازمان استخدام کنید

تصمیمات استخدامی باید بر اساس درک دقیق استعداد‌ها و تجارب بنا شود. با توجه به تفاوت‌های فردی، مدیران باید بر تمایل گزینش افرادِ شبیه به خودشان فائق آیند. افراد را بیازمایید که چگونه نسبت به موقعیت‌های خاص و واقعی عکس‌العمل نشان می‌دهند. چگونگی عملکرد متقاضیان احراز شغل در سِمَت‌های سابق خود در شرکت‌های دیگر را بررسی کنید و مصاحبه‌ها را طوری پیش ببرید که از استعداد‌ها و حالات ذهنی آنها آگاه شوید. همدلی و مهارت آنها در مواجهه با مشکلات، و چالاکی آنها را در ملاحظه‌ی سؤالات اساسی و داده‌های تحلیلی بیازمایید.

در واقع شما با این ملاحظات، توانایی آنها را برای مدیریت موفق و اعمال مهارت‌های خاص‌شان برای تحقق اهداف استراتژیک را شناسایی می‌کنید. کسانی که استخدام می‌شوند باید بدانند که در سازمان شما میدان عمل برای تجربه فراهم است و باید مسئولیتی بیش‌تر از آنچه در شغل سابق‌شان داشتند، قبول کنند تا به تغییرات در سازمان کمک کنند. آنها باید متوجه شوند که سازمان پذیرایِ طرح دیدگاه‌های متنوع و تغیرات جدید است.

 

۲. بر روی خودتان تمرکز کنید

سه اصل آخر، بر فردیت رهبران استراتژیک تأکید دارد. راه‌کارهای زیر به آنها کمک می‌کند تا برای رشد فردی‌شان آماده‌ شوند.

۱.۲. تمام قابلیت‌هایتان را به‌کار بیندازید

رهبران استراتژیک متوجه هستند که برای فائق آمدن بر مشکلات و موقعیت‌های بحرانی، باید از هر آنچه در زندگی‌شان یادگرفته‌اند، بهره‌ بگیرند. آنها درون سازمان درصدد هستند تا از همه‌ی تجربیات و توانایی‌هایشان برای کشف راه‌حل‌های خلاقانه استفاده ‌کنند. آنها نمی‌خواهند زمان‌شان را در سازمان‌ها و موقعیت‌هایی که با ارزش‌هایش هماهنگ نیستند، اتلاف کنند. آنها موقعیتی را در سازمان ایجاد می‌کنند تا افرادی که گزارش فعالیت کاری‌شان را عرضه می‌کنند، تشویق شوند. در چنین فعالیت‌هایی، رهبران استراتژیک محیطی آرام و دور از تنش فراهم می‌کنند؛ زیرا هیچ‌کس تظاهر نمی‌کند که کس دیگری است و افراد مسئولیت هرآنچه هستند را به‌عهده می‌گیرند. در چنین فضایی، افراد توانایی به فعلیت رساندن استعداد‌ها و اهداف‌شان را دارند و علاوه بر این، محدودیت‌هایشان را نیز می‌پذیرند.

۲.۲. زمانی را برای تفکر بگذارید

رهبران استراتژیک در یادگیری دوحلقه‌ای (double-loop learning) مهارت دارند. در اين نوع يادگيري، افراد علاوه بر كشف و اصلاح خطاها، هنجارها، فرايندها، سياست‌ها و اهداف را نيز مورد‌ سوال قرار‌ می‌دهند و به اصلاح آن مي‌پردازند. این نوع یادگیری علاوه بر آنکه واقعیت‌های قابل مشاهده را به چالش می‌کشد، علت آنها که در بسیاری از مواقع دیریاب است را مورد پرسش قرار می‌دهد.

مسائل را به شیوه‌ای که مختص به شما است، حل کنید. از یادگیری یک‌حلقه‌ای (single-loop learning) شروع کنید و به یادگیری دوحلقه‌ای (double-loop learning) برسید. یادگیری یک‌حقله‌ای، سعي دارد تا مشکلات موجود را با رفع عدم هماهنگی کار‌ها و نتایج را از طریق تغییر در شیوه‌ی انجام آنها حل کند. از مشكلات بنيادين چشم‌پوشي مي‌كند و اهداف، استراتژي‌ها و ارزش‌ها را تصحیح و برای حفظ وضع موجود تلاش می‌کند. در نهايت افراد و سازمان‌ها می‌آموزند كه چگونه وضع موجود را حفظ و با شرايط خود تطبيق دهند. شما با مهارت در این نوع یادگیری، آمادگی گام‌نهادن در یادگیری دو‌حلقه‌ای را می‌یابید. شما باید به موقعیتی در تفکر دست بیابید که پاسخ‌گویی به سوالاتی اساسی را در برنامه‌ی کاری خود بگنجانید. سوالاتی مانند: «چرا آن تصمیم را گرفتم؟»، «اتخاذ آن تصمیم چه پی‌آمدهایی دارد؟»، «چه چیزی را باید متفاوت از دفعه‌ی قبل انجام دهم؟»

تفکر به شما کمک می‌کند که از اشتباهات‌تان درس بگیرید و همچنین به شما فرصت می‌دهد که ارزش‌های سازمان را درک کنید و جسارت عملی کردن ایده‌های کلان را داشته‌ باشید. مدیران اغلب با بروز پیش‌بینی نشده‌ی بحران‌ها، غافلگیر و متحمل فشار‌های روانی طاقت‌فرسایی می‌شوند. در این لحظات سرنوشت‌ساز، اگر کمی تأمل کنند، به عقب برگردند و داده‌ها را بررسی کنند، می‌توانند درباره‌ی حل‌و‌فصل مشکلات، بهتر تصمیم‌گیری کنند. روان‌شناسان درباره‌ی تأمل یا تفکر بیش از حد درباره‌ی پیام‌های فریبنده‌ای که عدم‌ صلاحیت خودتان یا غیر‌قابل‌حل بودن مشکلات را به ذهن‌تان القا می‌کند، هشدار داده‌اند. چرا که سبب می‌شود این احساس به شما منتقل شود که توانایی حل مسئله را ندارید. برای دوری از این مخمصه، به شیوه‌ای آگاهانه پرسش‌هایی سازنده‌ از خودتان بپرسید؛ مانند: «در مواجهه با مسئله و تصمیم‌گیری درباره‌ی مرحله‌ی بعد به چه قابلیت‌هایی احتیاج دارم؟»، «چطور می‌توانم به‌طور چشمگیری در انجام پروژه‌ای سهیم باشم؟»

تمامی اعضای سازمان با خودیادگیری فردی می‌توانند تفکر را سرلوحه‌ی کارسازمانی‌شان قرار دهند و همه‌ی مدیران نیز باید از اعضای تیم خود در جهت تقویت تفکر در سازمان، حمایت کنند.

۳.۲. یادگیری و پیشرفت در مدیریت را دائمی بدانید

استراتژیست‌ها آنقدر متواضع‌اند که اعتراف می‌کنند همیشه درحال یادگیری هستند و یادگیری اصولِ مدیریت تمام‌شدنی نیست. هرقدر زمان می‌گذرد، آنها باتجربه‌تر می‌شوند. استراتژیست‌ها پذیرفته‌اند که جواب تمام سؤال‌ها را نمی‌دانند؛ بنابراین از افراد دیگر در تخصص‌های مختلف کمک می‌گیرند. تعامل با استراتژیست‌ها آسان صورت می‌گیرد چرا که آنها از کارکنان خود حمایت می‌کنند تا ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند و جسارت عنوان کردن ایده‌ای نامتعارف را داشته‌باشند. سیری‌ناپذیری آنها برای یادگیری، فرصت‌های شغلی بی‌شماری را برای‌شان فراهم می‌کند. شما در این مسیر ممکن است، علاوه‌ بر رهبری استراتژیکِ سازمان، با نگاهی نافذ و شیوه‌ای متفکرانه، فرصت‌های بی‌شماری را برای افرادِ سازمان خلق کنید.

اگر شما بتوانید با واقعیت‌های هرچند ناخوشایند، کنار بیایید، در مرحله‌ی بعد می‌توانید برای تغییر آن دست به عمل بزنید. با پیروی کردن از ۱۰ اصلی که مطرح کردیم، مهارت و دانش‌تان را در اختیار همکاران‌تان قرار بدهید تا بتوانند مسیر کاری‌شان را هموار کنند. این خوش‌شانسی بزرگی است، زیرا مهارت برای تقسیم و تغییر چالش‌های کاری و اجتماعی، برای موفقیت و ادامه‌ی حیات شرکت شما ضروری است.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب صوتی , اصول رهبری , استراتژی , سازمان , شرکت , مهارت , مدیر ارشد , پیشرفت , شخصیت ,
تاریخ : چهار شنبه 28 فروردين 1398
بازدید : 415
نویسنده : کیا فایل

دانلود 10 کتاب قدیمی و نایاب(تخفیف ویژه)

دانلود 10 کتاب قدیمی و نایاب(تخفیف ویژه)

 

 

 

دانلود 10 کتاب قدیمی و نایاب(تخفیف ویژه)

 

 

 

 لیست کتابها:

1.کتاب منافع الحیوان

 منافع الحیوان ترجمه فارسی کتاب طبایع الحیوان وخواصها میباشد که درسال 699ه.ق دردوره ایلخانی به دست عبذالهادی بن محمدبن محمودبن ابراهیم

برای غازان خان پادشاه مغول ترجمه شده است...منافع الحیوان آخرین کتاب مصورسازی شده موجوداهل ایلخان محسوب میشود..

اصل کتاب عربی بوده وآن راابوسعیدبختیشوع نوشته است...کتاب موجوددر210صفحه به صورت دستنویس وبه زبان فارسی میباشد

 

2.شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی متعلق به قرن 9 خورشیدی

نسخه دست نویس شاهنامه به خط سید علی فرزند سید هاشم که در تاریخ پنجشنبه 14 جمادی الاول 1027 هجری قمری

برابر با 21 خرداد ماه سال 985 خورشیدی کتابت آن به پایان رسید.

 

 3.کتاب تاریخ شمسیه از محمد شمس الدین صاحب صدیقی

خواجه شمس الدین محمد صاحب دیوان جوینى ، پس از حمله مغول به ایران توسط هلاکو نوه چنگیز، وزیر با کفایت و دانشمند

و شاعر عارف دانش پرور قلمرو ایلخان مغول و امپراطورى او بود.

 

 

 4.کتاب یوسف و زلیخا نوشته ی فردوسی

این کتاب به اثر فردوسی و باز نوشت اقا میرزا محمود درشیراز و در چاپخانه موسوی به چاپ در امده است .

کتاب یوسف زلیخا در تاریخ 1304 شمسی یا 1344 نبوی ( قمری ) به چاپ رسیده است .

در شرح حال این کتاب هنوز معلوم نیست که این کتاب به دست خود فردوسی نوشته شده باشد زیرا در ابیاتی از این کتاب ، نوشته های شاهنامه را بیهوده قلمداد میکند .

 

 5.کتاب خطی صورالکواکب عبدالرحمن صوفی ستاره شناس ایرانی

کتاب خطی صورالکواکب عبدالرحمن صوفی به اهتمام سلطان میرزا الغ بیگ

 

6.کتاب گوهر شب چراغ

مولف: شیخ حسن نائینی

تصحیح و تنظیم و تعلیق از سید محمد جواد ذهنی تهرانی

 

 

7.کتاب عجائب المخلوقات و غرائب الموجودات شگفتی های خلقت

عجائب المخلوقات وغرائب الموجودات (شگفتی‌های آفریدگان و موجودات) کتابی است در زمینه هیئت و جهان‌شناسی و علم‌الاشیا

و شگفتی‌های عالم خلقت، نوشتهٔ زکریا قزوینی. قزوینی این کتاب را نخست به زبان عربی نوشت و سپس خود نسخه‌ای فارسی از آن تدوین کرد.

تاریخ نوشتن عجایب‌المخلوقات را به سال ۶۷۸ هجری قمری مطابق با ۱۲۸۰ میلادی گزارش کرده‌اند. دست‌نوشتهٔ اصلی آن در حال حاضر

در موزهٔمونیخ آلمان موجود است. این کتاب به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است.

 

8.کتاب ارزشمند شکست جن

توضیحات نویسنده کتاب:

کتابی که می خوانید شامل تجربیات یک انسان نه چندان معمولی واقعی است که با اینکه خودش هم باورش نمی شود
گیر جن ها افتاده نوشته است بله من با جن ها ارتباط دارم همین الان هم که اینها را می نویسم جن ها کنار من حضور دارند و تک تک جملاتی که می نویسم می بینند .
 
 
9.کتاب مخزن الادویه: قرابادین کبیر
 
 
 
""مخزن الادویه "دایره‌المعارفی است از خوردنی‌ها و داروهای پزشكی سنتی ایران، نوشته "محمد حسین عقیلی خراسانی"، طبیب قرن دوازدهم هجری،
این كتاب از روی نسخه‌ای كه در سال 1844در كلكته چاپ سنگی شده افست گردیده است .بعضی از موضوعات كتاب از این قرار است :
در بیان مركب القوی و ذوالخاصیه و تاثیر هر یك از این‌ها، در بیان سبب اختلاف اقوال اطبا در ماهیت و خواص ادویه،
در بیان آداب خوردن و آداب نوشیدن و اطعمه‌ای كه جمع آنها با هم مناسب نیست، در بیان بعضی امور متعلقه به نجوم و طبیعیات، و در بیان ادویه (برحسب حروف الفبا) ."
 
 
 
10.نسخه خطی کتاب دیوان اشعار عبدالجواد جودی خراسانی
 
 
قسمتی از اشعار 

او می‌دوید و من می‌دویدم         او سوی مقتل من سوی قاتل

او می‌نشست و من می‌نشستم        او روی سینه من در مقابل

او می کشید و من می کشیدم         او از کمر تیغ من آه باطل

او می‌برید و من می‌بریدم     او از حسین سر من غیر از او دل

 

 

 

مشخصات محصول:

 

فرمت تمامی کتاب ها  میباشد

 

 

حجم تمامی کتابها:254 مگابایت

 

توجه : پس از پرداخت، لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و به ایمیل ثبت شده نیز لینک دانلود ارسال میگردد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , الاهیات , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , کتاب ارزشمند شکست جن , نسخه خطی کتاب دیوان اشعار , کتاب مخزن الادویه: قرابادین کبیر , کتاب عجائب المخلوقات و غرائب الموجودات شگفتی های خلقت , کتاب قدیمی و نایاب , کتاب منافع الحیوان , کتاب گوهر شب چراغ , کتاب تاریخ شمسیه , کتاب خطی صورالکواکب , کتاب یوسف و زلیخا نوشته ی فردوسی , ,
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
بازدید : 446
نویسنده : کیا فایل

کتاب آموزش اسپانیایی سطح پیشرفته - Español Correcto Para Dummies

 

کتاب آموزش اسپانیایی سطح پیشرفته - Español Correcto Para Dummies

 

 

 

 

زبان: اسپانیایی (زبان اصلی)

پی دی اف

490 صفحه

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان خارجه , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آموزش , کتاب , اسپانیایی , سطح پیشرفته , Español Correcto Para Dummies ,
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
بازدید : 460
نویسنده : کیا فایل

چگونه در کلاس تدریس کنیم؟ + فایل pdf

چگونه در کلاس تدریس کنیم؟ + فایل pdf

 

 

 

 

انواع روش های تدریس کلاسی

فوق‌العاده مفید و کاربردی برای همه دبیران

 
 

دبیران برتر این فایل رو دریافت کردند و در تدریسشون مورد استفاده قرار دادن

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تدریس , فایل , کلاس , دبیر , روش , pdf ,
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1398
بازدید : 414
نویسنده : کیا فایل

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد برای امتحان

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد برای امتحان

 

 

 

 

 

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد

 

با این شیوه نامه دیگر نگران طراحی سوال نباشید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , شیوه نامه , طراحی , سوال , استاندارد , امتحان ,
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1398
بازدید : 518
نویسنده : کیا فایل

290 نمونه قرارداد آماده فارسی و انگلیسی

 

ویژگی های این مجموعه:

    290 نمونه قرارداد آماده فارسی و انگلیسی
    فایل ها با فرمت .Doc و 100 درصد قابل ویرایش
    گلچینی بی نظیر از انواع قراردادها و قوانین موجود در آن شامل:

قوانین حقوقی، تجاری، اداری، بازرگانی،

بین المللی برای بستن قرادادهای داخل و یا خارج از کشور

 

قرارداد یا عقد به توافق دو اراده ضروری در جهت ایجاد یک اثر حقوقی را گویند.

به عبارت ساده‌تر هرگاه جهت به وجود آمدن یک اثر حقوقی همچون خرید (بیع)،

اجاره و نظایر آن، نیاز به تلاقی و تراضی ضروری دو اراده باشد،

عقد محقق می‌گردد. با این تعریف ماهیاتی چون وصیت تملیکی، وکالت، هبه

و دیگر ماهیاتی که قبول قابل در آن قبول ضروری یا قبول عقدی نیست،

از تعریف و شمول عقد خارج می‌شوند.

بسیاری از افراد همواره برای نوشتن قرارداد با مشکل نحوه نگارش آن روبرو هستند

و ممکن است قراردادی را به اشتباه تنظیم نمایند. نمونه قرار داد ها

در هر زمینه به افراد کمک می کند تا در زمان عقد قرار داد بتوانند

از آن به عنوان الگو استفاده نمایند و آن را مطابق با آنچه در نظر دارند تغییر دهند.

 

 

لیست قرار داد ها:

  • Application for Investment under the Foreign Investment Promotion.doc
  • Application for Investment under the Foreign Investment Promotion2.doc
  • Application for Investment under the Foreign Investment Promotion3.doc
  • Application for Investment under the Foreign Investment Promotion4.doc
  • درخواست سرمایه گذاری بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی.doc
  • اجرای کامل سقف تیرچه بلوک.doc
  • قرارداد چاپ کتاب.doc
  • مساقات.doc
  • کار و کارفرما.doc
  • طبخ غذا.doc
  • طبخ غذا -2.doc
  • وسیله نقلیه.doc
  • پرسش نامه و پیشنهاد بیمه.doc
  • پشتیبانی نرم افزار جامع بیمارستان.doc
  • قرارداد تامین اتومبیل.doc
  • آتش سوزی 2.doc
  • آیین نامه معاملات شرکت.doc
  • اجاره خودروی سواری با راننده.doc
  • اجاره نامه(استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک).doc
  • اجاره نامه.doc
  • اجاره یک باب پارکینگ.doc
  • اجاره یک دستگاه آپارتمان تجاری.doc
  • اجاره یک دستگاه آپارتمان مسکونی.doc
  • ارائه خدمات اسکان و پذیرایی میهمانان داخلی و خارجی.doc
  • انتقال سرقفلی.doc
  • انجام خدمات.doc
  • بازرگانی داخلی(به استناد قرارداد تخصیص تسهیلات).doc
  • بازرگانی داخلی.doc
  • برگ پیشنهاد قیمت.doc
  • به استناد قرارداد تخصیص تسهیلات.doc
  • بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی.doc
  • بیع قطعی ملک.doc
  • بیع قطعی منقول یک دستگاه اتومبیل سواری.doc
  • بیع قطعی یک باب ساختمان و یک باب مغازه.doc
  • بیع قطعی یک قطعه باغ.doc
  • بیمه تمام خطر مقاطعه کاران.doc
  • بیمه نامه تمام خطر نصب.doc
  • ترخیص کالا.doc
  • تعهد نامه.doc
  • تمدید قرارداد اجاره کمپرسور.doc
  • تمدید قرارداد استخدام پیمانی.doc
  • تمدید قرارداد نگهداری فضای سبز.doc
  • تمدید قرارداد.doc
  • تهیه نرم‌افزار دانشگاه.doc
  • توافقنامه 2.doc
  • توافقنامه مطالعاتی، تحقیقاتی.doc
  • توافقنامه.doc
  • حق انتفاع سکنی رقبی.doc
  • خرید ساختمان نیمه ساخته«در حال احداث.doc
  • خرید6.doc
  • درخواست پرداخت برای ضمانت نامه حسن انجام کار .doc
  • درخواست پرداخت برای ضمانت نامه شرکت در مناقصه .doc
  • درخواست پرداخت برای ضمانت نامه شرکت در مناقصه به زبان انگلیسی.doc
  • درخواست سرمایه گذاری بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی 1.doc
  • درخواست سرمایه گذاری بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی 3.doc
  • درخواست سرمایه گذاری بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی 4.doc
  • سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان.doc
  • سوگند نامه.doc
  • شرایط خصوصی پیمان.doc
  • شرایط خصوصی ضوابط اجرای پیمان های تأمین کالا و ساخت و نصب (PC) .doc
  • شرایط خصوصی قرارداد مهندسی تأمین کالا و تجهیزات (E.P) برای پروژه های صنعتی .doc
  • شرایط خصوصی قرارداد مهندسی تأمین کالا و تجهیزات ساختمان و نصب (E.P.C) .doc
  • شرایط خصوصی قرارداد همسان ساختمان و نصب ( C ).doc
  • شرایط خصوصی قرارداد واگذاری لیسانس و دانش فنی .doc
  • شرایط عمومی ضوابط اجرایی پیمان های تأمین کالا و ساخت و نصب ( PC ) .doc
  • شرایط عمومی قرارداد واگذاری لیسانس و دانش فنی .doc
  • شرح تعهدات پیمانکار.doc
  • شرکت سهامی بیمه آتش سوزی.doc
  • صلح حقوق سرقفلی مغازه.doc
  • صلح حقوق مغازه به صورت کلیدی.doc
  • ضمانت نامه پیش پرداخت .doc
  • ضمانت نامه برای شرکت در مناقصه .doc
  • ضمانت نامه حسن انجام کار.doc
  • فرم قرارداد استخدامی مسئولین فنی کارگاهها وکارخانجات صنایع غذایی ،آرایشی وبهداشتی.doc
  • فرم قرارداد داخلی طرح‌های پژوهشی- کاربردی .doc
  • فرم قرارداد و اگذاری فعالیت های پشتیبانی و خدمات.doc
  • فروش آهن آلات.doc
  • فروش خدمات نرم افزاری .doc
  • قراداد فروش پالت.doc
  • قرار داد اجاره به شرط تملیک خودرو.doc
  • قرار داد تغییر سیستم دستگاه تزریق.doc
  • قرار داد حق التدریس.doc
  • قرار داد خرید دستکش.doc
  • قرار داد طراحی وب سایت 1.doc
  • قرار داد طراحی وب سایت 2.doc
  • قرارداد تعمیرات ماشین های مشغول به کار.doc
  • قرارداد کار بازار یابی یک ماهه .doc
  • قرارداد پژوهشى.doc
  • قرارداد پارتیشن.doc
  • قرارداد پرداخت پاداش افزایش تولید کارگاه-شرکت.doc
  • قرارداد پروژه پژوهشى.doc
  • قرارداد پست مستقیم .doc
  • قرارداد پشتیبانی نرم افزار.doc
  • قرارداد پیش فروش.doc
  • قرارداد پیمان انجام.doc
  • قرارداد پیمان مدیریت.doc
  • قرارداد پیمانکاری 1.doc
  • قرارداد پیمانکاری 3.doc
  • قرارداد پیمانکاری مشارکت در ساخت بنا .doc
  • قرارداد پیمانکاری نظافت1.doc
  • قرارداد پیمانکاری نظافت2.doc
  • قرارداد پیمانکاری2.doc
  • قرارداد گچ کاری.doc
  • قرارداد کار با مدت محدود- کارمزد ساعتی.doc
  • قرارداد کارجو.doc
  • قرارداد کانال کشی کولر.doc
  • قرارداد آسانسور.doc
  • قرارداد آسفالت.doc
  • قرارداد آموزش.doc
  • قرارداد اتصال به شبکه اینترنت.doc
  • قرارداد اجاره استخر و آموزش شنا.doc
  • قرارداد اجاره اماکن ورزشی.doc
  • قرارداد اجاره به شرط تملیک.doc
  • قرارداد اجاره خودرو 2.doc
  • قرارداد اجاره خودرو.doc
  • قرارداد اجاره خودرو1.doc
  • قرارداد اجاره خودرو3.doc
  • قرارداد اجاره خودرو4.doc
  • قرارداد اجاره نامه ساختمان.doc
  • قرارداد اجرای طرح پژوهشی 2.doc
  • قرارداد ارائه خدمات استقرارچرخه بهره وری .doc
  • قرارداد ارائه سرویس شبکه اینترانت استان.doc
  • قرارداد ارزیابی امنیت شبکه.doc
  • قرارداد اسکلت فلزی.doc
  • قرارداد استفاده از حق ارتفاق.doc
  • قرارداد اشتراک اینترنت بی سیم (Wireless).doc
  • قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولات شرکت.doc
  • قرارداد اعطای عاملیت فروش و توزیع محصولات.doc
  • قرارداد اعطای نمایندگی .doc
  • قرارداد اقاله.doc
  • قرارداد ایجاد وب سایت اینترنت 3.doc
  • قرارداد بتن ریزی.doc
  • قرارداد بیمه حوادث گروهی یک شرکت.doc
  • قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت میتسوئی و شرکاء .doc
  • قرارداد تأسیسات برقی.doc
  • قرارداد تأمین نیروی کارگری.doc
  • قرارداد تابلو برق.doc
  • قرارداد تحقیقات صنعتی.doc
  • قرارداد تحقیقات صنعتی_1.doc
  • قرارداد تخریب.doc
  • قرارداد تدریس 1.doc
  • قرارداد تدریس 1_1.doc
  • قرارداد تدریس 2.doc
  • قرارداد تدوین کتاب.doc
  • قرارداد تعویض قطعه.doc
  • قرارداد تغییرات و تعمیرات.doc
  • قرارداد تکریب.doc
  • قرارداد توجیهی.doc
  • قرارداد توزیع- اتاق بازرگانی بین المللی.doc
  • قرارداد تولید درس الکترونیکی.doc
  • قرارداد تولید قطعه 2.DOC
  • قرارداد تولید قطعه 1.doc
  • قرارداد جعاله تعمیر مسکن بانک.doc
  • قرارداد جعاله.doc
  • قرارداد حروفچینی کتاب.doc
  • قرارداد حسابرسی مالیاتی.doc
  • قرارداد حق التدریس2.doc
  • قرارداد حق انتفاع سکنی عمری.doc
  • قرارداد خاکبرداری.doc
  • قرارداد خدمات 2.doc
  • قرارداد خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی.doc
  • قرارداد خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور 1.doc
  • قرارداد خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور.doc
  • قرارداد خدمات تخصصی ارزیابی طرح پژوهشی.doc
  • قرارداد خدمات رایانه‌ای.doc
  • قرارداد خدمات فنی.doc
  • قرارداد خدمات نظارتى.doc
  • قرارداد خدمات و نگهداری سخت افزار و نرم افزار.doc
  • قرارداد خدمات.doc
  • قرارداد خدمات3.doc
  • قرارداد خرید 1.doc
  • قرارداد خرید 2.doc
  • قرارداد خرید 4.doc
  • قرارداد خرید 5.doc
  • قرارداد خرید کارت پرسنلی.doc
  • قرارداد خرید کالا (2).doc
  • قرارداد خرید کالا.doc
  • قرارداد خرید سلف در قبال وثیقه غیر منقول.doc
  • قرارداد خرید و عرضه مرغ.doc
  • قرارداد خرید و فروش لوازم یدکی.doc
  • قرارداد خرید3.doc
  • قرارداد خرید خدمات آموزشی.doc
  • قرارداد درای وال.doc
  • قرارداد رسیدگی به سود و زیان.doc
  • قرارداد رنگ آمیزی.doc
  • قرارداد رنگ آمیزی_1.doc
  • قرارداد ریخته گری .doc
  • قرارداد ساخت , بهره برداری وانتقال .doc
  • قرارداد ساخت فروشگاه اینترنتی.doc
  • قرارداد ساخت قالب.DOC
  • قرارداد ساخت.doc
  • قرارداد ساختمان سالن ورزشی.doc
  • قرارداد سرویس و نگهداری.doc
  • قرارداد سوله.doc
  • قرارداد طبخ غذا.doc
  • قرارداد طراحی صفحات وب 4.doc
  • قرارداد طراحی وب سایت.doc
  • قرارداد طرح و ساخت ( EPC ).doc
  • قرارداد عملیات تحقیقاتی.doc
  • قرارداد فرهنگی و تفریحی.doc
  • قرارداد فروش 1.doc
  • قرارداد فروش 3.doc
  • قرارداد فروش 4.doc
  • قرارداد فروش اقساطی به استناد قرارداد تخصیص تسهیلات.doc
  • قرارداد فروش اقساطی در قبال اسناد تجاری.doc
  • قرارداد فروش اقساطی.doc
  • قرارداد فروش بسته نرم افزاری .doc
  • قرارداد فروش ساختمان ( مبایعه نامه ).doc
  • قرارداد فروش سامانه ارسال و دریافت پیامک (SMS) نسخه سازمانی.doc
  • قرارداد فروش قطعه.DOC
  • قرارداد فروش قطعی یک باب خانه مسکونی.doc
  • قرارداد فروش نرم افزار تحلیل ، طراحی وبرنامه نویسی.doc
  • قرارداد فروش و نصب و راه اندازی آسانسور.doc
  • قرارداد فروش و راه اندازی نرم افزار جامع بیمارستانی.doc
  • قرارداد فروش واحد مسکونی.doc
  • قرارداد فروش واحد های واقع در بلوک.doc
  • قرارداد فروش.doc
  • قرارداد فروش2.doc
  • قرارداد فضای سبز 1.doc
  • قرارداد فضای سبز 2.doc
  • قرارداد قالب بندی.doc
  • قرارداد کار معین و مدت محدود.doc
  • قرارداد کار موقت.doc
  • قرارداد کار موقت_1.doc
  • قرارداد لوله کشی گاز.doc
  • قرارداد لوله کشی آب و فاضلاب.doc
  • قرارداد متر مربعی زیربنا.doc
  • قرارداد محاسبه و طراحی ساختمان.doc
  • قرارداد محوطه سازی.doc
  • قرارداد مدیریت پروژه .doc
  • قرارداد مدیریت طرح.doc
  • قرارداد مراکز خدمات درمانی.doc
  • قرارداد مزارعه.doc
  • قرارداد مشارکت همکاری در خرید و عرضه مرغ مازاد استان .doc
  • قرارداد مشارکت.doc
  • قرارداد مشارکت مدنی.doc
  • قرارداد مشاوره تعویض قطعات.doc
  • قرارداد مشاوره مهندسی کیفیت مواد .DOC
  • قرارداد مشاوره.doc
  • قرارداد مشاوره2.doc
  • قرارداد مشاوره3.doc
  • قرارداد مشاوره4.doc
  • قرارداد مشاوره5.doc
  • قرارداد مضاربه.doc
  • قرارداد معاوضه واحد مسکونی.doc
  • قرارداد منشی گری.doc
  • قرارداد میزبانی فضای وب و دامنه.doc
  • قرارداد نگهداری – راهبری – سرویس و تعمیر بالابر یا آسانسور .doc
  • قرارداد نگهداری و تعمیر سخت‌افزار و نرم افزار.doc
  • قرارداد نصب و پشتیبانی فنی نرم افزار.doc
  • قرارداد نصب و راه انداری سیستم اتوماسیون اداری.doc
  • قرارداد نصب یک دستگاه کنترلر هوشمند .doc
  • قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان.doc
  • قرارداد نظارت بر عملیات ساختمانی.doc
  • قرارداد نظارت فنی.doc
  • قرارداد نمایندگی .doc
  • قرارداد نمایندگی بازرگانی اتاق بازرگانی بین المللی 1.doc
  • قرارداد نمایندگی بازرگانی اتاق بازرگانی بین المللی2.doc
  • قرارداد نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش.doc
  • قرارداد همکاری در اجرای فعالیت‌ پژوهشی.doc
  • قرارداد واگذاری فعالیت های خدمات عمومی.doc
  • قرارداد.doc
  • قراردادهای بیمه درمان گروهی جبران هزینه های بیمارستانی و اعمال جراحی.doc
  • قرارداد آموزشگاه ها.doc
  • قرارداد تامین اتومبیل.doc
  • قرارداد خرید.doc
  • قرارداد اجاره سالن.doc
  • قولنامه ملک.doc
  • مبایعه نامه.doc
  • متن کامل قرارداد پیمانکاری طراحی و ساخت به شیوه Turn – Key.doc
  • متن انگلیسی یک موافقت نامه نمونه سرمایه گذاری مشترک بین المللی.doc
  • مشارکت در ساخت بنا.doc
  • مشارکت در ساخت.doc
  • مشارکت مدنی خصوصی.doc
  • مشاوره به صورت نیمه وقت.doc
  • مشاوره و نظارت.doc
  • موافقت نامه پیمان های مهندسی (E.P.C) تأمین کالا و تجهیزات , ساختمان و نصب .doc
  • موافقت نامه ضوابط اجرایی پیمان های تأمین کالا و ساخت و نصب ( PC ) .doc
  • موافقت نامه قرارداد مهندسی , تأمین کالا و تجهیزات (E.P) برای پروژه های صنعتی .doc
  • موافقت نامه قرارداد همسان ساختمان و نصب ( C ) .doc
  • موافقت نامه قرارداد واگذاری لیسانس و دانش فنی .doc
  • موافقت نامه.doc
  • موافقتنامه مشاوره.doc
  • نکات اساسی در قرارداد پیمانکاری بین المللی .doc
  • نصب، راه اندازی ، تجهیزات شبکه LAN.doc
  • نمونه قرارداد بیمه عمر زمانی کارکنان یک شرکت.doc
  • نمونه قرارداد کار.doc
  • نمونه قرارداد مشاور پذیرش(فرم(ICL-6.doc
  • نمونه قرارداد مشاوره 6.doc

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حقوق , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نمونه , قرارداد آماده , فارسی , انگلیسی , تجاری , حقوقی , تجاری , اداری , بازرگانی , بین المللی , قوانین ,
تاریخ : شنبه 17 فروردين 1398
بازدید : 525
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب

دانلود کتاب به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی

    نویسنده : اوریانا فالاچی
    مترجم : مانی ارژنگی
    تعداد صفحه : 121
    زبان : فارسی

 

 


«نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نام رمانی به زبان ایتالیایی از اوریانا فالاچی،

نویسنده و خبرنگار ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد.

این کتاب با زاویه دید اول شخص و در قالب نامه‌ای از راوی داستان،

یک زن جوان که گویا خود فالاچی است، با جنینی که در رحم خود باردار است؛

نوشته شده که فرزند نازاده‌اش را از مصیبت‌های دنیا و بی‌رحمی آن می‌آگاهاند.

این کتاب تا جنوری ۲۰۰۷ بیش از ۴ میلیون نسخه (بدون احتساب کپی‌ها) فروش داشته‌است.

به آن‌که از تردید نمی‌هراسد، به آن‌که چراها را می‌جوید بی پروا از خستگی یا درد، یا مرگ.

به آن‌که معمای دادن یا دریغ‌کردن زندگی را فراروی خود قرار می‌دهد؛

این کتاب هدیه‌ای است از یک زن برای همه‌ی زنان.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , کتاب , به کودکی که هرگز زاده نشد , اوریانا فالاچی , رمان , داستان ,
تاریخ : شنبه 17 فروردين 1398
بازدید : 417
نویسنده : کیا فایل

تحقیق جامع روابط عمومي در ايران و جهان

تحقیق جامع روابط عمومي در ايران و جهان

فرمت فایل: ورد word

تعداد صفحات: 67

 

 

توضیحات:

تعريف روابط عمومي

جي اي گرونيك نظريه پرداز معاصر روابط عمومي را مديريت ارتباط بين يك سازمان در اين رشته و همگان هايي مي‌داند كه با آن سروكار دارند.

ركس هارلو كه از پيشقدمان روابط عمومي در جهان است و تاليفات گوناگوني در اين رشته دارد اين تعريف را پيشنهاد مي‌كند:

روابط عمومي عبارت است از دانشي كه بوسيله آن سازمان ها آگاهانه مي‌كوشند

به مسئولت اجتماعي خويش عمل نمايند تا بتوانند تفاهم و پشتيباني كساني را كه براي مؤسسه اهميت دارند بدست آورند.

درواقع روابط عمومي هنري است كه به كمك آن مي‌توان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام كارمندان،

مشتري ها و مردمي كه با آن سروكار دارند قرار داد. روابط عمومي بخشي از وظايف مديريت سازمان است.

عملي است ممتد، مداوم و طرح ريزي شده كه از طريق آن افراد و سازمان ها مي‌كوشند

تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آنها سروكار دارند بدست آورند.

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , مدیریت , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , روابط عموميايران , جهان ,
تاریخ : شنبه 17 فروردين 1398
بازدید : 406
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد تاثیرات فلزات سنگین بر ماهی قزل آلا

تحقیق در مورد تاثیرات فلزات سنگین بر ماهی قزل آلا

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 69

 

 

 

توضیحات:

 

تعداد 32 نمونه غذا ، آب منابع و عضله ماهي به منظور اندازه گيري فلزات سرب و آهن در فصلهاي تابستان و پاييز ،

در دو نوبت با فاصله 3 ماه از چهار مزرعه پرورش ماهي قزل آلاي رنگين كمان در استان چهارمحال بختياري اخذ شده و مورد بررسي براي فاكتورهاي فوق قرار گرفت .

ميزان آهن و سرب به ترتيب در كل نمونه‌هاي آب مزارع مختلف برابر با 4/4 ± 6/60 و2/0 ± 5/2 ميكرو‌گرم بر ليتر ،

ميزان آهن و سرب به ترتيب در كل نمونه‌هاي خوراك مصرفي مزارع مختلف برابر با8/183 ± 4/563 و1/1 ± 3/3 ميلي‌گرم بر كيلو‌گرم

و همچنين ميزان اين دو فلز به ترتيب در كل نمونه‌هاي ماهي مزارع مختلف برابر با 9/3 ± 7/8 و1/0 ± 3/0 ميلي‌گرم بر كيلو‌گرم بوده است.

با توجه به مقادير بدست آمده از دو فلز فوق هيچ‌گونه تفاوت معني‌داري در (05/0 p <) بين خوراك، ماهيان و آبهاي مختلف مشاهده نشد

ولي در كل ارتباط منطقي بين ميزان اين دو فلز در غذا و ماهيان تغذيه شده از همان غذا مشاهده گرديد

بطوريكه بيشترين ميزان تجمع فلزات سنگين ياد شده در غذاي كارخانه شماره 2

و همينطور ماهيان تغذيه شده از اين غذا و كمترين ميزان تجمع اين فلزات در غذاي كارخانه شماره 3 و ماهيان تغذيه شده با اين خوراك مشاهده شد .

با توجه به استاندارد هاي FAO براي فلزات سنگين و مقايسه آن با مقادير بدست آمده در تحقيق حاضر،

ميزان اين فلزات در آب، غذا و عضلات ماهي از حداكثر مجاز پيشنهادي كمتر مي‌باشد. لذا هيچ‌گونه خطري از جانب اين منابع متوجه مصرف‌كنندگان بعدي مثل انسان نيست .

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , مدیریت , علوم پایه , زیست شناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , تحقیق , تاثیرات فلزات سنگین , ماهی قزل آلا , آب , سرب , آهن , ,
تاریخ : جمعه 16 فروردين 1398
بازدید : 548
نویسنده : کیا فایل

روان شناسی ورزش

بخشی از مقدمه:

روان‎شناسي ورزشي شاخه‎اي از علم ورزش است كه در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف

در زمينه‎هاي رفتار انساني در حيطه ورزش است. از آنجايي كه روان‎شناسي به مطالعه رفتار مي‎پردازد،

بالطبع موضوع روان‎شناسي ورزشي نيز مطالعه حركات و فعاليت‎هاي ورزشي در تمام ابعاد از فعاليت حركتي

يك كودك دبستاني تا مسابقات جهاني و المپيك مي‎باشد. اگر چه اهميّت مسائل رواني در ورزش از چندين سال پيش شناخته شده است

با اين حال روان‎شناسي ورزشي هنوز دانشي بسيار جوان مي‎باشد و در خلال دهه‎هاي اخير علاقه

و توجه به «روان‎شناسي ورزشي شناختي » افزايش چشم‎گيري يافته است.

ابتدا تمام تلاش‎ها در اين حيطه معطوف به مردان قهرمان بود اما در سال‎هاي اخير اين روند متحول شده است

و روان‎شناسي ورزشي قهرمانان زن و مرد حرفه‎اي و برجسته افراد شركت كننده

در فعاليت‎هاي غير حرفه‏اي را نيز مورد توجه قرار مي‎دهد. به عبارتي هدف روان‎شناسي ورزشي

كمك به ورزشكاران در تمام رده‎هاي سني از نوجوانان تا بزرگسالان است.

 

تعداد صفحات: ۱۷۲

فرمت: ورد

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , روان شناسی , ورزش , رفتار انسانی , فعالیت حرکتی ,
تاریخ : چهار شنبه 14 فروردين 1398
بازدید : 409
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت آسیب مچ پا 58 اسلایدی

پاورپوینت آسیب مچ پا 58 اسلایدی

 

پاورپوینت حرفه ایه اسیب مچ پا برای دانشجویان رشته های تربیت بدنی و علوم پزشکی

همراه با تصاویر رنگی مربوط به آسیب مچ پا

 

بخشی از پاورپوینت:

تعريف:

کشيدگي هر عضلهيا زردپيکه اطراف مچ قرار دارد. عضلات زرد پي ها و استخوان ها شامل واحدهايي مي باشند.

اين واحدها مچ را محکم کرده و اجازهحرکت را به آن مي دهند. يک کشيدگي عضلاني در ضعيف ترين نقطه يک واحد رخ مي مي دهد.

کشيدگي هاي عضلاني سه نوع اند.

خفيف ( درجه 1) عضله اندکي کشيده مي شود بدون پارگی عضله يا رشته هاي زردپي ، کاهش قدرت هم نداريم.

متوسط (درجه 2) پارگي محل اتصال عضله –زرد پي و استخوان همراه با جدايي در رشته ها

شديد ( درجه 3) کشيدگي عضلاني شديد نياز به ترميم جراحي دارد.

کشيدگي هاي عضلاني مزمن در اثر گاز بيش از حد به وجود مي آيند.

کشيدگي هاي عضلاني در اثر صدمه مستقيم يا فشار بيش از حد عارض مي شوند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تربیت بدنی و علوم ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , پاورپوینت , آسیب مچ پا , تربیت بدنی , استخوان , عضله ,
تاریخ : چهار شنبه 14 فروردين 1398
بازدید : 442
نویسنده : کیا فایل

کتاب تحلیل ذهن

کتاب تحلیل ذهن

کتاب تحلیل ذهن 

نویسنده :برتراندراسل

مترجم:منوچهر بزرگمهر

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد: فطرت سلیم و عرف عامه عالمی را بر ما عرضه می‌داد که دارای دو قسم وجود است:

یکی ماده که معلوم به ذهن است و دیگر ذهن که عالم به ماده است. سعی علما و فلاسفه در راه رفع این ثنویت مصروف به این بوده است

که یکی را موول به دیگری سازند. رای راسل در این کتاب مجامع آرای علمای طبیعی و رویکرد ایدئالیستی فلاسفه است؛

او به دفاع از رویکرد میانه نئورئالیستی می‌پردازد که مجامع تمایل مادی روان‌شناسی وتمایل «ضد مادی» فیزیک اشت.

مایه اصلی عالم وجود نه ذهنی است و نه مادی، بلکه جوهری برزخی است که هردو از آن ساخته شده‌اند. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب , تحلیل ذهن , برتراندراسل , منوچهر بزرگمهر , فلسفه , روان شناسی ,
تاریخ : چهار شنبه 14 فروردين 1398
بازدید : 355
نویسنده : کیا فایل

کتاب گفتگو مابین ادیان

کتاب گفتگو مابین ادیان

آثار فراوانی در موضوع گفتگو میان ادیان فراهم آمده است كه ذائقه و فاهمه ایرانی از آن غافل است.

كثرت این آثار حكایت از آن دارد كه اصل مقوله گفتگوی بین ادیان، خود به پرسشی الهیاتی بدل شده است

و از حیث شأن و اعتبار، گویی در كنار مفاهیم ناب دینی همچون خدا، جاودانگی، مرگ، امید و.. . نشسته است.

مجموعه حاضر از میان یكصد كتابی كه كنت كركنل، استاد الهیات دانشگاه بیرمنگام، فراهم آورده گزینش شده است.

برخی از مهمترین كتابهای متفكران و متالهان در این خصوص عبارتند از: عدالت، مرحمت، محبت، الهیدانان و مبلغان در مواجهه با ادیان جهان.

كنت كركنل
Cracknell, Kenneth, Justice, Courtesy and Love: Theologians and Missionaries Encountering World Religions 1846-1914, Epworth Press, 1995
عنوان فرعی این كتاب گویای مضمون آن است. كركنل رویكردی مبلغانه و تبشیری نسبت به سنت های دینیعمده جهان در قرن بیستم را مورد نظر قرار می دهد و دریافته است كه كلیشه های كهنه به طور فراگیر به كار نمی آیند. مقدمات گفتگوی بین مذاهب از همان سال 1846 به منصه ظهور رسید. به اعتقاد نویسنده اگر بنا باشد كه دین انسانهای دیگر جدی تلقی شود، لازم است الهیدانان درك نوینی از تغییرات داشته باشند و نیز مبلغانی داشته باشیم كه به هیچ روی سنت شكنان فرهنگی پرنخوت تصورات عامیانه نباشند. كنفرانس جهانی میسیونری در ادینبورگ به سال 1910 یك رویكرد ایجابی (اگر نگوییم بلندنظرانه) عرضه كرد. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد كه آموزگاران الهیات و مبلغان مذهبی در رسالت خویش تامل كنند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , الاهیات , ,
:: برچسب‌ها: فایل , الاهیات , کتاب , گفتگو مابین ادیان , كنت كركنل ,
تاریخ : چهار شنبه 14 فروردين 1398
بازدید : 360
نویسنده : کیا فایل

آیا حقوق داخلی تحت تاثیر حقوق بین الملل هست؟

آیا حقوق داخلی تحت تاثیر حقوق بین الملل هست؟

امید وارم که حال یکا یک شما خوب باشه اینبار هم با توجه به استقبالی که شده بود تصمیم گرفتیم مقاله ای تحت عنوان حقوق داخلی و حقوق بین الملل تهیه و تنظیم کنیم.

 

تعریف حقوق بین الملل و حقوق داخلی

 

پس حقوق داخلی مجموعه قواعدی است که بر دولت معین حکومت می‏ کند، و در آن از روابطی گفتگو می ‏شود که هیج عامل خارجی درآنها نیست. به‏ عنوان مثال، اگر دو ایرانی، مالی را که در ایران واقع است مورد معامله قرار دهند، بر رابطه آنان حقوق داخلی ایران حاکم است.
به منظور استحکام و اتقان بیش تر بحث، در زیر به تعریف مفاهیم به کابرده شده در عنوان مقاله اشاره می شود:
و حقوق بین الملل به مجموع قواعد و اصولی که دولت ها در روابط خود با یکدیگر از آن استفاده میکنند اطلاق می شود. در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.

 

رابطه حقوق بین الملل و حقوق داخلی

حقوقدانان و طرفداران مکتب های مختلف، رابطه حقوق بین الملل با حقوق داخلی را از دو منظر مورد بررسی قرار داده اند. عده ای از جمله تری پل و انزیلوتی و اوپنهایم با الهام از نظریه ارادی، حقوق بین الملل و حقوق داخلی را دو نظام کاملاً مجزا و مستقل از یکدیگر می دانند که هریک دارای ماهیت و قلمرو خاصی هستند. (نظریه دوگانگی یا ثنویت حقوقی). عده ای دیگر مانند لونورا، کلسن، ژرژ سل، دوگی، پولی پیس، لاترپاخت، با توجه به نظریه موضعی، عقیده دارند که حقوق بین الملل از حقوق داخلی جدا نیست، بلکه هر دو تجلّی یک اصل اند؛ زیرا مفهوم واقعی حقوق، از تجمع اصولی ناشی می شود که حاکم بر مجموع فعالیت های اجتماعی است (نظریه یگانگی یا وحدت حقوقی).

تأثیر پذیرش یا عدم پذیرش برتری حقوق بین الملل بر قوانین کشورها

 
حقوق بین الملل

بسیاری از حقوقدانان برتری حقوق بین الملل بر حقوق داخلی کشورها را یک اصل مسلّم و بدیهی شمرده اند. همچنین برخی عهدنامه ها و کنوانسیون ها مؤیداتی در این زمینه ذکر کرده اند که به برخی از آن ها اشاره می شود.
در حال حاضر، اولویت حقوق بین الملل نه تنها مورد قبول اغلب علما و حقوقدانان کشورهای مختلف است، بلکه رویه قضایی بین المللی و طرز عمل دولت ها در اجرای مقررات حقوق بین الملل این اولویت را مسلّم می سازد. دیوان دایمی دادگستری بین المللی در رأی مشورتی خود، که در سال 1930 صادر نمود، این چنین گفته است: «این اصل مورد قبول عموم دولت هاست که در روابط بین دول امضاکننده یک عهدنامه، مقررات حقوق داخلی نمی تواند بر مقررات عهدنامه بین المللی تقدم داشته باشد.» همچنین این دیوان در قضیه اختلاف بین فرانسه و سوئیس راجع به مناطق آزاد، در مورد تقدم حقوق بین الملل چنین اظهارنظر کرده است: «دولت فرانسه نمی تواند برای محدود کردن تعهدات بین المللی خود به قوانین داخلی خود استناد کند.»

تأثیر حقوق داخلی بر حقوق بین المللی

 

تنظیم روابط بین الملل صرفا توسط قواعد حقوق بین الملل صورت نمی گیرد، بلکه در برخی موارد قواعد حقوق داخلی نیز در تنظیم آن سهیم اند. به عنوان مثال، هرچند قواعد حاکم بر معاهدات بین المللی باید منطبق با مقررات مندرج در کنوانسیون وین 1969 راجع به حقوق معاهدات باشد، اما این نکته را نمی توان نادیده گرفت که برای تشخیص مقام صلاحیت دار کشورها برای تصویب معاهدات بین المللی باید به قوانین اساسی و سایر قوانین و مقررات آن ها مراجعه کرد و یا این که اطلاع از مقررات مربوط به انتخاب نمایندگان سیاسی (سفرا، کارداران، دیپلمات ها) تنها با مطالعه مقررات داخلی انجام می پذیرد. بدین ترتیب، درک و کشف موضع حقوقی دولت ها در مورد موضوعات بین المللی از طریق مطالعه حقوق داخلی آن ها میسر خواهد بود. از این رو، اغلب اتفاق می افتد که در خلال صدور رأی در مورد یک دعوا در برابر یک دادگاه بین المللی، دادگاه احساس می کند که لازم است بخش های ذی ربط قوانین داخلی را مورد مطالعه قرار دهد. در واقع، مواردی پیش آمده که حل موضوعات مهم، مستلزم تفسیر قوانین داخلی بوده وقواعد حقوق بین الملل به معنی اکیدآن موضوعیت نداشته است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حقوق , ,
:: برچسب‌ها: فایل , حقوق , حقوق داخلی , حقوق بین الملل , مقررات , حکومت , دیوان , قواعد , ,
تاریخ : سه شنبه 13 فروردين 1398
بازدید : 332
نویسنده : کیا فایل

تمرین تمرکز حواس با درخشش ۷چاکرا (از استاد ماهاریش یوگی)

تمرین تمرکز حواس با درخشش ۷چاکرا (از استاد ماهاریش یوگی)

این آموزش برای تمرین تمرکز حواس و دستیابی به قدرتهای عظیم روحی ، بی نظیر است.

برای تمرین تمرکز حواس باید به دستورات به خوبی عمل کرده و پشتکار داشته باشید.

از چاکرای اول به پاکسازی چاکراها بپردازید تا به هفتمین چاکرا برسید.

نیروهای روحی در همه شما نهفته است.

برای بیداری قدرتهای درونی ، کافیست آن را صدا بزنید.

برای تمرین تمرکز حواس ، تکنیک درخشش چاکرها را به مدت ۶ ماه انجام دهید و خودتان از اثرات جادویی آن شگفت زده شوید.

این تمرین از اسرار باستانی تانترا می باشد که توسط اساتید یوگا به دست نسل امروزی رسیده است.

همه شما باید برای افزایش تمرکز ذهن تلاش نمایید.

موفقیت در تحصیل ، موفقیت در زندگی و موفقیت در هر چیزی به تمرین تمرکز حواس وابسته است.

پس برای تمرکز ذهن خود وقت بگذارید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نمایید.

حتی برای اجرای قوانین جذب نیز به افزایش تمرکز ذهن نیاز دارید.

پس ای مثبت اندیشان و ای فاتحان قله های موفقیت ، برای تمرین تمرکز حواس خود آماده باشید.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آموزش , انرژی , تمرین , تمرکز , حواس , درخشش ۷چاکرا , استاد ماهاریش یوگی ,
تاریخ : سه شنبه 13 فروردين 1398
بازدید : 713
نویسنده : کیا فایل

سایت های برتر حقوقی از نظر پایگاه تخصصی حقوق من

سایت های برتر حقوقی از نظر پایگاه تخصصی حقوق من

به نام خدا
خدارو شاکریم که توانستیم گزینه مناسبی برای شما محققین عزیز باشیم. این مقاله تحت عنوان 10 سایت حقوقی برتر برای کسانی که در حال جمع آوری اطلاعات حقوقی هستند تهیه و تنظیم شده است و امید است در سال جاری مقالات بیشتری در این موضوع منتشر کنیم.
در این مقاله 10 وبسایت حقوقی برتر سال 1398 قرار دارند که برای هر کدا نقاط قوت را شناسایی کردیم اما لازم به ذکر میباشد که حتی این وبسایت ها هم دارای نقاط ضعف میباشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

1- وبسایت حقوقی IdeaLegal

وبسایت حقوقی IdeaLegalوبسایت حقوقی Venture Legal

پورتلند، اورگان، شرکت حقوقی کسب و کار است که ارائه دهنده اشتراک، هزینه ثابت برای بسته ها و خدمات، و صورت حساب ساعتی میباشد. طرحی گرافیک ساده و دوستانه با پیشنهادات داغ و جذاب، باعث میشود تا بازدید کنندگان برای مطالعه بیشتر ترغیب شوند.
در ضمن نکته جالب توجه در این وبسایت که باعث توجه خودم شده، بخشی است که پروفایل وکیل های برتر را با توضیحات بسیار قوی و دقیق ارائه میدهد

2- وبسایت حقوقی Venture Legal

وبسایت حقوقی Venture Legal

یک کانزاس سیتی، میسوری، شرکت حقوقی کوچک میباشد. دارای صفحه اصلی برجسته که با توضیحاتی قوی معرف شرکت و مشتریان آن میباشد. دارای امکانات مختلفی نظیر قیمت گذاری، بسته های پیشنهادی، هزینه های ثابت، جلسات مربیگری هست که نظیر این وبسایت را در ایران نداریم.

3- وبسایت حقوقی K Bennett Law

وبسایت حقوقی K Bennett Lawوبسایت حقوقی K Bennett Law

بله، این یک وب سایت شبکه ای است که دارای گرافیک جسورانه، درخواستهای واضح برای عمل، پورتال مشتری و قیمت گذاری نوآورانه اشتراک است. حتی یک صفحه رویدادی وجود دارد که برای وب سایتهای شرکت حقوقی کمیاب است.

4- وبسایت حقوقی Eisen Law

وبسایت حقوقی Eisen Lawوبسایت حقوقی Eisen Law

آیزن قانون یک شرکت تورنتو، کانادا، قابل اعتماد و شرکت املاک است.
متاسفانه ما موفق به برقراری تماس برای سوال درمورد قراردادن تصویر عینک در بنر وبسایت این شرکت نشدیم.

5- وبسایت حقوقی Ifrah Law

وبسایت حقوقی Ifrah Lawوبسایت حقوقی Ifrah Law

یک شرکت میانی آتلانتیک با ترکیبی از اکوسیستم محدود، از رمزنگاری ارز تا دفاع جنایی یقه سفید است. به نظر می رسد هر یک از وکیل ها در شرکت کار خود را انجام می دهد. اما فیلم دستکش بوکس در صفحه اصلی باعث به نمایش گذاشتن قدرت این شرکت شده است و دعوت به کار – ملاقات با وکلا – شاید بهترین کار باشد. وبلاگ های حقوقی نسبتا فعالی در این زمینه وجود دارد که محتویات زیادی برای جذب بازدید کنندگان جدید را دارد اما هیچکدام نتوانسته اند قوی عمل کنند.

6- وبسایت حقوقی Gerstenzang Law

وبسایت حقوقی Gerstenzang Lawوبسایت حقوقی Gerstenzang Law

یک شرکت قانون دفاع جنایی در سن دیگو است. ما عاشق تصاویر قابل توجه در صفحه اصلی وبسایت این شرکت هستیم که مقدمه جنیفر برای مشتریان او، به علاوه خدمات مربیگری حقوقی نوآورانه ایشان میباشد. این یک نمونه عالی از یک وب سایت تمرین انفرادی است.

7- برترین سایت حقوقی ایران

وبسایت حقوقی حقوق منوبسایت حقوقی حقوق من

پایگاه تخصصی حقوق من با افتخار یکی از برترین وبسایت های برتر حقوقی کشور میباشد که دارای دیکشنری حقوقی در خود وبسایت که به توضیح کامل هر بخش میپردازد. امید است که از این پس شاهد رشد روز افزون وبسایت های حقوقی در ایران باشیم. این وبسایت دارای بخش های حقوق بین الملل و داخلی با زیر مجموعه های دانستنی های حقوقی و… هست که آگاهی و افزایش سطح فکر افراد در زمینه حقوق را میتوان دستبوس پایگاه هایی از این قبیل باشیم.

8- وبسایت حقوقی Brickley Law

وبسایت حقوقی Brickley Law

کانکتیکات شرکت صدمه شخصی است. ما دوست داریم پاسخ روشن به نوع فعالیت به ما بدهند و همچنین طراحی حرفه ای تری را برای وبسایت در نظر بگیرند. این سایت همچنین رتبه سریع ترین بارگذاری را برای خود کسب کرده است.

9- وبسایت حقوقی Enright Law

وبسایت حقوقی Enright Lawوبسایت حقوقی Enright Law

قانون انرایت یک شرکت کرانستون، رود آیلند، کارمند و حقوق مصرف کننده است. این یک مثال دیگر از یک وب سایت عمل انفرادی میباشد که به خوبی طراحی شده است تا در خدمت به شما سرویس هایی را ارائه کند.

10- وبسایت حقوقی Strahan Cain

وبسایت حقوقی Strahan Cainوبسایت حقوقی

شرکت راه اندازی کسب و کارهای کوچک است. قسمت اقدام برای تماس از صفحه اصلی، کار بسیار خوبی است که هر نوع مشتری بالقوه را به یک صفحه فرود هدایت می کند. حتی عکس های پس زمینه انواع مختلفی از مشتری تجاری را نشان می دهد. و ما هم بسته های راه اندازی ثابت و اشتراک ماهانه برای کسب و کارهای مجاز را دوست داریم.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , حقوق , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , سایت , حقوقی , پایگاه تخصصی , حقوق من , وکیل ,
تاریخ : دو شنبه 12 فروردين 1398
بازدید : 494
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب خود هیپنوتیزم نوشته استاد کابوک


کتاب خود هیپنوتیزم نوشته استاد کابوک بصورت PDF

 
شرح مختصر موضوع کتاب :


در این کتاب با بیانی شیوا کلیه مسائل و آموزش های خود هیپنوتیزم در اختیار پرتو جویان قرار میگیرد . در این کتاب شما هیپنوتیزم را به روش های مختلف از جمله آموزش هیپنوتیزم به روش اروپایی ، امریکایی -آموزش هیپنوتیزم به روش هندی ، آموزش هیپنوتیزم به روش ایرانی و دها روش دیگر منجمله هیپنوتیزم از طریق تمرکز روی شمع ، هیپنوتیزم از طریق تمرکز روی نقطه سیاه ، انواع روش های ریلاکسیژن و وانهادگی و...... آموزش داده میشود

استاد کابوک در ابتدای این کتاب نوشته زندگی شما به دو قسمت تقسیم میشود قسمت اول متعلق به زمان قبل از مطالعه کتاب خود هیپنوتیزم و قسمت دوم متعلق به زمانی میشود که این کتاب را مطالعه کردید

چون تکنیک ها و روشهایی که شما از طریق مطالعه این کتاب می آموزید روش نوینی را پیش روی شما قرار میدهد تا به هر خواسته معقولی که دارید بسیار سریع برسید

شما با دانلود و مطالعه فهرست این کتاب عاشقانه علاقه مند به مطالعه این کتاب حجیم خواهید شد

 
مشخصات محصول:

 
فرمت فایل: PDF

 
حجم فایل: 2 مگابایت

 

 +هدیه ما به شما

 

کتاب هیپنوتیزم عملی از محمدحسین مدرس نهاوندی(بصورت PDF)

 
توجه : پس از پرداخت، لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و به ایمیل ثبت شده نیز لینک دانلود ارسال میگردد.


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب , دانلود , خود هیپنوتیزم , استاد کابوک ,
تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398
بازدید : 348
نویسنده : کیا فایل

دانلود پاورپوینت دستور كار آزمايشگاه فيزيك جديد

دانلود پاورپوینت دستور كار آزمايشگاه فيزيك جديد

 

 

 


فهرست

 

آزمايش اثر فتو الكتريسيته
آزمايش اندازه‌گيري e/m الكترون
آزمايش سري بالمر
آزمايش اثر هال
آزمايش ميليكان
آزمايش پديده زيمن
آزمايش تابش جسم سياه
آزمايش گسيل و جذب نور
آزمايش تشديد اسپين الكترون
آزمايش فرانك هرتز


 

تعداد اسلاید : 156 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , علوم تربیتی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , پاورپوینت , آزمايشگاه , فيزيك جديد ,
تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398
بازدید : 403
نویسنده : کیا فایل

دانلود پاورپوینت آثار زیانبار پدیده گرد و غبار و راه های مقابله با پیامدهای منفی آن

دانلود پاورپوینت آثار زیانبار پدیده گرد و غبار و راه های مقابله با پیامدهای منفی آن

قسمتی از متن............

 

فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش‌ها و حوزه‌های متعدد می‌تواند به ارتقای سطوح مختلف فرهنگی جامعه کمک کند. بحث محیط زیست و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله پدیده گرد و غبار از مسائل مهم جوامع امروزی است که به دلیل خشکسالی و کم بارشی در سال های اخیر، تغییر در رژیم هیدرولوژیکی منطقه با احداث سدها، کانال های انحرافی، تغییر الگوی مصرف، تغییر الگوی کشت و تغییرات اقلیم و رخداد جنگ عراق آثار سوء این پدیده را افزایش داده است. در این بخش نقش زنان به عنوان مدیر خانه و خانواده که در تربیت و آموزش فرزندان که نسل آینده به شمار می‌آیند؛ بسیار مهم است. به همین دلیل موسسه آینده نگاران زمین سبز این امر را سرآمد فعالیت‌هایش قرار داده تا با فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ درست شهروندی به بهبود وضعیت محیط زیست کمک کرده و نیز برای آینده کشور فرزندانی آشنا به اصول و مراتب شهروندی تربیت کند.

تعداد اسلاید : 13 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , علوم تربیتی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , پاورپوینت , آثار , زیانبار , پدیده گرد و غبار , مقابله , پیامد ,
تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1398
بازدید : 348
نویسنده : کیا فایل

دانلود پاورپوینت ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزشي

دانلود پاورپوینت ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزشي

 

قسمتی از متن............

 

 ‌ ‌آموزش‌ و بهسازي‌ منابع‌ انساني‌ در عصر كنوني‌ به‌ لحاظ‌ شرايط‌ خاص‌ زماني، يكي‌ از وظايف‌ اجتناب‌ناپذير سازمانها و موسسات‌ محسوب‌ مي‌شود و ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي در آمده است چراكهپيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. nلذا آگاهي از ميزان اثربخشي دوره هاي آموزشي و بازدهي حاصل از آنها براي مديران بسيار بااهميت است. nدارايي ارزشمندي كه براي ما مزيت رقابتي ايجاد مي كند، كاركنان ما هستند”مديرعامل كرايسلر، رابرت ايتون، ضمن بيان اين مطلب به مديران قرن بيست ويكم گوشزد مي كند، “فرهنگ سازماني شما و اينكه به كاركنانتان انگيزش دهيد و آنان را توانمند سازيد و آموزش دهيد، چيزي است كه شما را از ديگران متمايز مي سازد و سبب پيشتازي شما در صحنه رقابت ميشود” nبعلاوه آموزش يك بعد ضروري فرايند مديريت كيفيت جامع نيزبه شمار مي رود

تعداد اسلاید : 68 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , علوم تربیتی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , پاورپوینت , ارزيابي , اثربخشي , دوره هاي , آموزشي ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 386
نویسنده : کیا فایل

   
اعتبار جريان ترافيك بزرگراه، يك مفهوم تصادفي از ظرفيت

اندازه گيري متدوال و رايج اثر بخشي امكانات بزرگراهي معمولاً منعكس كننده زمان سفر به شكل تاخير يا سرعت سفر است. اخيراً مشخص شده است كه براي ارزيابي عمل ترافيك بزرگراه اين پارامترها كافي نيستند آنها تاكيد زيادي برروي اختلافات كوچك در زمان سفر دارند در حالي كه تفاوت زياد و معني دار بين ترافيك روان ترافيك متراكم و بهم فشرده بدرستي بيان شده است. علاوه بر اين هنگامي كه ميزان تقاضا از ظرفيت فراتر رود ارزيابي هاي كيفي قديمي و سنتي شده و دچار شكست مي شوند. زيرا آن به سادگي اشكال مورد در اين مورد را بيان مي‌كند. با وجود اين بارهاي اضافي بزرگراهي متوقف و زودگذر (كاملا) رايج هستند. اين دليل بيان مي‌:ند كه چرا ارزيابي هاي كيفي مقادير مختلف تراكم و انباشتگي بزرگراهي نيز به همين اندازه لازم و ضروري است....



 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اعتبار , جريا , ترافيك بزرگراه , صادفي , ظرفيت , سفر , فشرده ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 362
نویسنده : کیا فایل

   
جهش در جمعيت هاي طبيعي از سرخس Onoclea Sensibilis در حضور مواد جهش زاي خاك

اين تحقيق جهش هاي گامتوفيت هاي سرخس/ هاپلوئيد جمع آوري شده از طبيعت را به منظور آزمايش وجود مواد جهش زا در محيط طبيعي بررسي مي كند. گامتوفيتهاي سرخس O.Sensibilis حاصل از اسپورهاي جمع آوري شده از 14 جمعيت طبيعي اطراف منطقه مونترال، كانادا،مورد بررسي قرار گرفتند. بيشتر جمعيت‌ها در خاك مجاور با جريان بهاي رودخانه سنت لارنس رشد كرده اند. سرعت جهش‌هاي پيكره اي تخمين زده شده، در ميان جمعيت هاي مختلف داراي تفاوت بود، كه بيشتر اين تفاوت ميان جمعيت هاي ساكن در پايين دست مونترال (جهش بالا) و جمعيت هاي ساكن در بالا دست رودخانه (ميزان جهش پايين) ديده شد.



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جهش , جمعيت , طبيعي , سرخس , Onoclea Sensibilis , خاك ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 413
نویسنده : کیا فایل

   
تاثير جهش زايي Cochlospermum Regium در سكوهاي جنسي دروزوفيل نر


طي تحقيقات اخير، دانش استفاده از گياهان به عنوان دارو به طور چشمگيري افزايش يافته است. گياه C.Regium كه در نواحي ساواناي برزيل يافت مي شود، فعاليت درماني بالايي داشته و نه تنها براي درمان بيماري هاي پوستي مانند سوختگي و عفونت بكار مي رود، بلكه حتي در درمان عفونت روده و زخم معده نيز موثر است. در اين تحقيق عصاره آبي و شيشه C.Regium با غلظت هاي 13، 19 و 25 گرم بر ليتر استفاده شده است تا اثر جهش زايي احتمالي آن بر روي سلولهاي جنسي دروزوفيل مشخص شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تاثير , جهش زايي , Cochlospermum Regium , سكوهاي جنسي , دروزوفيل نر ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 379
نویسنده : کیا فایل

   
اندازه گيري ميزان جهش زايي علف كش ها در آزمون لكه هاي بال مگس سركه



در بخش حاضر علف كش هاي بنتازون (bentazone)، مولينات (molinate)، تيوبنكارب (thiobencarb) و تري فلورالين (trifluralin)، در مورد اثر جهش زايي و نوتركيبي زايي بررسي شده اند. اين بررسي به وسيله‌ي آزمون لكه هاي بال در دروزوفيل (آزمون جهش و نوتركيبي سوماتيك SMART) انجام شده است. دو نوع آميزش استاندارد (ST) و زيست فعالي زياد (HB) استفاده شده است. آميزش دوم با حساسيت زياد به پيش جهش زاها و پيش سرطان زاها، شناخته مي شود. لاروهاي سه روزه، ترانس هتروزيگوت براي ژن هاي موهاي چندتايي بال (mwh) و پهن شدگي-3 (flr3)، با شش غلظت متفاوت از هر نوع علف كش تغذيه شدند. تغذيه تا تبديل شدن لاروهاي باقيمانده، به شفيره ادامه يافت و تغييرات ژنتيكي القا شده در سلول‌هاي پيكري ديسك هاي فرضي بال منجر به شكل گيري كلون هاي جهش يافته روي تيغه‌ي بال شد. جهش هاي نقطه‌اي، شكست كروموزوم و نوتركيبي ميتوزي، يك لكه ايجاد مي كنند؛ در حالي كه لكه هاي دوقلو فقط توسط نوتركيبي ميتوزي توليد مي‌شوند. بنتازون كه به عنوان جهش زا شناخته نمي شد، به تست هاي لكه‌ي بال در آميزش هاي HB، جواب مثبت داد. مولينات هم در آميزش هاي استاندارد و هم در آميزش هاي HB جواب مثبت داد. تيوبنكارب فقط براي آميزش هاي استاندارد آن هم با بالاترين غلظت (10 ميلي مولار) جواب مثبت داد. نهايتاً تري فلورالين، كه در مورد جهش زايي مفصلاً مطالعه شده است، در مورد آزمون لكه‌ي بال براي هر دو نوع آميزش، جواب مثبت داد.

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اندازه گيري , ميزان , جهش زايي , علف كش , آزمون لكه , بال مگس , سركه ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 531
نویسنده : کیا فایل

   
آزمون ايمز


آزموني ساده است كه توسط Bruce Ames براي مشخص كردن اينكه آيا يك ماده اثر جهش زايي دارد يا نه، طراحي شده است.

يك سويه‌ي Salmonella Typhimurium كه داراي جهشي است كه يك آنزيم مسير بيوسنتزي اسيد آمينه‌ي هيستيدين از كار بيافتد، روي محيط كشت بدون هيستيدين كشت داده مي شود. در حالت عادي تعداد كمي سلول، به علت وقوع جهش‌هاي برگشت، روي محيط رشد مي كنند (شكل 1). براي اينكه ماده اي مورد آزمون قرار گيرد، ديسك كاغذي را به آن ماده آغشته مي كنند و در وسط محيط كشت بدون هيستيدين قرار مي دهند. اگر ماده‌ي مورد نظر جهش زا باشد، در فاصله اي از ديسك حلقه اي از كلوني هاي واجد جهش برگشت تشكيل مي شود و اگر جهشزا نباشد، هيچ حلقه‌ي قابل تمايزي تشكيل نمي شود. فاصله‌ي حلقه‌ي كلوني ها به قدرت جهش زايي ماده ربط دارد، طوري كه هرچه قدرت جهش زايي بيشتر باشد، فاصله‌ي حلقه بيشتر خواهد بود. چون بعضي از مواد فقط بعد از ورود به بدن و قرار گرفتن تحت اثر آنزيم هاي سلول، خاصيت جهش زايي پيدا مي كنند، گاهي ماده‌ي مورد آزمايش را قبل از قرار دادن روي ديسك با عصاره‌ي كبد مخلوط مي كنند.
References:

1) B.N.Ames, J. McCann and E. Yamasaki, Methods for detecting carcinogens and mutagens with Salmonella/ mammalian microsome mutagenicity test, mutation Res. 31, 347-364 (1975).





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آزمون , ايمز , ماده , اثر , جهش زدایی ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 410
نویسنده : کیا فایل

   
جهش زايي آلودگي هاي مختلف هوايي (ذرات معلق)

خلاصه

در اين فصل و فصل بعد به بررسي آزمايشاتي مي پردازيم كه در طي آنها، جهش زايي آلودگي هاي مختلف هوايي (ذرات معلق) مورد مطالعه قرار مي گيرند. هدف از اين فصل بررسي تاثير آلودگي هوا بر روي جمعيت يك منطقه است. جهش زايي تركيبات آلي جدا شده (EOM) از ذرات معلق توسط آزمايشهاي مختلفي از جمله كشت سالمونتلا، متد ترميم DNA در سلول هاي كبد موش و آزمون ميكرونوكلئوس در موش، مورد بررسي قرار گرفته است. ذرات معلق از 13 ناحيه شانگهاي در تابستان 92 جمع آوري شدند. با جداسازي اسيد باز، تركيبات به سه جز اسيدي، بازي و خنثي تقسيم مي شوند. جز خنثي، توسط كروماتوگرافي خود به سه زير جزء تقسيم مي‌شود. القاي جهش هاي بازگشتي در نمونه هاي زمستان بيشتر از نمونه هاي تابستان بود. جهش زايي هاي مستقيم و غيرمستقيم مورد بررسي قرار گرفتند. موتاژني با موش TA98 سالمونلا شناسايي مي شود و نه با موش TA100. بيشترين ميزان جهش زايي در جزهاي اسيدي، آروماتيك و قطبي از نمونه هاي تابستاني مشاهده شدند. نمونه‌هاي زمستاني فرق مشخصي با نمونه هاي تابستاني نداشتند. رابطه اي بين پراش منطقه‌اي EOMها بدست نمي آيد ولي روابط زماني و مكاني براي قوه جهش زايي ذرات معلق وجود دارد. تمامي روش هاي آزمايشگاهي به كار برده شده، در تمامي موارد پاسخ مثبت دادند.



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , جهش زايي , آلودگي , هوايي , ذرات معلق , محیط زیست ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 462
نویسنده : کیا فایل

   
آلودگی ذرات معلق

 


خلاصه

ميزان جهش زايي مولكلوهاي زيستي در ذرات معلق موجود در آلودگي هوا، در بسياري از شهرها، از جمله شهر بورتو واقع در كشور برزيل، بررسي شده است. اين مطالعات معمولاً توسط روش سالمونتلا/ ميكروزوم صورت مي گيرد. ذرات متعلق هوا جمع آوري شده، و جداسازي مي شوند، سپس جهش زايي در هر بخش بررسي مي‌شود. اين كميت توسط بررسي ميزان جهش هاي ايجاد شده در سوشهاي سانلمونلا تيفي موريم[1] TA98-NR , TA98 و TA98/1,8 DNP به دست مي آيد. جهش هايي شامل تغيير چارچوب خواندن در ژن ها توسط تركيبات آلي حل شونده در سيكلوهگزان غيرقطبي و دي كلرومتان نيمه قطبي، شناسايي شدند. مقدار اين جهش‌ها در مواقع مختلف سال متفاوت و در اماكني كه بيشتر در معرض دود اتومبيل ها مي‌باشند، بيشتر مي باشد. به عنوان مثال، دي كلرومتان (DCM) در هنگام بهار و سيكلوهگزان (CX) در تابستان بيشترين تاثير جهش زايي خود را بروز مي دهند. بدون شك رابطه اي بين ميزان آلودگي هوا و جهش زايي وجود دارد و روش سالمونتلا/ ميكروزوم، متد بسيار مناسبي براي تعيين ميزان آلايندگي يك محيط درتوليد جهش ها مي باشد.


مقدمه

آلودگي ذرات معلق، يكي از مهم ترين عوامل آلودگي محيطي است كه تاثير بسزايي بر روي كيفيت زندگي تمامي موجودات زنده مي گذارد. سازمان جهاني بهداشت آلودگي هوا را از تاثيرگذارترين فاكتورها در بيماري هايي مانند عفونتهاي تنفسي، سرطان و بيماري هاي قلبي مي داند.

 

[1] Sanlmonella Typhimurium





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , آلودگی , ذرات , معلق , محیط زیست , زندگی ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 529
نویسنده : کیا فایل

   
دفع مواد زاید خطرناک

دفع مواد زائد خطرناك مايع يكي از مباحث جدي و عمدة دانش و تكنولوژي محيط زيست مي‌باشد. و اين دفع مي‌بايست بر شالودة قوانين و راهكارهاي مهندسي و استانداردهاي دقيق و روشن مبتني باشد. از اين رو قبل از دفع اين مواد بررسي رو شماي مختلف دفع با توجه به شرايط محلي و موقعيتهاي مكاني و اقليمي و شرايط اقتصادي براي انتخاب يك روش مناسب و بهينه جهت دفع حائز اهميت مي‌باشد.

در اين تحقيق پس از شناسايي و طبقه‌بندي پسابهاي خطرناك مايع اثراث زيست محيطي آنها و همچنين قوانين و استانداردهاي بين‌المللي به طور اجمالي بررسي شد. و پس روشهاي مختلف دفع پسابهاي خطرناك مايع تشريح گر ديد و از ميان روشهاي مختلف دفع اين موارد، لاگونهاي تبخيري به عنوان يكي از راهكارهاي مهندسي و فني دفع اين مواد با توجه به شرايط آب و هوايي و اقتصادي ايران مورد بررسي‌هاي فني و اقتصادي قرار گرفت و در آخر سيستم تبخيري فوق با توجه به آمار بارش و تبخير شهر اصفهان و فاضلاب فرض شدة ورودي 14300 متر مكعب در سال، طي دورة 10 ساله طراحي و مدل‌سازي كامپيوتري گشت و نتايج بدست آمده از مدل كامپيوتري حوضچة تبخيري با ابعاد 60×120 متر و عمق 5/2 متر با شيب 2 به 1 بود كه لاگون طرح شده پس از چك شدن حداكثر عمق فاضلاب در طول بهره‌برداري 10 ساله برابر 81/1 متر بود كه اين رقم بيانگر طراحي مناسب و بهينه حوضچه با توجه به شرائط جوي و داده‌هاي مفرض مي‌باشد و در آخر سه سيستم لايه‌بندي جهت نفوذ ناپذير ساختن حوضچه‌ها معرفي گرديد كه با توجه به برآورد هزينه و نوع زائدات خطرناك دفع شده در حوضها بهترين گرينه جهت دفع سپابهاي بسيار خطرناك صنايع سيستم لايه بيندي ژئوسنتتيكي همراه با بتن مسلح پيشنهاد گشت كه هزينه نصب و تهية و آزمايشان هر متر مربع آن با توجه به فهرست‌هاي انبيه سازمان مديريت و برنامه‌ريز كشور در سال 1383 و مذاكرات با شركتهاي سازند، 142950 ريال برآورد شد.



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دفع , مواد زاید , خطرناک , محیط زیست , تحقیق , ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 328
نویسنده : کیا فایل

   
روشهاي موجود براي بررسي شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله



بروز زلزله هاي شديد بخصوص در شهرهاي بزرگ مي تواند آسيبهاي انساني گسترده‌اي را بهمراه آورد. شكبه حمل و نقل براي نجات جان و مجروحين زلزله را ارائه سريع و خدمات درماني به آنان ، نقش اساسي دراد. لذا از شبكه حمل و نقل بعنوان شريان حياتي نامرده مي‌شود. براي كاهش آسيبهاي انساني احتمالي زلزله در هر شهر يا منطقه‌اي نيازمند به ارزيابي عملكرد شبكه حمل و نقل در پاسخگويي به تقاضا، براي سفرها ي امدادي بعد از زلزله مي باشيم تا بتوايم ضمن كسب آمادگي لازم براي مقابله با بحران، اولويت بندي اجزاء شبكه را از نظر بازسازي تعيين نماييم.
در اين سمينار به ارزيابي عملكرد شبكه حمل و نقل براي انجام سفره هاي امدادي بعد از بروز زلزله با توجه به عرضه و تقاضا پرداخته شده است روش ارائه شده داراي پنج مرحله است.
ابتدا سناريو هاي مختلف زلزله تعين مي گردد. سپس ميزان آسيبهاي احتمالي شبكه حمل و نقل و وضعيت مراكز امدادي (عرضه) و تعداد مجروحين (تقاضا) شبيه سازي مي گردد. براي اينكار از نمونه سازي مونت كارلو و LHS و توابع خرابي اجزاء آسيب‌ ديده شبكه بدست مي آيد در مرحله بعدي توزيع و تخصيص سفرها انجام مي‌شود و سرانجام معيارهاي ارزيابي شبكه، مانند زمان سفر براي هر سناريو برآورد مي گردد. در اين سمينار شبكه هاي مختلفي مورد تحليل قرار گرفته است. به كمك اين روش مي توان ضمن ارزيابي شبكه حمل و نقل بعد از زلزله، به برآوردي از وضعيت بحران بعد از زلزله دست يافت. همچنين مسيرها را اوليت بندي نموده و براي توسعه يا ايجاد دست يافت. همچنين مسيرها را اوليت بندي نوده و براي توسعه يا ايجاد راههاي جديد تصميم گيري كرد. مراكز امدادي موجود را از نظر انجام تقويت اوليت بندي كرده و يا مراكز امدادي جديد را امكان يابي كرد، براي اوليت بندي كرده و يا مراكز امدادي جديد را مكان يابي كرد. براي مديريت بحران و كنترل ترافيك پيش‌‌بينيها لازم انجام داده و تاثير آنها را در عملكرد اجزاء شبكه حمل و نقل محاسبه كرد. اين روش جداي از زلزله مي تواند در مورد ديگري كه شبكه حمل و نقل اعم ا شهري يا منطقه اي در معرض آسيب و كاهش ظرفيتهاي احتمالي قراي مي گيرد. مانند بارش باران يا برف سنگين و بروز تصادفات يا بمبارانهاي هوائي مورد استفاده قرار گيرد.
 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آب و هوا شناسی (اقلیم شناسی) , ,
:: برچسب‌ها: فایل , بررسي شبكه حمل و نقل , بروز , زلزله , آسیب , امداد , شهری , تحلیل ,
تاریخ : یک شنبه 4 فروردين 1398
بازدید : 504
نویسنده : کیا فایل

لایه گسل های ایران

لایه گسل های ایران

 

در این فایل لایه های گسل سرتاسر ایران به تفکیک استان وجود دارد.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , جغرافیا , ,
:: برچسب‌ها: فایل , لایه گسل , ایران , جغرافیا , استان ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG