یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 تير 1398
بازدید : 222
نویسنده : کیا فایل

تحقیق سازمان تجارت جهانی

تحقیق سازمان تجارت جهانی

 

عنوان: مبانی نظری سازمان تجارت جهانی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 55

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

سازمان تجارت جهاني نهادي بين المللي است كه با قواعد تجاري بين المللي سروكار دارد. هدف اين سازمان عبارت است از تسهيل تجارت بين كشورها از طريق ايجاد شرايط منصفانه و عادلانه براي رقابت. در راستاي اين هدف، سازمان تجارت جهاني كشورها را به مذاكره براي كاهش تعرفه ها و رفع ساير موانع تجارت ترغيب كرده و از آنها مي‌خواهد قواعد مشتركي را در مورد تجارت كالاها و خدمات اجرا كنند كه در ادامه به طور كامل شرح داده شده است.

اعضاي سازمان تجارت جهاني موظفند قوانين، مقررات و رويه هاي ملي خود را كاملا با مفاد اين موافقنامه ها هماهنگ سازند. هماهنگ شدن قواعد و مقررات كليه كشورها دربارة تجارت كالا و خدمات باعث تسهيل تجارت مي‌گردد. همچنين باعث مي‌شود كه مقررات ملي، موانعي غير ضروري براي تجارت به وجود نياورده و صادرات و واردات هيچ كشوري به وسيله ايجاد تعرفه‌هاي بالاتر و يا ساير موانع فرا راه تجارت دچار وقفه نگردد. هر چند پيوستن به سازمان جهاني تجارت ممكن است براي كشورها ضروري نباشد، ولي مزايا و فوايد نظام چند جانبه تجاري كه در سازمان جهاني تجارت و موافقتنامه هاي آن تبلور يافته است، فقط به اعضاي اين سازمان تعلق مي‌گيرد.

تجربه تلخ ناشي از مشكلات جنگ جهاني دهه 1930، بي نظمي‌اقتصاد بين الملل طي جنگ هاي اول و دوم جهاني و برقراري محدوديتها و موانع تجاري، تعدادي از كشورهاي جهان را در سال 1947 در هاوانا گرد هم آورد تا با اتخاذ سياستهاي ليبراليستي و توسعه همكاري متقابل اقتصادي و تجاري اوضاع اقتصاد بين الملل را سروسامان دهند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق سازمان تجارت جهانی , تجارت جهانی ,
تاریخ : یک شنبه 23 تير 1398
بازدید : 180
نویسنده : کیا فایل

اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي 18 ص

اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي 18 ص

 

نام فایل : اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي 18 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 0

حجم : 127 کیلوبایت

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ارزشیابی آموزشی ,
تاریخ : دو شنبه 3 تير 1398
بازدید : 269
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب صوتی اندیشه های ماندگار

دانلود کتاب صوتی اندیشه های ماندگار

 

عنوان کتاب: اندیشه های ماندگار

نویسنده: وین دایر

مترجم: محمدرضا آل یاسین

گوینده: پریسا

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 17

حجم کل فایل ها: 46 مگابایت

مدت زمان پخش: 3 ساعت و 30 دقیقه

زبان: فارسی

توضیحات:

یکی از مهمترین کتابهای او کتاب تاثیرگذار اندیشه های ماندگار است این کتاب به معرفی نیرومندترین افکار پیشوایان و فرزانگان عالم می پردازد. این کتاب حاوی سخنان تعدادی از استادان اجدادی ماست که همواره مورد تحسین و احترام ما بوده اند. این نوادر و نوابغ از سراسر دنیا و دوره های مختلف از جمله جهان باستان ،قرون وسطی ،دوره رنسنس و دوره آغاز دنیای مدرن و دنیای کنونی برخاسته اند و به داشتن علم و دانش و سیاست و کیاست شهره اند.

بخش‌هایی از کتاب اندیشه های ماندگار

فصل اول: همت و جسارت

هیچ گاه درباره به پایان رساندن هر چه سریعتر کارها و یا حجم و گستردگی آنها نیندیشید. تنها کافی است که از همین لحظه ها استفاده کنید و برخیزید ؛ همین کتاب را کنار بگذارید و به این لحظه ها چنگ بیندازید و جزء به آغاز کردن کار به هیچ چیز دیگر فکر نکنید . همین حالا تا جایی که این کتاب را خوانده اید علامت گذاری کنید , و پس از آغاز طرح موردنظرتان به مطالعه ادامه دهید . با این اقدام قابلیت های نهائی خویشتن را در حد کمال به انجام میرسانید و مفهوم این عبارت گونه بر شما آشکار می شود که :« جسارت دارای قدرت , نبوغ و اعجاز است.»

فصل دوم کتاب اندیشه های ماندگار: آرامش مراقبه

برطبق برآوردهای صحیح روزانه حدود شصت هزار فکر متفاوت از ذهن ما میگذرد مشکل اینجاست که همان شصت هزار اندیشه ای که دیروز در ذهن ما جاری شد , امروز و فردا نیز در آن فرآیند میشود . ذهن ما لبریز از گپ زدنهای فرسوده ذهنی است . در حالی که با استفاده از سکوت و فن آرامش مراقبه می توان به فضابین اندیشه ها وارد شد و به افکار بکر و تازه دسترسی پیدا کرد و در صلح و آرامش که از نظر غالب مردم پنهان باقی مانده غوطه ور گردید .

فصل سوم کتاب اندیشه های ماندگار: کودکانه بودن

هر گاه بتوانیم خود را در کالبد یک کودک حس کنیم , به این واقعیت چشم خواهیم گشود که در درون هر فرد بالغ , کودکی آشیان دارد که مشتاقانه مسائل است شناخته شود . وجود این کودک پر است و وجود فرد بالغ به طور معمول تهی . حضور صلح و آرامش و عشق در کودک و بی نیازی او به قضاوت و داوری از پر بودن او حکایت میکند وجود ترسی و اضطراب , پیش داوری و خشونت در فرد بالغ در تهی بودن او دلالت دارد.

فصل چهارم کتاب اندیشه های ماندگار

تردیدی نیست در هر رابطه ای که پای دو نفر درمیان است , بحث و اختلاف نظر امری اجتناب ناپذیر است به اعتقاد من رد رابطه ای که دو طرف در مورد همه چیز اتفاق نظر دارند , وجود یکی از آنها غیرضروری است . فردی که از نظر روحی و اخلاقی بیشترین تفاوت را با شما دارد , مناسب ترین دوست شماست . به بیانی دیگر کسی که با رفتارو گفتارش خشم شما را بر می انگیزد و تعادل روحی شما را به کلی برهم میزند , دوست واقعی شما محسوب می شود.

فصل پنجم اندیشه های ماندگار: گذشت

بخشودن را صرفا لطف و مرحمت به دیگران تلقی نکنید ؛ گذشت بار سنگین خصومت و کینه توزی را از دوش شما بر میدارد و فضای ذهنتان را برای اندیشه های مثبت و سازنده پاک و مصفا می سازد. ایثار رحم و شفقت به افرادی که اسباب رنجش شما را فراهم کردند و بی عدالتی بر شما روا داشتند به معنای قربانی شدن نیست , این معنا را میرساند که :« من تو را درک میکنم , به تو توجه دارم , خطای تو را به دیده اغماض مینگرم اما رفتارت را دوست ندارم , نمی توانم آن را تحمل کنم و امیدوارم درک کنی که چنین رفتاری پذیرفتنی نیست و...

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات فایلی

پشتیبانی خرید: nradownload@yahoo.com

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی , کتاب اندیشه های ماندگار ,
تاریخ : چهار شنبه 22 خرداد 1398
بازدید : 249
نویسنده : کیا فایل

تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و همچنین روی نقش کتابداران 26 ص

 

تعداد صفحه : 26

چكيده: در این مقاله به طور خلاصه تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و همچنین روی نقش کتابداران شرح داده می شود. عوامل موثر مدیریت مجموعه در کتابخانه ها و تاکید بر این نکته که ما نیاز به تغییر سیاست مدیریت مجموعه داریم بحث خواهد شد. در این مقاله سعی شده پیرامون فراهم کردن اطلاعات و دسترس پذیری قالبهاي الکترونیکی مختلف مثل منابع پیوسته ، دیسک فشرده ، منابع اینترنتی و وب سایتها همراه با معیارهای ارزیابی آنها و همینطور در مورد سودمندی دروازه های موضوعی و مقایسه ساختار هزینه منابع الکترونیکی متفاوت بحث شود. مقدمه: تغییرات ، قانون طبیعت است، همانگونه که هم اکنون در کتابخانه ها شاهد آن هستیم کتابخانه ها نیز معاف از تغییرات نیستند. این نوشته محاسبه ای است از سرعت گسترش فناوریهای اطلاعات که تقریبا روی تمام فعالیتهای کتابخانه ها موثر هستند . چند دهه قبل ، موقعی که لنکاستر در مورد "جامعه بدون استفاده از کاغذ"[1] صحبت کرد این عقیده مسخره به نظر می رسید. ما یک قدم به طرف جامعه بدون کاغذ می رویم جامعه ای که بیشتر کتابخانه های بزرگ خصوصاً کتابخانه های تخصصی بودجه جداگانه ای جهت گسترش مجموعه الکترونیکی اختصاص می دهند. این مسیر پیموده شده آغاز جایابی یک مجموعه بزرگ با پستهای گسترده ، دارای اهمیت بزرگی برای کتابخانه هااست. در این زمان چنین کتابخانه هایی می توانند نیازهای کاربران را با مجموعه خود برآورده کنند. اما امروزه در یک محیط الکترونیکی جایگاه فیزیکی اطلاعات نسبت به دسترسی به اطلاعات دارای اهمیت کمتر است (1994 , Harloe and Budd) گسترش مدیریت حافظه مجازی: گسترش مجموعه و مدیریت مجموعه دو واژه ای که اگر چه با هم متفاوتند ولیکن تقریبا مترادف مورد استفاده قرار می گیرند. گسترش مجموعه ، انتخاب و فراهم آوری مواد کتابخانه با توجه به نیازهای جاری و احتیاجات آینده ، اما مدیریت مجموعه چیزی فراتر از ساختن مجموعه به تنهایی است . مدیریت مجموعه شامل مدیریت استفاده از مجموعه ، ذخیره سازی ، سازماندهی ، و در...

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتابخانه , تکنولوژی اطلاعات , کتابداری ,
تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1398
بازدید : 387
نویسنده : کیا فایل

نسخه فرهنگي امنيت ملي

 

تعداد صفحه : 9
نسخه فرهنگي امنيت ملي خبرگزاري فارس: مقاله پيش رو سعي دارد با روشي استراتژيك زاويه جديدي از امنيت ملي كشور را مورد بازخواني قرار دهد. از ديدگاه مؤلف ، مواجهه با تهديدات فرهنگي مستلزم تغيير ساختار نظام امنيت ملي و نگاهي مجدد به جايگاه فرهنگ در اين ساختار مي باشد.     بررسي چالش‌هاي گذشته ، حال و آينده ، در هنگام مطالعه مقوله امنيت ملي جمهوي اسلامي همواره حائز اهميت بسيار بوده است. مقاله پيش رو سعي دارد با روشي استراتژيك زاويه جديدي از امنيت ملي كشور را مورد بازخواني قرار دهد. از ديدگاه مؤلف ، مواجهه با تهديدات فرهنگي مستلزم تغيير ساختار نظام امنيت ملي و نگاهي مجدد به جايگاه فرهنگ در اين ساختار مي باشد.توجه شما را به مطالعه اين رويكرد نوين جلب مي كنيم . امنيت، در لغت به حالت فراغت از هرگونه تهديد يا حمله و آمادگي جهت رويارويي با آنها اطلاق مي‌شود.[1] معمولاً در علوم سياسي و حقوق، امنيت به پنج بخش: امنيت فردي، اجتماعي، ملي، بين‌المللي و امنيت جمعي (Colective Security) تقسيم مي‌شود. امنيت ملي، كه در اين گفتار به آن خواهيم پرداخت به حالتي اطلاق مي‌شود كه در آن هر ملتي فارغ از تهديدٍ تعرض به تمام يا بخشي از جمعيت، دارايي، يا خاك خود به سر مي‌برد. [2] از اين منظر، بررسي ساختار امنيت ملي يكي از موضوعات بين‌رشته‌اي[3] به شمار مي‌رود كه تاكنون در كشورمان تحقيقات قابل توجه‌اي درباره آن صورت نگرفته است. بدون ترديد، ايران، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مستمراً با چالشها و تهديدات مخاطره‌آميز مواجه بوده و از اين لحاظ، همواره تعريف و تامين امنيت ملي، موضوعي حائز اهميت در نظر گرفته شده است. واقعيت تلخ آن است كه، تاكنون در مجامع داخلي هيچ تعريفي از امنيت ملي كه مورد توافق همگان باشد، ارائه نشده و طي اين سالها، عمدتاً اين مقوله در چارچوب ملاحظات نظامي...

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امنیت ملی , نسخه فرهنگی امنیت ملی , امنیت ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 178
نویسنده : کیا فایل

کتاب  صوتی باشگاه مشت زنی

کتاب صوتی باشگاه مشت زنی

 

باشگاه مشت زنی از چاک پالانیک

کتاب باشگاه مشت زنی

چاک پالانیک اکتاب باشگاه مشت زنی را سال ۱۹۹۶ نوشت. رمانی که در نگاه اول خشونت طلبی را به نمایش می گذارد اما جی.جی.بالارد نویسنده‌ آمریکایی معتقد است کتاب باشگاه مشت‌ زنی را باید آینه‌ تمام‌ نمای انسان تنهای امروز دانست.

چاک پالانیک در سال ۱۹۶۲ در واشنگتن متولد شده است. این نویسنده ۴۶ سال دارد و کتاب باشگاه مشت زنی او تا اوایل سال ۹۸ در رده‌ برترین کتاب‌ های کتابخانه‌ های ایالت متحده‌ امریکا باقی ماند و کمی بعد وقتی دیوید فینچر فیلمی براساس این داستان ساخت، دوباره این کتاب به لیست پرفروش‌ ترین‌ های آمازون راه یافتدیوید فینچر فیلم باشگاه مشت‌ زنی را با حضور چهره‌هایی همچون برد پیت و ادوارد نورتن ساخت، با این‌ حال پایان فیلم و رمان چندان شباهتی به یکدیگر ندارد و کارگردان و نویسنده هر یک راه خود را رفته‌اند!!

چاک پالانیک - کتاب باشگاه مشت زنی - امضا کتاب باشگاه مشت زنی

درباره کتاب

باشگاه مشت‌ زنی در مورد کارمندی بدبین است که در یک کارخانه اتومبیل‌ سازی کار می‌ کند و مدتی است از بی‌ خوابی رنج می‌ برد.

او یک روز با فردی با لباس‌ های عجیب و غریب آشنا می‌شود که شغلش بازاریابی صابون است و عقاید نو و جالبی دارد.

با او به محل زندگی‌ اش در محله‌ ای می‌ رود که زباله‌ های سمی شهر را آنجا انبار می‌کنند، شیفته او می‌شود و با او در مورد آزادی و راه‌ های کسب قدرت صحبت می‌کند. این دو برای آن که از عقده‌ های درونی خالی شوند و به اصطلاح تولدی دوباره داشته باشند، آگاهانه شروع به کتک‌کاری می‌کنند.

بعد از آن فکر راه اندازی یک باشگاه به ذهن آن ها خطور می کند. اما نه هر باشگاهی…

بلکه یک باشگاه مشت زنی زیرزمینی…

کتاب باشگاه مشت زنی - نشر چشمه - خلاصه کتاب باشگاه مشت زنی در کافه بوک

باید اعتراف کنم که ترجمه های پیمان خاکسار و همچنین کتاب هایی که او برای ترجمه انتخاب می کند عالی هستند.

پیشنهاد می کنم حتما کتاب باشگاه مشت زنی را بخوانید و آن را صرفا یک اثر پر از خشونت نبینید.

اول که کتاب را می خوانید به نظر گنگ و بی مفهوم است اما صبر داشته باشید و جلو بروید.

زیبایی کتاب همین است که شما سخت تلاش می کنید بفهمید جریان از چه قرار است. کتاب سه شخصیت محوری دارد؛ راوی بدون نام که شخصیت اصلی است، مردی به اسم تایلر دردن و زنی به اسم مارلا سینگر.

کتاب باشگاه مشت زنی - کتاب های نشر چشمه - خلاصه کتاب

قسمت هایی از کتاب

اولین قدم برای رسیدن به جاودانگی مردن است.

ما اینجا یک جور مثلث عشقی ترتیب داده ایم. من تایلر را می خواهم، تایلر مارلارا و مارلا من را. من مارلا را نمی خواهم و تایلر هم دوست ندارد که من دوروبرش باشم. دیگر دوست ندارد. این قضیه ربطی به نقش عشق در رابطه عاشقانه ندارد. بیشتر شبیه نقش مایملک در مقوله مالکیت است.

ضرب المثلی قدیمی می گوید همیشه کسی را می کشی که از همه بیشتر دوستش داری.

وقتی که می فهمی تمام کسانی که دوست شان داری سر آخر یا طردت می کنند یا یک روز می میرند، گریه کردن برایت خیلی ساده می شود.

قوانین باشگاه مشت زنی:

قانون اول: درباره باشگاه مشت زنی با کسی حرف نمی زنید.

قانون دوم: درباره باشگاه مشت زنی با کسی حرف نمی زنید.

قانون سوم: در هر مبارزه فقط دو نفر شرکت می کنند.

قانون چهارم: در هر زمان فقط یک مبارزه انجام می شود.

قانون پنجم: شرکت کنندگان باید بدون پیراهن و بدون کفش باشند.

قانون ششم و آخر: مبارزه تا جایی که لازم باشد ادامه پیدا می کند.

چیزهای زیادی هست که ما دوست نداریم راجع به کسانی که عاشق شان هستیم بدانیم.

من خسته و دیوانه و عصبی بودم. هر بار که سوار هواپیما می شدم آرزو می کردم سقوط کنیم. به آدم هایی که داشتند از سرطان می مردند حسودی ام می شد. از زندگی ام حالم به هم می خورد. از شغل و اسباب و اثاثیه ام خسته و عصبانی بودم و هیچ راهی هم برای تغییر به عقلم نمی رسید. فقط می خواستم تمامش کنم. احساس می کردم در تله افتاده ام. زیادی کامل بودم. زیادی بی نقص بودم. دنبال یک راه برای فرار از زندگی حقیرم بودم.

آن ضرب المثل قدیمی که می گوید چه طور همیشه چیزهایی را از بین می بری که از همه بیشتر دوست شان داری از هر دو طرف صادق است. نابودی دو طرفه است.

هر چیزی که دوستش داری، یا تو را پس می زند یا می میرد.

کتاب باشگاه مشت زنی

اطلاعات کتاب

  • کتاب باشگاه مشت زنی
  • نویسنده: چاک پالانیک
  • ترجمه: پیمان خاکسار
  • انتشارات: چشمه

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب , رمان باشگاه مشت زنی , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 221
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی پدر عشق و پسر

کتاب صوتی پدر عشق و پسر

 

سید مهدی شجاعی
 
موضوع
آثار سید مهدی شجاعی
نویسنده
سید مهدی شجاعی
تاریخ چاپ
1396
تعداد صفحات
88 صفحه
قطع
رقعی
نوبت چاپ
چهل و یکم
قیمت
82000 ریال


کتاب پدر، عشق و پسر اثری دیگر از سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر بن الحسین علیهما السلام به تصویر کشیده می‌شود. وقایع از زاویه‌ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی‌اکبر (ع) است. فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ای از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد. گفتنی است که هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌گانه نمایانده می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه‌ی کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کند. داستان از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی‌اکبر شروع می‌شود و مجلس دوم تصویری از ولادت آن حضرت ارائه می‌دهد. مجالس بعدی به ماجراهای پیشنهاد امان از سوی سپاه عمر سعد به حضرت، سقایت ایشان برای اهل خیام قبل از حضرت عباس، صحنه‌های پوشاندن لباس رزم و راهی کردنشان به میدان توسط امام و … در انتهای کتاب، منابعی که نکات تاریخی از آنها استخراج و در متن داستان پرورانده شده، آمده است. در این کتاب می‌خوانیم: عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر. من گمان نمی‌کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه‌ام. گاهی احساس می‌کردم که رابطه‌ی حسین با علی‌اکبر فقط رابطه‌ی یک پدر و پسر نیست؛ رابطه‌ی یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه‌ی عاشق و معشوق است، رابطه‌ی دو انیس و همدل جدایی‌ناپذیر است. احساس می‌کردم رابطه‌ی علی‌اکبر با حسین، فقط رابطه‌ی یک پسر با پدر نیست؛ رابطه‌ی مأموم و امام است، رابطه‌ی مردید و مراد است، رابطه‌ی عاشق و معشوق است، رابطه‌ی محبّ و محبوب است و اگر کفر نبود می‌گفتم رابطه‌ی عابد و معبود است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب صوتی پدر عشق و پسر , دانلود رمان , حضرت علی اکبر , زندگینامه حضرت علی اکبر ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 224
نویسنده : کیا فایل

مرشد و مارگاریتا

مرشد و مارگاریتا

 

 

نویسنده میخائیل بولگاکف
مترجم عباس میلانی
راوی حامد فعال
مدیر تولید میلاد مشهدی‌خان
مدت 20 ساعت و 1 دقیقه
حجم دانلود 338 مگابایت
تعداد فصل 40
ژانر داستان و رمان خارجی
ناشر نشر نو
ناشر صوتی نوار
سال انتشار 1396
سال انتشار صوتی 1396
زبان فارسی

کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» (که در فارسی به «مرشد و مارگاریتا» نیز شناخته می‌شود) نوشته میخائیل آفاناسیویچ بولگاکُف (۱۸۹۱-۱۹۴۰) نویسنده و نمایشنامه‌نویس روس است.
بولگاکُف که در خانواده‌ای روشنفکر متولد شد، به توصیه پدر، پزشکی خواند، اما گرایش عمده‌ای به ادبیات خارجی داشت.
هنوز یک سال از فارغ‌التحصیلی‌اش نگذشته بود که انقلاب روسیه به وقوع پیوست و کشور به سمت جنگ‌های داخلی رفت و او به عنوان پزشک در جبهه‌ها به مداوای مجروحانِ مقابله ارتش سرخ و ارتش سفید می‌پرداخت.
در آستانه سی‌سالگی و با شکست ارتش سفید در بهار ۱۹۲۰، که دو برادرش نیز در این جبهه می‌جنگیدند و پس از شکست مجبور به فرار از کشور شدند، آسمان زندگی‌اش تیره و تار شد؛ پزشکی را کنار گذاشت و تمام وقت در قلمرو فرهنگ پای نهاد. 
شروع این مسیر تازه، اما چیزی جز سرگردانی در شهرهای مختلف نبود تا اینکه پس از مرگ مادر در کیف، در مسکو قرار یافت و تا پایان عمر همان جا ماند.
حال دیگر نوشتن، هرچند عمدتا با نام مستعار، پیشه تمام‌وقت این پزشک سرخورده بود که اکنون پس از پنج سال قلم زدن، با انتشار داستان «ابلیس‌نامه»، نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود و آثارش یکی پس از دیگری گل می‌کرد: «گارد سفید»، «تخم‌مرغ‌های شوم» و «قلب سگی». هرچند دوران سیاه استالینی اجازه انتشار آزادانه آثار این نابغه ادبی را نداد.
بولگاکف در ۱۹۲۸ نوشتن کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» را، که دین فراوانی به «فاوست» گوته دارد، آغاز کرد و دو سال بعد نخستین نسخه خطی آن را، احتمالا به ‌خاطر استبداد استالینی، آتش زد.
یک سال پس از آتش زدن نسخه اولیه، دوباره به نوشتن رمان پرداخت و پیش‌نویس دوم در ۱۹۳۵ به پایان رسید. کار بر روی سومین پیش‌نویس نیز دو سال طول کشید تا بولگاکف بیمار، یک ماه پیش از مرگ در ۱۹۴۰، با کمک همسرش کار بر روی نسخه چهارم پیش‌نویس را انجام داد، تا اینکه رمان سرانجام در ۱۹۴۱ از سوی همسر بولگاکف به پایان رسید، اما در زمان استالین اجازه انتشار پیدا نکرد.
کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» با مکالمه میخائیل الکساندر، برلیوز، نماد روشنفکر حکومتی و ایوان نیکولاییچ پونیریف، بزدومنی، آغاز می‌شود.
این دو که بر سر وجود تاریخی عیسی مسیح مجادله دارند، به طور اتفاقی در یکی از پارک‌های مسکو با ولند، در چهره یک پروفسور خارجی، آشنا می‌شوند و این دیدار قصه داستان را در سه جهان موازی به حرکت درمی‌آورد: شوروی (سفر شیطان به مسکو)، اورشلیم (داستان پونتیوس پیلاطس و به صلیب کشیده شدن مسیح) و عالم خیال (عشق مرشد و مارگریتا).
این داستان‌ها در دو زمان تاریخی مختلف رخ می‌دهد: یکی زمان عیسی مسیح در اورشلیم و دیگری زمان حکومت استالین در مسکو.
در بخشی از کتاب صوتی «مرشد و مارگریتا» می‌شنویم:
«افسوس که ایوان از شب مرگ برلیوز تا به حال تغییر زیادی کرده بود. کاملا آماده بود که مودبانه به پرسش‌های کارآگاه پاسخ دهد، اما حالت صورتش نشانگر بی‌علاقگی مطلق بود. شاعر دیگر علاقه‌ای به سرنوشت برلیوز نداشت.
ایوان قبل از آمدن کارآگاه چرت می‌زد و تصاویری پی‎در‎پی از پیش چشم عقلش می‌گذشت. شهرِ غریب و غیرواقعیِ محوشده‌ای را می‌دید که طاقهای ضربی مرمرین عظیمی داشت، با بام‎هایی که زیر نور آفتاب برق می‌زد...».

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب مرشد و مارگرینا , رمان خارجی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 191
نویسنده : کیا فایل

دانلود  صوتی جنگ و صلح جلد 1 و 4 جلد به صورت پی دی اف

دانلود صوتی جنگ و صلح جلد 1 و 4 جلد به صورت پی دی اف

 

رمان تاریخی جنگ و صلح نام رمان مشهور لئو تولستوی، نویسنده شهیر روس است. وی رمان تاریخی جنگ و صلح را در سال ۱۸۶۹ میلادی نوشت. این کتاب یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روسی و از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود. در این رمان طولانی بیش از ۵۸۰ شخصیت با دقت توصیف شده‌اند و یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی سده نوزدهم امپراتوری روسیه است و به شرح مقاومت روس‌ها در برابر حملهٔ ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت می‌پردازد. منتقدان ادبی آن را یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان می‌دانند.مهم‌ترین شخصیت‌های این حماسه بزرگ عبارتند از: شاهژاده آندره بالکونسکی، شاهزاده نیکولای راستوف، کنت پی‌یر بزوخوف، شاهزاده ناتاشا راستوا و شاهزاده ماریا بالکونسکایا.

 

رهبری انقلاب درباره این رمان نیز نظرات قابل تاملی داشته اند: این آلکسی تولستوی یک نویسنده بسیار قوی است و رمان های بسیار خوبی دارد و از نویسندگان انقلاب شوروی است و طعم دوران جدید در نوشته اوست؛ والا شما در کتاب جنگ و صلح (لئو) تولستویآثار ملیت روسی را می بینید اما آثار دوران شصت ساله اخیر را نمی بینید؛ آن یک دوره و یک اثر دیگر است و اصلا متعلق به جای دیگر است. آن چیزی که نشان دهنده شخصیت امروز روسیه است، کدام است؟ اثر شولوخوف و اثر همین آلکسی تولستوی و امثال اینهاست. بنابراین، هنرمند هر دوره، آن کسی است که متعلق به آن دوره و ساخته و پرداخته آن دوره و سرآینده آن دوره است؛ والا آن کسی که از دوره قبل مانده و به یاد آن دوره قلم می زند متعلق به این دوره و ادبیات این دوره که نیست.

اطلاعات رمان تاریخی جنگ و صلح :

نام کامل کتاب: جنگ و صلح نسخه 1،2،3،4 جلدی

نام انگلیسی کتاب: War and Peace

نویسنده: ل.ن تولستوی

مترجم: کاظم انصاری

تعداد جلد : 1،2،3،4 جلد

انتشارات: امیر کبیر

تیراژ: 5000 نسخه

سال چاپ: 1339

موضوع: رمان و داستان / تاریخ جهان

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جنگ و صلح , دانلود کتاب جنگ و صلح , رمان تاریخی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 201
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب صوتی گویا قلعه حیوانات اثر جورج اورول

دانلود کتاب صوتی گویا قلعه حیوانات اثر جورج اورول

 

توضیحات:

 

این رمان دربارهٔ گروهی از حیوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌کنند و خود ادارهٔ مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی پس از مدتی این حکومت جدید بهحکومتی خودکامه مشابه به قبلی تبدیل می‌شود.این رمان نمایهٔ برضد استبداد است. مزرعه حیوانات داستان انقلاب حیوانات علیه مالکین خوداست پس ازپیروزی قوانینی تهیه می‌گرددکه شامل بندهای زیر است؛

 

 

  • هرآنکس روی دوپا راه می‌رود دشمن است.
  • هرآنکس چهارپای دارد ویا بال، دوست است.
  • حیوانات لباس نمی‌پوشند.
  • حیوانات درتخت نمیخوابند
  • حیوانات الکل نمی‌خورند
  • حیوانات همدیگر را نمی‌کشند.
  • همه حیوانات خلقتی یکسان دارند.

ولی بعد از پیروزی و مرگ رهبر بزرگ در بین خود حیوانات یک سری توطئه و کودتا انجام می‌گیرد؛ «خوک جوان دانا» که طرحی برای بهبود وضعیت و تنظیم مناسب جیرهٔ غذایی تهیه می‌کند ولی در هنگام ارایهٔ آن توسط «خوک جوان مستبد» خائن معرفی می‌گردد؛ از مزرعه فراری داده می‌شود و توسط سگ‌های طرفدار «خوک مستبد» و کودتاگر که قبلاً به صورت مخفیانه تعلیم دیده‌اند، کشته می‌شود. و خوک‌ها تمامی قوانین حیوانات را زیر پا می‌گزارند و خود را از سایرین برتر می‌دانند. سایر حیوانات فقط اجبار به کار با غذای روزانه کم می‌شوند، و در حالیکه خوک‌ها فقط فرمانروا بوده غذای زیادی حتی عسل می‌خورند. و حتی این خوک یاد می‌گیرند که چطوری روی دوپا راه بروند و شراب نیز می‌خورند و با انسان‌ها معامله می‌کنند. این جمله «همه حیوانات با هم برابرند» بوسیله گروه مستبد حاکم تبدیل می‌شود به «همه حیوانات باهم برابرند، لیکن برخی ازآنها نسبت به دیگران برابرترند». در پایان کتاب هیچ اشاره ای به سقوط خوک ها نمی شود ولی در فیلم سینمایی قدیمی تر حکومت خوک ها توسط قیام مجدد حیوانات سلطه خوک‌های ظالم به زیر کشیده می‌شود. ولی در فیلم جدید درسال ۱۹۹۹ تهیه گردیده حکومت مستبدین خودبه‌خود فرو می‌پاشد.

..

دانلود کتاب گویای قلعه حیوانات

نویسنده : جورج اورول

مترجم: امیر امیرشاهی

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , قلعه ی حیوانات , دانلود کتاب قلعه ی حیوانات , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 274
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب در ستایش مرگ

 

 

روزی در کشوری مرگ تصمیم می گیرد که دیگر به سراغ آدم ها نرود و از روز اول ماه کسی در آن کشور فوت نمی کند . در ابتدا این خبر برای مردم هیجان انگیز است ولی بعد از مدتی متوجه مشکلات این شیوه زندگی می شوند و ….
از متن کتاب:
“و بعد انگار که زمان ایستاده باشد، هیچ اتفاقی نیفتاد. وضع ملکه مادر نه بهتر شد، نه رو به وخامت گذاشت. ملکه مادر بین مرگ و زندگی معلق مانده بود و تن نحیفش درست لبه زندگی تکان تکان می خورد و هر لحظه ممکن بود به آن سمت دیگر برود، لیکن با طنابی باریک به این سمت محکم شده بود، طنابی که از روی هوسی نامعلوم، مرگ نگهش داشته بود، چرا که جز مرگ چه کس دیگری می توانست طناب را نگه دارد. آن روز هم گذشت و آن روز، چنان که اول قصه هم گفتیم، هیچ کس نمرد.”

هیچ چیز همیشه بی نقص نیست ، چرا که دوشادوش آن ها که می خندند ، همیشه دیگرانی هستند که زار بزنند .
آدم نباید در استفاده از کلمات ، مته به خشخاش بگذارد ، چرا که کلمات نیز ، مثل خود ما آدم ها ، در افکارشان تجدید نظر می کنند .
همیشه اولین شکست سخت ترین شکست است ، بعدش به آن عادت می کنیم .

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب در ستایش مرگ , رمان در ستایش مرگ ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 241
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی بینایی اثر ژوزه ساراماگو

کتاب صوتی بینایی اثر ژوزه ساراماگو

 

 

 

کتاب صوتی «بینایی» (Seeing)، نوشته ژوزه ساراماگو (2010 -1922)، برنده نوبل ادبیات 1998 است. کتاب صوتی «بینایی» هجویه‌ای علیه حکومت‌های به ظاهر دموکرات اما تا بن دندان مستبد و دیکتاتور مآب است. داستان روایت یک روز بارانی در حوزه اخذ رأی است. ساعت رای‌گیری به نیمه رسیده اما هنوز هیچ ‌کس برای انداختن رأی به حوزه نیامده ‌است. مسئولان با نگرانی افراد خانواده‌شان را فرا می‌خوانند، اما گویا کسی قصد رأی دادن ندارد. چندی بعد اما حوزه شلوغ می‌شود و مردم، مصمم و شتابان، به حوزهٔ رأی‌گیری می‌آیند و رأی خود را به صندوق می‌ریزند

کتاب صوتی «بینایی» (Seeing)، نوشته ژوزه ساراماگو (2010 -1922)، برنده نوبل ادبیات 1998 است.

فقر و تنگدستی خانواده سبب شد تا دبیرستان را برای امرار معاش نیمه تمام بگذارد و به شغل‌های مختلفی مانند آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی بپردازد. عشق به نوشتن سبب شد ساراماگو پس از مدتی به عنوان مترجم و نویسنده در روزنامه ارگان حزب کمونیست پرتغال مشغول شد و در چهل و هفت سالگی به حزب پیوست اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد.

کتاب صوتی «بینایی» هجویه‌ای علیه حکومت‌های به ظاهر دموکرات اما تا بن دندان مستبد و دیکتاتور مآب است.

داستان روایت یک روز بارانی در حوزه اخذ رأی است. ساعت رای‌گیری به نیمه رسیده اما هنوز هیچ ‌کس برای انداختن رأی به حوزه نیامده ‌است. مسئولان با نگرانی افراد خانواده‌شان را فرا می‌خوانند، اما گویا کسی قصد رأی دادن ندارد. چندی بعد اما حوزه شلوغ می‌شود و مردم، مصمم و شتابان، به حوزهٔ رأی‌گیری می‌آیند و رأی خود را به صندوق می‌ریزند. فردای شمارش آرا نتیجه باورنکردنی است: بیشتر مردم رأی سفید به داخل صندوق ریخته‌اند و احزاب عملا مشروعیت خود را از دست داده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی، انتخابات را باطل اعلام می‌کنند و فراخوان مجدد برای رای‌گیری صادر می‌شود. رئیس‌جمهور با حضور در تلویزیون از مردم می‌خواهد سرنوشت خود را رقم بزنند. انتخابات مجدد برگزار می‌شود ولی این بار نتیجه بدتر است. تعداد رأی‌های باطله سفید افزایش می‌یابد. حال دروازه‌های شهر کاملاً بسته شده و مردم در شهر زندانی‌اند. کمیته‌های اطلاعاتی با کمک جاسوسان و فردی که در کتاب صوتی «کوری» اول از همه نابینا شده ‌بود، منشأ ناآرامی‌ها را یک زن می‌دانند؛ زن یک چشم‌ پزشک که در دوره کوری، ناقل نابینایی در آسایشگاه بوده ‌است.

در کتاب صوتی «بینایی»، برخلاف رمان «کوری»، قهرمانی وجود ندارد که شهر را نجات دهد. ساراماگو کوشیده نقش انسان‌ها در تعیین سرنوشت جمعی خود و اعتراض به حکومت‌های به ظاهر دموکرات را به چالش بکشد. موضع ساراماگو در داستان‌هایش همواره کندوکاو در موضوعات اساسی زندگی بشر بوده و این مسئله را به خوبی می‌توان با شنیدن کتاب صوتی «بینایی»، و رمان پیش از آن یعنی «کوری» (دانلود کتاب صوتی «کوری»)، متوجه شد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب صوتی بینایی , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 213
نویسنده : کیا فایل

دانلود رمان باور آفتاب

دانلود رمان باور آفتاب

 

دانلود رمان باور آفتاب کامپیوتر،pdf،ایفون،جاوا،اندروید

دانلود رمان باور آفتاب برای کامپیوتر Pdf
دانلود رمان باور آفتاب برای گوشی اندروید و آیفون
 
 
نویسنده: خانم فهیمه رحیمی
با تشکر از نویسنده عزیز بابت نوشتن رمان زیبای باور آفتاب
این رمان یکی از بهترین و پرمخاطب ترین رمان های استاد فهیمه رحیمی میباشد که به در خواست کاربران قرار گرفت
تعداد صفحه 250 Pdf
خلاصه رمان:
داستان زندگی دختری به نام ملیکاست که مادرش در یک سانحه کشته می شود و بعد از فوت مادرش ملیکا با مادر بزرگ و پدر بزرگش هم خانه می شود. ملیکا از بچگی عادت داشت تابستانها به روستا برود و با آسیه دختر مش تقی که یکی از خانواده های خوب روستا بودند بازی کند.مش تقی ۸ فرزند داشت که ۳ پسرش در شهر زندگی میکردند و یک دخترش در همان روستا و یکی هم در تبریز دو دختر و یک پسر هم در خانه داشت.پسر کوچکش زکریا درس را رها کرده بود و کمک پدرش در مغازه ی خوار و بار فروشی کار میکرد. بعد از فوت مادر ملیکا،ملیکا حدود ۲ سال به روستا نیامد و وقتی تابستان سال سوم وارد روستا شد رفتار ذکریا تغییر کرده بود و برای او خوراکی روی صندلی جلوی خوار و بار فروشی میگذاشت … ملیکا هم نسبت به رفتارهای ذکریا بی میل نبود… تابستان وقتی ملیکا بعد از ۹ ماه به روستا امد مش تقی فوت شده بود و ذکریا ۶ ماه بود که به سربازی رفته بود و آسیه با پسر کدخدا نامزد شده بود…خبرهای جدید کمی ملیکا را در خود فرو رفته کرد ولی در این باره چیزی به مادر بزرگش نگفت و همین باعث شد مادر بزرگ و پدر بزرگش فکر کنند بهتر است او با ژاله و پدرش زندگی کند…
 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود رمان , دانلود رمان باور آفتاب , فهیمه رحیمی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 178
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی ابله اثر فيودور داستايوسکي

کتاب صوتی ابله اثر فيودور داستايوسکي

 

کتاب «ابله» نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور روسی «فیودور داستایوسکی» و ترجمه‌ی مترجم‌ نام‌آشنای معاصر «سروش حبیبی» است. این رمان شرح‌حال سفر یکی از نوادگان خاندان سلطنتی در روسیه را روایت می‌کند که پس از سال‌ها زندگی در سوئیس تصمیم می‌گیرد برای دیدار با یکی از شاهزادگان روسی به روسیه بازگردد. این شاهزاده که دچار بیماری افسردگی و بی‌اعتمادی شدید به اطرافیان خود است، در طول سفر خود با افرادی مرموز همسفر می‌شود که دست‌مایه‌ی اتفاقات این رمان قرار می‌گیرد. سادگی‌ای در وجود او غلیان می‌کند که بیش از هر چیز در چشم دیگران از او یک ابله ساخته است! بسیاری ابله را بزرگ‌ترین شاهکار داستایوسکی می‌دانند. عصیان‌نگری، تداخلات روحی و روانی، خشم، اضطراب‌های درونی و... از ویژگی‌های مشترک شخصیت‌های رمان‌های او‌ هستند. فیلم‌ساز مشهور ژاپنی، «اکیراکوروساوا»، در سال ۱۹۵۶ با استفاده از مضمون ابله داستایوسکی فیلمی ساخته است. «جنایات و مکافات»، «برادران کارامازوف»، «قمارباز»، «جن‌زدگان» و... دیگر آثار برجسته‌ی این نویسنده و مترجم مشهور قرن نوزدهم هستند. انتشارات «چشمه» این رمان کلاسیک را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان ادبیات جهان قرار داده است.

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی , کتاب صوتی ابله , رمان ابله , داستایوسکی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 183
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی نفوس مرده

 

 کتاب صوتی  نفوس مرده نوشته نیکولای گوگول

رمان نفوس مرده نوشته نیکولای گوگول
رمان نفوس مرده نوشته نیکولای گوگول
معرفی کتاب نفوس مرده نوشته نیکولای گوگولReviewed by پرستو آشتیانonSep 20Rating:

نفوس مرده نام کتاب تحسین برانگیز نیکولای گوگول است که به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار ادبیات روس در قرن نوزدهم شناخته می‌شود. گوگول کار بر روی کتاب نفوس مرده را در سال ۱۸۳۵ آغاز کرد؛ و کتاب برای اولین بار در سال ۱۸۴۲ منتشر شد و بصورت گسترده به عنوان نمونه درخشانی از ادبیات روسیه در قرن نوزدهم، مورد توجه قرار گرفت. ایده اصلی داستان توسط پوشکین، به گوگول پیشنهاد شد.

هدف رمان نفوس مرده شرح دادن کاستی ها و نقص های طرز فکر و ویژگی های شخصیت روسی است. گوگول با استادی، این کاستی ها را از طریق شرح داستان پاول ایوانویچ چیچیکف (شخصیت اصلی رمان)، و همچنین طرز رفتار مردمی که با او برخورد داشتند، نمایش می دهد. شخصیت های حاضر در این رمان، نماینده طبقه متوسط روسیه در آن زمان هستند. با وجود اینکه رمان ‌به دلیل مرگ گوگول نیمه‌کاره ماند، اما همیشه مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

خود گوگول نفوس مرده را “شعر حماسی” و یک “رمان منظوم” معرفی می کند. درواقع ویژگی شعرگونه این رمان، به دلیل اشتیاق نویسنده برای پرداختن به جزئیات زندگی روستایی در روسیه، می باشد. رمان نفوس مرده از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش اول رمان (شامل ۱۲ بخش)، توسط خود گوگول کامل شد و بخش دوم، بازسازی نوشته های گوگول است، که از یادداشتهایی که او تنها ۹ روز پیش از مرگش سوزاند، بدست آمده است.

داستان نفوس مرده، اعمال چیچیکوف را دنبال می کند، که فردی میانسال از طبقه متوسط است؛ او به شهری کوچک سفر می کند و حیله ای را برای جلب رضایت مقامات محلی و زمینداران به کار می گیرد، که وقایع داستان را می سازد. گوگول در این داستان، تصویری از سیستم اجتماعی معیوب روسیه را در زمان پس از جنگ ۱۸۱۲، به خوانندگان نمایش می دهد. در نفوس مرده، نیز مانند بیشتر داستان‌های کوتاه گوگول، انتقاد اجتماعی، از طریق طنز نشان داده شده است؛ و برعکس داستان‌های دیگر، نفوس مرده، بیشتر از اینکه در پی بیان مسئله باشد، به دنبال ارائه راه حل است.

آندری بلی، دی اس. میرسکی و ولادیمیر ناباکوف و دیگر منتقدان مدرنیست، در نقدهای خود درباره گوگول، به سادگی نفوس مرده را به عنوان یک کار اصلاح طلب و هزل، رد کردند. برای مثال، ناباکوف کتاب نفوس مرده را یک کار بی اهمیت، و گوگول را به عنوان نویسنده ای با سبک نگارش توصیفی و بی اعتنا به کلیشه های داستانی، معرفی می کند. به عقیده او، به راستی چیچیکوف، فساد اخلاقی شگفت آوری را نمایش می دهد، اما ایده خرید و فروش مردگان، برای ناباکوف، مسخره است.

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب نفوس مرده , رمان نفوس مرده , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 186
نویسنده : کیا فایل

به قصه هایم سفر کن

به قصه هایم سفر کن

 

استفاده از کتاب های گویا یکی از ضرورت های زندگی پرمشغله امروزیست. از کتاب های گویا می توان هنگام رانندگی، قدم زدن، زمان رفت و آمد به محل کار و تحصیل، حین انجام کارهای روزانه، پیش از خواب و… استفاده کرد و از اوقاتی که به طور عادی هدر می رود نهایت بهره را برد. در این راستا موسسه فرهنگی «آوانامه دانش گستر» می کوشد با همکاری گروهی از برترین گویندگان رادیو و بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر و تشکیل کارگروه های متخصص در حوزه های کارگردانی و تدوین آثار صوتی، نرم افزار و نشر آنلاین گامی هرچند کوچک در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کتاب های گویا بردارد. با توجه به استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند، کارگروه نرم افزاری موسسه فرهنگی آوانامه نخستین ورژن از اپلیکیشن کتاب های صوتی را طراحی و بعد از آزمایش های آن را متعدد منتشر کرده است. در ادامه می توانید بعضی از قابلیت های اپلیکیشن ارائه شده همچنین تصاویری از فضای اپلیکیشن و اطلاعات دانلود را مشاهده کنید.

 

s3

برخی از قابلیت های اپلیکیشن:

 

  • دسته بندی پیشرفته کتاب های صوتی بر اساس موضوع، گوینده، ناشر، نویسنده، مترجم، کارگردان و…
  • دانلود کتاب های صوتی به صورت بخش به بخش و یا یکجا
  • ارائه اطلاعات جامع و تفضیلی در مورد گروه تولید کننده هر یک از کتاب های صوتی
  • امکان شنیدن آنلاین و دانلود بخش های مختلفی از کتاب های صوتی به صورت رایگان
  • ارائه تصاویر متعدد از پکیج فیزیکی کتاب های صوتی موجود
  • امکان خرید پکیج فیزیکی کتاب های صوتی موجود در سراسر کشور و دریافت درب منزل
  • امکان ثبت نظر در مورد هر یک از کتاب های صوتی موجود
  • سرعت بسیار بالا در بارگذاری کتاب های درخواست شده جهت دانلود
  • ثبت نام بسیار آسان (در کمتر از 20 ثانیه!)
  • امکان جستجوی پیشرفته
  • و…

 

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب صوتی , کتاب گویا , دانلود اپلیکیشن کتاب گویا ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 169
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی محاکمه

کتاب صوتی محاکمه

 

رمان محاکمه از فرانتس کافکا نویسنده آلمانی زبان اهل چکسلواکی ‌که پس از مرگ نویسنده، در ۱۹۲۵، در انتشارات «دی شاید» در برلین انتشار یافت. ماکس برود، دوست صمیمی و وصی او،‌ اطلاع می‌دهد که این رمان صورت دست‌نوشته بدون عنوانی داشت. ولی نویسنده (کافکا) هنگام سخن گفتن از آن، همواره آن را به نام محاکمه می‌خواند. اگر تقسیم فصلها و عناوین آنها از کافکا است،‌ترتیب و توزیع آنها کار ماکس برود است که ‌علاوه بر این،‌صلاح در آن دیده است که بعضی از فصول ناقص را کنار بگذارد. کافکا، که این رمان را ناتمام می‌دانست، ‌تصمیم داشت که پیش از فصل پایانی مطالبی برآن بیفزاید: با این همه، می‌توان این اثر را، با همه ناتمام بودن،‌کامل دانست. کافکا ‌از همان صفحه اول، با مهارت بی‌مانندی خواننده را به قلب ماجرا می‌برد.

 

نسخه کتاب صوتی

حجم فایل : 160 Mg

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی محاکمه , رمان محاکمه , کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 206
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی غرور و تعصب

کتاب صوتی غرور و تعصب

 

جین آستین نویسنده ی رمان هایی چون عقل و احساس ، منسفیلد پارک ، اما ، ترغیب و نورثنگر ابی ، که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تاثیر خود قرار داده است با تکیه بر شناخت زندگی زنان و تسلط بر گوشه و کنایه ها به یکی از مشهورترین رمان نویسان تبدیل شده است.

کتاب صوتی غرور و تعصب یا pride and prejudice محبوب‌ترین رمان عاشقانه جین آستین و یکی از معروف‌ ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب‌وجوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و فضیلت‌های کلاسیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند. نهایتاً غرور جای خود را به سجایای والاتر می‌دهد و تعصب (یا پیش‌داوری) نیز در سیر داستان رنگ می‌بازد...

داستان از این قرار است که : آقا و خانم بِنِت (Bennet) پنج دختر داشتند. جِین و الیزابت بزرگ‌ تر از سه خواهر دیگر بودند و زیباتر و سنگین‌ تر. چندی بود که در همسایگی‌شان در باغی به نام نِدِرفیلد مردی سرشناس و ثروتمند به اسم چارلز بینگلی زندگی می‌کرد که بسیار با محبت و خوش‌ چهره بود. خانم بِنِت می‌کوشید تا هرطور شده مرد جوان را برای ازدواج به یکی از دخترانش مایل کند. در یک مهمانی که بینگلی ترتیب داده‌ بود، خانواده بِنِت نیز حضور داشتند. آقای دارسی، دوست شوهرِ خواهر چارلز هم در آن جشن بود. او سرووضعی آراسته و پرغرور داشت. آن شب، جین با چارلز بینگلی آشنا می شود...

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب غرور و تعصب , غرور و تعصب , دانلود رمان , جین آستین , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 164
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی وصیت‌نامه میلیونر

کتاب صوتی وصیت‌نامه میلیونر

 

«وصیت‌نامه میلیونر» از مجموعه کتاب‌های آموزش مهارت‌های کسب و کار و موفقیت مارک فیشر، سخنران و نویسنده انگیزشی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نمی‌دانم تو مدرسه را تمام کرده‌ای و آن برگۀ کاغذی را که به آن دیپلم می‌گویند در جیب داری یا نه. اگر آن را به چنگ آورده‌ای که آفرین به تو، تبریک می‌گویم. تو انضباط داشته‌ای و احتمالاً از خودگذشتگی‌های بسیاری هم به خر ج داده‌ای تا بتوانی درس‌ات را تمام کنی. ولی زیر بار این طرز تفکر عامیانه نرو که بر این باور است که این دیپلم برای موفقیت در زندگی کافی است. البته یک شاه کلید کارآمد است که می‌تواند درهای زیادی را به رویت بگشاید، این را انکار نمی‌کنم، اما فراموش نکن که وقتی از دری می‌گذری فقط در راهرو قرار می‌گیری... بنابراین به قول معروف اینجاست که باید دید چند مرده حلاجی! البته فراموش نکن که این دیپلم نباید باد به آستین تو بیاندازد. چون حتماً با افرادی برخورد خواهی داشت که به علل مختلف بخت این را نداشته‌اند که درسشان را تمام کنند. بنابراین مرتکب این اشتباه نشو که آن‌ها را دست کم بگیری. هیچ وقت از بالا به آن‌ها نگاه نکن. چون اولاً آن‌ها را نگران و آزرده می‌کنی و ثانیاً با این کار خود را از یک منبع عالی کسب تجربه و شناخت محروم می‌کنی، آنچه آنان در محل کار آموخته‌اند هم سنگ طلاست و با نشستن پشت نیمکت هیچ مدرسه‌ای نمی‌توان آن‌ها را آموخت. برای اینکه آن‌ها تجربه و معلوماتشان را در اختیار تو قرار دهند، باید در برابر آن‌ها فروتن باشی و بدان که هر کسی که در زندگی‌ات برخورد می‌کنی، حتی حقیرترین و ساده ترین افراد، حتماً چیز ارزشمندی دارد که به تو بیاموزد.»

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب وصیت نامه میلیونر , وصیت نامه میلیونر , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی , دانلود کتاب انگیزشی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 198
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی طلوع زمینی نو

کتاب صوتی طلوع زمینی نو

 

اكهارت تول با كتاب پرفروش ‹‹ نيروي حال›› كه راهنمايي معنوي محسوب مي‌شود به ميليون‌ها نفر الهام بخشيد تا رهايي و شادي زندگي را در ‹‹زمان حال›› پيدا كنند. تول در كتاب طلوع زميني نو، اين نظريات موثر و نيرومند را بسط داده تا به شما نشان دهد چطور مي‌توانيد وضعيت خودآگاهي‌تان را كه درحال حاضر براساس ايگو قرار دارد تعالي ببخشيد تا نه‌تنها بتوانيد به شادي و رضايت در زندگي دست يابيد، بلكه كليد پايان دادن به درگيري‌ها و درد و رنجي كه در سرار دنيا اشاعه يافته است را هم به دست بياوريد. تول شرح داده است كه چطور وابستگي ما به ايگو موجب ايجاد اختلالاتي مي‌شود كه به خشم، حسادت و ناخشنودي مي‌انجامد و به خوانندگان نشان مي‌دهد چطور مي‌توانند به حالتي جديد در خودآگاهي خود برسند و اين راه را تا رسيدن به شادي و رضايت واقعي زندگي ادامه دهند. طلوع زميني نو كتابي روشنگر، شورانگيز و روحيه‌بخش، و بيانيه‌اي معنوي براي دستيابي به راهي بهتر براي زندگي كردن و ساختن دنيايي بهتر است. كلمات كليدي:خودياري، معنوي، اكهارت توله، مريم تقديسي

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب طلوع زمینی نو , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 216
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی مسافر قاچاق کشتی اولیس+ جایزه

کتاب صوتی مسافر قاچاق کشتی اولیس+ جایزه

 

مسافر قاچاق کشتی اولیس

مسافر قاچاق کشتی اولیس نوشته آنا ماریا ماتوته
 
 به همراه کتاب صوتی ایین زندگی
 
 
شرح

کتاب مسافر قاچاق کشتی اولیس اثر آنا ماریا ماتوته ترجمه رامین مولایی

رمانی كه مي خواهم برای شما تعريف كتم , داخل شبي از شب هاي فصل بهار و از خانه ي سه خواهر شروع مي شود. البته از اين ماجرا سال ها گذشته است، اما در حقيقت اين داستان مي تواند صد يا صدها سال پيش، ديروز يا حتي همين امروز هم اتفاق افتاده باشد، چون اين فقط داستان زندگي پسربچه اي ست كه در يك روز و در يك چشم برهم زدن بزرگ شد و براي خودش مردي شد. القصه، در شب تاريكي از شب هاي فصل بهار سال... در كشور...كوبه ي در خانه ي سه خواهر داستان ما، با سه ضربه ي محكم به صدا درآمد. ... « خوخو » ناخداي كشتي « اوليس» ، پسر يازده ساله اي عاشق دريا و سفرهاي دريايي ست ! او با كشتي اش « اوليس » به همه ي درياها سفر مي كند واز همه ي نبردهاي دريايي پيروز و سربلند بيرون مي آيد . آشنايي خوخو با « مسافر قاچاق » براي اولين بار طعم رفاقت و دوستي را به او مي چشاند ! اما آيا اعتماد كردن به آدمي كه در همه ي عمر حتي يك كار خوب هم انجام نداده ، كار درستي ست ؟

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , دانلود کتاب مسافر قاچاق کشتی اولیس , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 203
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

 

فصل اول: ضرورت آموزش پیش از ازدواج

فصل دوم: آشنایی؛ جذابیت؛ نظریه‌های آشنایی؛ مزیت‌ها و محدودیت‌های آشنایی؛ ده اشتباه در فرآیند آشنایی؛ خواستگاری

فصل سوم: نظریة مثلثی عشق؛ عشق داستان است؛ چند نظریة دیگر؛ بازگشت به خانه یا فرار از خانه؛ تأثیر روابط موضوعی بر انتخاب عشقی؛ انتخاب عشقی و تکمیل کار ناتمام کودکی؛ تسهیل‌کننده‌های عشق؛ خصوصیات فرد عاشق؛ عشق ناگهانی؛ عشق مانیایی؛ عشق یک‌سویه؛ آگاهی از عشق؛ اظهار عشق؛ همراهی و دوری در زمان عشق؛ شناخت و هیجان در افراد عاشق؛ از عشق تا تردید؛ برخورد با عشق؛ مرگ عشق؛ عشق زنده به گور شده؛ سوگواری برای عشق؛ افسانه‌هایی دربارة عشق

فصل چهارم: انتخاب همسر؛ آیا ازدواج ساده است؟؛ آیا عشق کافی است؟؛ دلایل درست و نادرست ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند؛ اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستند؛ روابطی که مناسب ازدواج نیست؛ علائم هشداردهنده در ازدواج؛ ملاک‌ها و معیارهای ازدواج موفق؛ پیش‌بینی‌کننده‌های ازدواج موفق

فصل پنجم: نامزدی؛ تعریف نامزدی؛ مراحل ازدواج؛ تفاوت نامزدی با آشنایی؛ اهمیت نامزدی؛ ازدواج اجباری؛ تعهد؛ مرزها و حریم‌ها؛ نامزدی در قانون؛ ترس از نامزدی؛ طول زمان نامزدی

فصل ششم: دوران عقد؛ تعریف دوران عقد؛ تفاوت عقد با نامزدی؛ ضرورت‌ها و کارکردهای دوران عقد؛ تجربة عقد بدون تجربة نامزدی؛ تجربة زندگی مشترک بدون تجربة عقد؛ موضوعات دوران عقد؛ موضوعات فردی؛ موضوعات بین فردی؛ موضوعات مربوط به خانوادة همسر؛ موضوعات بین خانواده‌ها؛ موضوعات مرتبط با خانوادة اصلی؛ موضوعات اقتصادی؛ جهیزیه؛ مهریه؛ مسکن؛ جشن ازدواج؛ تردید در دوران عقد؛ تقسیم کار در فرآیند ازدواج

فصل هفتم: سال اوّل زندگی مشترک؛ عشق با گذر زمان تغییر می‌کند؛ ازدواج، همسر شما را تغییر نمی‌دهد؛ ازدواج، تنهایی و دلتنگی را از بین نمی‌برد؛ از احترام تا انتقاد؛ نظرات والدین؛ آن‌چه باعث تداوم ازدواج می‌شود؛ چالش‌های زندگی مشترک؛ ایجاد اعتماد؛ تعادل بین نیاز به وابستگی و نیاز به استقلال؛ رقیبان زندگی مشترک؛ داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس؛ آیا برای پدر و مادر شدن آماده هستید؟

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:269

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.39mb

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , طول دوران عقد , طول دوران نامزدی , عروس و داماد , انتخاب همسر , خواستگاری , آموزش های پیش از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 197
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

 

بسیاری بر این باورند که همه قبل از ازدواج رابطه دوستی برقرار می کنند اما در این کتاب سعی شده تا این مساله بررسی شود و مشکلاتی را که برای هر دو جنس پسر و دختر ایجاد می کند بیان کند. هر کاری سنی دارد و اگر زودتر از سن معقول کسی وارد چنین فرایندی شود حتما به صدمات جبران ناپذیری دچار خواهد شد. هستند کسانی که با فهم درست در دام سراب های زندگی نمی افتند و در زندگی به مقام های بالایی دست پیدا می کنند. در این کتاب چندین رابطه مثال زده شده و بعد به تفسیر آن ها پرداخته شده است در دو فصل به رابطه دانشجویان در دانشگاه نیز پرداخته شده است.

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:262

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.36mb

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج , دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 188
نویسنده : کیا فایل

چجوری درس بخوانیم؟

چجوری درس بخوانیم؟

 

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و موفق شویم؟

همه ما می دانیم که هر فردی شیوه خاصی برای درس خواندن و یادگیری دارد. در این مقاله از سایت کوکا می آموزیم که چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم و موفق شویم؟

چگونه با انگیزه درس بخوانیم که خسته نشویم؟

جای مناسب برای درس خواندن

اگر می خواهید هنگام درس خواندن خسته نشوید بهتر است یک جای مناسب در اتاق را که آرام و آفتابی است انتخاب کنید و بودن استرس شروع به درس خواندن کنید.

بهترین زمان درس خواندن

بعضی افراد صبح ها را برای درس خواندن انتخاب می کنند و گروهی دیگر شب را ترجیح می دهند، فرقی نمی کند چه زمانی درس می خوانید هر وقت احساس کردید که خسته نیستید و انرژی دارید درس خواند را شروع کنید.

نشستن صحیح برای درس خواندن

خودتان را گول نزنید خوابیدن در رختخواب برای درس خواندن بیشتر شما را خسته می کند و باعث می شود که نتوانید به خوبی درس بخوانید، بهتر است برای درس خواندن از یک میز و صندلی راحت استفاده کنید.

برنامه ریزی برای درس خواندن

یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواند برنامه ریزی نمی کنند، قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید برای آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور موثر مطالعه کنید.

روش های خلاقانه درس خواندن

یک راه برای لذت بردن از درس خواند استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید با تماشای سی دی های آموزشی درس بخوانید.

هوشمندانه درس خواندن

اگر مقاله شما طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید.

استراحت بین درس خواندن

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خسته شدن هنگام درس خواندن این است که پس از هر دو ساعت درس خواندن به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.

مواد غذایی مفید برای درس خواندن

در ایام امتحانات برای درس خواندن بهتر است که بیشتر از میوه ها، سبزیجات و آجیل ها استفاده کنید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هله هوله را کاهش دهید.

داشتن خواب کافی

بیدار بودن در ایام امتحانات یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که دانش آموزان انجام می دهند. خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود که بهتر درس بخوانید و زود خسته نشوید، علاوه بر این همه ی مطالبی که خوانده اید را بهتر به خاطر می سپارید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم تا بهتر یاد بگیریم؟

زیر مطالب مهم خط بکشید

خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری بهتر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار کتاب خود را روزنامه وار بخوانید و در دور بعدی با دقت بیشتر زیر مطالب مهم خط بکشید تا بتوانید به راحتی آن ها را به یاد بیاورید.

یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری در کلاس درس باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.

از فلش کارت استفاده کنید

استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است، اگر در درس های تاریخ، فیزیک، ریاضی، شیمی و جغرافی از فلش کارت استفاده کنید مطالب دشوار را راحت تر یاد می گیرید.

استفاده از فلش کارت ها برای درس خواندن بسیار سرگرم کننده می باشد و علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.

از خودتان کوییز بگیرید

پس از پایان هر فصل از کتاب یا مقاله می توانید از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر تمرکز کنید.

با تصاویر درس بخوانید

بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با تصاویر بهتر از متن درس را یاد می گیرند و بیشتر می توانند مفاهیم را حفظ کنند، اگر شما هم از این دست افراد هستید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مطالب مهم را با نقاشی کشیدن برای خود یادآوری کنید.

چگونه درس بخوانیم تا بهتر موفق شویم و نمره خوب بگیریم؟

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , چگونه درس بخوانیم , نحوه درس خواندن , موفقیت , موفقیت تحصیلی ,
تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1398
بازدید : 252
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب مجموعه جنانی همدانی

 

جنانی

 مجموعه جنانی همدانی 

فرمت : PDF 

زبان کتاب : فارسی 

تعداد صفحات :  ۲۶۰ صفحه

این اثر کمیاب رو هم اکنون بصورت آنلاین میتوانید دانلود کنید . 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب جنانی همدانی , دانلود کتاب کمیاب جنانی همدانی , مجمعه جنانی همدانی ,
تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1398
بازدید : 237
نویسنده : کیا فایل

جهان  کوانتومی

جهان کوانتومی

 

 

نام کتاب: جهان کوانتومی

نویسنده: برایان کاکس، جف فورشاو

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۷۷۰ صفحه

فرمت: PDF

حجم: ۷٫۶۵ مگابایت

 

 

معرفی کتاب

اشتیاق بشر برای گسترش دانش خود درباره طبیعت، او را با پدیده‌هایی مواجه کرد که قادر به توجیه آن‌ها نبود. تعدد این پدیده‌ها و همچنین روش‌های غیرمعمولی که برای توجیه آن‌ها استفاده می‌شد، آرام‌ آرام به انسان‌ها فهماند لزومی ندارد قوانینی که برای ما قابل‌لمس هستند، در همه حوزه‌ها صادق باشند و برعکس قوانینی وجود دارند که برای ما مستقیماً قابل‌ لمس نبوده، اما واقعاً در جهانی که در آن زندگی می‌کنیم جریان دارند. نتایج آزمایشات و کاربردی بودن آن قوانین می‌توانند معیاری برای درستی‌شان باشند. نظریات نسبیت و کوانتوم محصول همین تفکرات در قرن بیستم‌اند.

نظریه کوانتوم در ابتدا برای توضیح رفتار ذرات در مقیاس‌های اتمی به وجود آمد، اما از آنجایی‌که جهان بزرگ‌مقیاس نیز خود از همین ذرات به وجود آمده، می‌توان گفت این نظریه حاکم بر کل اتفاقات جهان است. حتی رفتار اجرام بزرگ مانند ستارگان نیز تنها با اصول نظریه کوانتوم قابل توضیح است. در مقیاس‌های اتمی، ذرات از خود رفتاری نشان می‌دهند که قابل توضیح با مکانیک نیوتونی نیست. همین باعث می‌شود تا توضیحی که برای رفتار این ذرات به کار برده شود (یعنی نظریه کوانتوم)، اصطلاحاً با عقل جور درنیاید، زیرا درک ذاتی ما از طبیعت به همان صورتی است که مکانیک نیوتونی می‌گوید.

سخت بودن درک این نظریه مختص انسان‌های عادی نیست؛ خود فیزیکدانان و حتی بنیان‌گذاران این نظریه نیز حین مواجهه با آن، متعجب بوده‌اند. حتی اینشتین نیز تا آخر عمر با دیده شک به این نظریه می‌ نگریست. اما کاربرد این نظریه و قدرت بالایش برای توضیح پدیده‌ها، جای هیچ شک و شبهه‌ای را در مورد صحتش باقی نمی‌گذارد. به قول ریچارد فاینمن: در واقع تناقض موجود در این نظریه، اختلافی است بین حقیقت دنیا و حقیقت به آن صورت که ما دوست داریم باشد.

نویسندگان کتاب جهان کوانتومی سعی کرده‌اند تا به ساده‌ترین حالت و بدون ورود به مباحث ریاضی، مفهوم نظریه کوانتوم را تشریح کنند. با این‌حال قسمت‌های زیادی در کتاب وجود دارد که شما باید دست از خواندن کشیده و شروع به تفکر و تجزیه تحلیل مطالب در ذهن خودتان کنید. همچنین ممکن است نیاز داشته باشید بعضی نکات کلیدی را دو بار بخوانید. در بخش پایانی این کتاب نویسندگان با استفاده از ریاضیات ساده اقدام به بررسی مراحل پایانی عمر ستارگان کرده و سرنوشت‌های مختلفی که در پایان عمر ستارگان در انتظارشان است را بررسی کردند. این بخش از کتاب می‌تواند قدرت نظریه کوانتوم را برای کسانی که به آن شک دارند نشان دهد. فهرست مطالب کتاب به صورت زیر است:

• مقدمه مترجم

• فصل اول: اتفاق عجیبی در جریان است

• فصل دوم: حضور همزمان در دو مکان

• فصل سوم: ذره چیست؟

• فصل چهارم: هرچیزی که احتمال وقوع دارد، اتفاق می افتد

• فصل پنجم: توهم حرکت

• فصل ششم: موسیقی اتم ها

• فصل هفتم: جهان بر روی نوک سوزن و چرا ما به درون زمین رسوخ نمی کنیم

• فصل هشتم: ارتباط دوطرفه

• فصل نهم: دنیای مدرن

• فصل دهم: اندرکنش

• فصل یازدهم: فضای خالی، خالی نیست

• سخن پایانی: مرگ ستارگان

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جهان کوانتومی , نظریه نسبیت , کوانتوم ,
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398
بازدید : 288
نویسنده : کیا فایل

Digital Urban Acupuncture: Human Ecosystems and the Life of Cities in the Age of Communication, Information and Knowledge

Digital Urban Acupuncture: Human Ecosystems and the Life of Cities in the Age of Communication, Information and Knowledge

 

Salvatore Iaconesi, Oriana Persico (auth.)

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , Information and Knowledge , Human Ecosystems , Digital Urban Acupuncture ,
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398
بازدید : 353
نویسنده : کیا فایل

دانلود نمونه سوالات عمومی استخدامی

دانلود نمونه سوالات عمومی استخدامی

 

با توجه به اهمیت بسیار زیاد دروس عمومی در آزمون های استخدامی مجموعه از سوالات عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و مسائل روز، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و توانمندیهای ذهنی و فناوری اطلاعات تهیه نموده ایم. لازم به ذکر است که سوالات دارای پاسخ های تشریحی می باشد.

فرمت فایل:پی دی اف

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نمونه سوال ریاضی , دانلود نمونه سوال , نمونه سوال استخدامی , نمونه سوال دروس عمومی ,
تاریخ : شنبه 17 فروردين 1398
بازدید : 524
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب

دانلود کتاب به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی

    نویسنده : اوریانا فالاچی
    مترجم : مانی ارژنگی
    تعداد صفحه : 121
    زبان : فارسی

 

 


«نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نام رمانی به زبان ایتالیایی از اوریانا فالاچی،

نویسنده و خبرنگار ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد.

این کتاب با زاویه دید اول شخص و در قالب نامه‌ای از راوی داستان،

یک زن جوان که گویا خود فالاچی است، با جنینی که در رحم خود باردار است؛

نوشته شده که فرزند نازاده‌اش را از مصیبت‌های دنیا و بی‌رحمی آن می‌آگاهاند.

این کتاب تا جنوری ۲۰۰۷ بیش از ۴ میلیون نسخه (بدون احتساب کپی‌ها) فروش داشته‌است.

به آن‌که از تردید نمی‌هراسد، به آن‌که چراها را می‌جوید بی پروا از خستگی یا درد، یا مرگ.

به آن‌که معمای دادن یا دریغ‌کردن زندگی را فراروی خود قرار می‌دهد؛

این کتاب هدیه‌ای است از یک زن برای همه‌ی زنان.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , کتاب , به کودکی که هرگز زاده نشد , اوریانا فالاچی , رمان , داستان ,
تاریخ : دو شنبه 12 فروردين 1398
بازدید : 490
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب خود هیپنوتیزم نوشته استاد کابوک


کتاب خود هیپنوتیزم نوشته استاد کابوک بصورت PDF

 
شرح مختصر موضوع کتاب :


در این کتاب با بیانی شیوا کلیه مسائل و آموزش های خود هیپنوتیزم در اختیار پرتو جویان قرار میگیرد . در این کتاب شما هیپنوتیزم را به روش های مختلف از جمله آموزش هیپنوتیزم به روش اروپایی ، امریکایی -آموزش هیپنوتیزم به روش هندی ، آموزش هیپنوتیزم به روش ایرانی و دها روش دیگر منجمله هیپنوتیزم از طریق تمرکز روی شمع ، هیپنوتیزم از طریق تمرکز روی نقطه سیاه ، انواع روش های ریلاکسیژن و وانهادگی و...... آموزش داده میشود

استاد کابوک در ابتدای این کتاب نوشته زندگی شما به دو قسمت تقسیم میشود قسمت اول متعلق به زمان قبل از مطالعه کتاب خود هیپنوتیزم و قسمت دوم متعلق به زمانی میشود که این کتاب را مطالعه کردید

چون تکنیک ها و روشهایی که شما از طریق مطالعه این کتاب می آموزید روش نوینی را پیش روی شما قرار میدهد تا به هر خواسته معقولی که دارید بسیار سریع برسید

شما با دانلود و مطالعه فهرست این کتاب عاشقانه علاقه مند به مطالعه این کتاب حجیم خواهید شد

 
مشخصات محصول:

 
فرمت فایل: PDF

 
حجم فایل: 2 مگابایت

 

 +هدیه ما به شما

 

کتاب هیپنوتیزم عملی از محمدحسین مدرس نهاوندی(بصورت PDF)

 
توجه : پس از پرداخت، لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و به ایمیل ثبت شده نیز لینک دانلود ارسال میگردد.


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب , دانلود , خود هیپنوتیزم , استاد کابوک ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 549
نویسنده : کیا فایل

پایان نامه نماز

 

این متن شامل 107 صفحه می باشد 

 

قال الامام علىّ بن ابى طالب(عليه السلام): «الله الله فى الصّلوة فإنّها عمود دينكم»: «خدا را، خدا را درنظر گيريد در توجه به نماز، كه پايدارى دينتان به نماز باشد». گر چه هر يك از احكام و فرائض دينى به جاى خود از اهميت و ارزش خاصى برخوردار است، امّا در اين ميان بعد از معرفت الهى هيچ فريضهاى به والايى مرتبه نماز نرسد. چرا كه اين، تنها نماز است كه معراج مؤمن و عامل تقرب انسان وارسته، به خدا شناخته شده و معيار پذيرش همه واجبات قرار گرفته است. به اين جهت آخرين پيام سفيران الهى، سفارش به نماز، اين استوانه استوار دين بوده، چنانچه پرسش نخستين روز رستاخيز هم از آن خواهد بود. آرى نماز، تنها محبوبِ دلدادگان به حضرت حق و روشنى ديده و چراغ راه پويندگان كوى دوست و محفل انس خلوت نشينان وادى عرفان است. آنان كه زندگى را بىياد او نخواهند و رستگارى خويش را با شهادت در محراب نماز بينند «فزت ورب الكعبة» و با تمام وجود در راه زنده داشتن نام و ياد خداى خويش و اقامه نماز و راز و نياز با او كوشند و سرانجام خود فدايى راه نماز شوند «اشهد انّك قد اقمت الصلوة» اين همه، جايگاه ويژه و عظمت فوق العاده اين فرضيه الهى را روشن مىسازد و همگان را به تعظيم اين عالىترين نمونه شعائر الهى وادار مىكند، كه هم خود، اهل نماز و راز و نياز باشند و هم در جهت اشاعه فرهنگ نورانى نماز در جامعه تلاشى پيگير نمايند، (الذين إن مكنّاهم فى الأرض اقاموا الصلوة)، تا به وظيفه دينى خود عمل نموده باشند و همواره مشمول رحمت بىپايان الهى قرار گيرند. و در اين راستا فضلاى اهل قلم حوزه، رسالتى بس عظيم دارند كه با تأليف و انتشار آثار ارزشمند دينى، فرهنگ نماز و انس با خداوند متعال را در جامعه دينى ترويج دهند و رايحه دلپذير معنويت را به فضاى جان همگان بويژه نسل جوان برسانند. چنانچه تاكنون آثار فراوانى را در اين رابطه منتشر نمودهاند كه از آن جمله است اثر گرانقدر فاضل گرامى جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاى مصطفى خليلى، تحت عنوان «نقش نماز، در شخصيت جوانان». و ما خادمان فرهنگى آستانه مقدّسه مفتخريم كه در آغازين روزهاى سالى كه به نام اوّلين شهيد محراب، «حضرت امام على بن ابى طالب(عليه السلام)» نامگذارى شده، با عنايات كريمه اهلبيت حضرت فاطمه معصومه(عليها السلام) و مساعدتهاى توليت معظم حضرت آية الله مسعودى و معاون امور ادارى، مالى ايشان جناب آقاى فقيه ميرزايى موفق به چاپ و نشر اين اثر گرانمايه شديم; باشد كه گامى در جهت ترويج فرهنگ دينى برداشته و از اقامه كنندگان نماز باشيم.

مقدّمه

حمد و سپاس خدايى را سزاست كه شكر شاكرين و حمد حامدين و ذكر ذاكرين و سعى خالصين متوجه درگاه اوست. ستايش بيكران مرا و راست كه در خلق خويش هيچ كاستى نگذاشت بل همه مخلوقات حتى پست ترين شان را به راستى بگذاشت. تسبيح لايتناهى بر آستان او كه آدمى را در مسير سعادت بر همه موجودات، ولايت و تاج خلافت در سياره زمين بر او كرامت و خلعت «لقد كرّمنا» بر اندامش عنايت و بعد از تكوين، مصداق «فتبارك» بر قامتش مقالت فرمود.

 

حمد و آفرين بر ذات جهان آفرين كه هستى را آميخته با حكمت و تعاليم را براى بشر همراه با مصلحت و براى وصول به سربلندى و عزّت توأم ساخته است.

 

و درود بى پايان بر ختم پيامبران و فص رسولان و اهل بيت و پاكان كه شريعت به دست ايشان پايان و حجت خدا به عصمت آنان تمام گرديد.

 

درود بى منّت و سلام با عزت بر سالكان راه طريقت و شاهدان كوى حقيقت كه سر در راه حفظ شريعت در كف اخلاص نهاده و نزد دوست تحفه بردند.

 

با حمد بى انتهى بر ذات ربوبى و درود بى منتهى بر شأن مصطفوى، مُصحف بى مقدار نماز را محمّد ساخته تا شايد از اين فريضه الهى كه بزرگترين و مهمترين فريضه در تمامى اديان الهى تشريع شده، نفوس مستعده بهره گيرند.

 

بر همه جوانان معزّز و مكرّم، معرفت به اين نكته لازم است كه در دين مبين اسلام، نماز لبيك همه ذاكران، عمل آزادگان، طواف عارفان، ميقات كعبه عاشقان، سعى وصفاى پاكدلان، پرواز بيدار دلان مقصد سالكان، داروى دلهاى مجروح، شفاى قلبهاى محزون و تسكين دلهاى مفتون است. نماز كمال عابدان و معراج عالمان، معبد عاشقان و گل خوشبوى بوستان قلب پاك جوانان است.

 

جوان چون واجد قلب پاك و فاقد و فارغ از هرگونه ارزشهاى ناپاك است مىتواند با نماز، پلّههاى كمال را طى كند و به قلّه جمال باريابد. با برپايى نماز به مقام سرورى و سيادت راه يابد و دعاى اللهم اجعلنى للمتقين اماماً (خدايا مرا پيشواى پرهيزكاران قرارده) را ورد كلام خود سازد.

 

چون كه هيچ عملى مثل نماز بينى شيطان را به خاك مذلّت نمىسايد و توجهات الهى را نصيب انسان نمىسازد و هيچ بندهاى جز از طريق نماز به مقام قرب نمىرسد. بسيار زيبا فرمودهاند آن رهبر فرزانه كه: «مبتدىترين

 

انسانها رابطه خود را با خدا به وسيله نماز آغاز مىكنند. برجستهترين اولياء خدا نيز بهشت خلوت اُنس خود با محبوب را در نماز مىجويد. اين گنجينه ذكر و راز را هرگز پايانى نيست و هر كه با آن بيشتر آشنا شود جلوه و درخشش بيشترى در آن مىيابد»(1).

 

پس بيائيم همّت نمائيم كه با تمسك به نماز به مقام قرب، راه يابيم و جوانى خويش را با سيره مردان الهى گره زنيم تا شايد در جهان جاودانى در منزلگه صادقان و صالحان منزل گزينيم كه طوبى لهم و حسن مآب.

 

براى جوانان عزيز بايد مسلّم باشد كه هر چه در بهار جوانى كاشتند در پائيز پيرى درو خواهند نمود و به سنين بعد از جوانى عبادت را موكول نمودن از وسوسههاى شيطانى است.

 

جوانا ره طاعت امروز گير***كه فردا جوانى نيايد ز پير

  

* * *

 

 ــــــــــــــــــــــــــــ

 

1 ـ پيام مقام معظم رهبرى آية الله خامنهاى، مهرماه 1370.

فصل اوّل :

نقش نماز در شخصيت جوانان

براى پرداختن به اين موضوع كه نماز در ساختار شخصيت جوان، موجد چه آثارى بوده و نقش و تأثير آن تا چه حدى است به نظر مىرسد كه تبيين و توضيح چند مطلب در اين باب لازم و ضرورى باشد. نخست حقيقت و روح نماز است و ديگرى اهميت دوران نوجوانى و جوانى و نيز روحيه انفعالى و تأثير پذيرى اين نسل (نسل جوان) در مقابل عوامل خارجى است. به نظر مىرسد تا وقتى كه مطالب و مسائل مزبور روشن نشود و جايگاه خود را پيدا نكنند فوايد و آثار اين امر عبادى يعنى نماز در زندگى جوانان در پردهاى از ابهام خواهد ماند و قطعاً موضوع مورد بحث، موضع و جايگاه حقيقى خود را پيدا نكند. لذا به همين خاطر ابتدا به مطالب مزبور پرداخته، سپس ارتباط نماز با تعديل و تكامل شخصيتى و ايفاى نقش آن در زندگى فردى و اجتماعى جوانان را بيان خواهيم كرد.

روح و حقيقت نماز

نماز لفظ و واژهاى است كه در متون دينى ما بعنوان «صلاة» از آن ياد شده و داراى معانى متعدّدى بوده كه يكى از آن معانى، همين عمل مخصوصى است كه به نام «نماز» در دين اسلام تشريع شده است. اين لفظ در برخى از آيات به معناى سلام و تحيت آمده است آنجا كه خداوند در قرآن مىفرمايند: إنَّ الله وملائكته يصلّون على النّبى يا ايّها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلّموا تسليماً.

«همانا خداوند و فرشتگان بر پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) درود مىفرستند شما هم اى اهل ايمان بر او صلوات و درود بفرستيد و با تعظيم بر او سلام گوئيد»(1).

 

و در آيه ديگر با اشاره به همين معنى مىفرمايند: هو الذى يصلى عليكم وملائكته «اوست خدايى كه هم او و هم فرشتگانش بر شما تحيت و رحمت مىفرستند»(2).

 

وبه معناى دعا هم در برخى از آيات آمده است. آنجا كه به پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم)دستور گرفتن زكات داده مىشود خداوند مىفرمايد بعد از گرفتن زكات براى آنها و در حقشان دعا كن. خذ من اموالهم صدقة تطهّرهم وتزكيهم بها وصلّ عليهم إنّ صلواتك سكن لهم.

«اى رسول ما، تو از مؤمنان صدقات را بگير تا بدان واسطه نفوس آنان را پاكيزه سازى و آنها را به دعاى خير ياد كن همانا دعاى تو در حق آنان، موجب تسلى خاطر

 

ــــــــــــــــــــــــــــ

 

1 ـ سوره مباركه احزاب، آيه 56.

 

2 ـ سوره مباركه احزاب، آيه 43.

 

آنهاست»(1). «صلاة» به هر دو معناى مزبور كه در حقيقت به معناى واحد بر مىگردند كه همان دعا باشد مورد بحث ما نيست بلكه مراد از «صلاة» همان معنايى است كه با طريق مشخص و با اركان مخصوص و جزئيات معين از طرف شارع مقدس، حقيقت پيدا كرده است و پيامبر خاتم(صلى الله عليه وآله وسلم)آن حقيقت نازله را در عمل تشريع و خود، آن را تحقق عملى بخشيد. نه تنها شخص پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) در طول عمرش به عمل بدان پاى بند بود بلكه همه مسلمين موظف بودند كه آن را شبانه روز پنج بار بجاى آورند. اَقم الصلاة لدلوك الشمس الى غسق الليل.

«نماز را از زوال خورشيد تا نهايت تاريكى شب برپا دار»(2).

 

كه اين آيه اشاره اجمالى به نمازهاى پنج گانه دارد. نماز با اين شيوه مرسوم كه مصداق آن براى همه مسلمين روشن و آشكار است چيزى نيست كه مورد فهم و درك نباشد چون آنچه كه از سنّت رسول اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم)و اهل بيتش استفاده مىشود پر واضح است كه اين تلقى از نماز يعنى اعمال مخصوصهاى كه با تكبيرة الاحرام شروع و به سلام ختم مىگردد. و اين است معناى ديگرى كه از آيات استفاده مىشود. آنچه كه مسلّم است اين است كه اين عمل ظاهرى كه اصطلاحاً بدان نماز گفته مىشود تمام حقيقت نماز نيست بلكه اين صورت و چهره ظاهرى آن است. نماز امرى

 

ــــــــــــــــــــــــــــ

 

1 ـ سوره مباركه توبه، آيه 103.

 

2 ـ سوره مباركه اسراء، آيه 78.

 

است الهى كه تحقق آن همانند ساير امور داراى ظاهر و باطن است كه در متون دينى به هر دو جهت آن اشارت رفته است. تصوير ظاهرى نماز همان است كه با اعمال مخصوصه انجام گيرد و حفظ آن نيز فرض و واجب است امّا روح و باطن نماز عبارتست از: اخلاص، حضور قلب، ذكر خداوند و تعظيم در مقابل او، اميد و دلبستگى به ذات ربوبى، اعتماد و ركون به وجود سرمدى و محو شدن در مقابل ذات يكتايى كه در مقابل عظمت و جلالت او قيام نموده است. حقيقت نماز اعم از معناى ظاهر و باطن

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: نماز , پایان نامه ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 953
نویسنده : کیا فایل

نماز

 

این متن شامل 49 صفحه می باشد 

 

اتل ما اوحي اليك من الكتاب و اقم الصلوة‌ أن الصلوة‌ تنهي عن الفحشاء‌ و المنكر و لذكر الله اكبر و الله يعلم ما تصبحون . (سوره عنكبوت / آيه 45 )

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

آنچه از كتاب بر تو وحي شده برخوان و نماز را بپا كن كه نماز جلوي كارهاي زشت و پليد را مي گيرد و از همه مهمتر يار خداست و خدا ميداند شما چه مي‌كنيد .

   

نماز چيست ؟

نمازمراسم مخصوصي است براي پرستش خداوند و راز و نياز با او است كه در آن جنبه هاي ارزنده و آموزنده خاصي در نظر گرفته شده و به همين جهت شكل مخصوصي به خود گرفته است .

نماز سرود توحيد و يكتا پرستي و سرود فضيلت و پاكي است كه بايد فكر و روح ما را در برابر عوامل روزمره با آنها سرو كار داريم پاك و يكتا پرست نگه دارد.

كمتر كسي است كه در زندگي روزانه تن و چهره و البسه ها يش مورد آلودگي قرار نگيرد و به تعويض و تميز كردن آن مي پردازد تا آن ظاهر ناپاك و آلوده را از خود دور گرداند روح ما نيز چنين است و به همين اندازه يا بيشتر در معرض آلودگي است آلودگي به خود خواهي ها و چشم و همچشمي ها و هوس‌ها ،‌ كينه و انتقام و . . . .

بنابراين همانطور كه لباس و تن خود را شستشو مي دهيم و پاكيزه مي كنيم بايد روح خود را نيز به سرچشمه پاكي و كمال نزديك سازيم لحظاتي را به ياد خدا ، به نيايش با او و راز و نياز با او بگذرانيم و روح آلوده را در چشمه صاف و زلال الهي شستشو دهيم .

اين است نمازي كه مسلمان روزي چند بار مي خواند ـ نماز يكنوع وظيفه شناسي است .

 

 

بنام خدا

درعشق تو سوز وسازدارد دل ما چون رشته ســر دراز دارد دل ما

چشمي است كه درنمازدارددل ما سرچشمه آب زندگي ميگفتند

 

اهميت نماز

قبل از بيان هر نكته ايي درباره نماز بايد به اهميت و ضرورت برپايي آن توجه داشت كه براي بيان اين مطلب به نكاتي چند بسنده مي كنيم :

نماز فريضه اي است كه در تمام اديان بوده است : قبل ازخاتم انبيا حضرت محمد (ص) توجه به فريضه نماز در آئين حضرت عيسي بوده است كه قرآن از زبان آن حضرت نقل كرده است كه خداوند مرا به نماز سفارش كرده است:

«و اوصاني بالصواه )) (مريم / 31). وقبل از او موسي بوده ست كه خداوند به او خطاب مي كند (( اقم الصلوه لذكري )) (طه / 24). و قبل از همه آنها حضرت ابراهيم بوده است كه از خداوند براي خود به ذريه اش توفيق اقامه نماز را مي خواهد : (( رب احد لبني مقيم الصلوه و من ذريتي )) (ابراهيم /40).

با توجه به دلايل و شواهد ذكر شده و مي توان بدين نكته پي برد كه نماز بهترين راه براي قرب به خداست و به همين خاطر است كه اكثر پيامبران به برپايي نماز اشاره داشت لذا هر كس با هر دين و آئين الهي نمي تواند منكر اهميت نماز شود .

 

2-نماز در پرتوي همه عبادات است

با نگاهي گذرا به مراسم مذهبي در مي يابيم كه نماز از چنان اهميتي برخوردار است كه در ايام ويژه مثل شب قدر ،اعياد اسلامي ، جمعه ، و هر روزي كه داراي فضليت است و براي ايام ري و مراسم مخصوص مثل شب مبعث و ميلاد و . . . نماز هاي مخصوص هم وارد شده است و شايد نتوان ايام مقدسي را پيدا كرد كه در برنامه نماز نباشد .

 

3-جايگاه نماز در نزد اولياء خدا

علاوه برآيات و احاديثي كه نقل شده است رفتار اوليا‌ء خدا نيز اهميت و جايگاه آنرا بيان مي كند . نماز جزو برنامه انبيا بوده است بطوري كه حضرت عيسي (ع) در گهواره هم مي گويد خداوند مرا تا زنده هستم به نماز و زكات سفارش كرده است :

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: نماز ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 563
نویسنده : کیا فایل

نماز زيباترين جلوه نيايش با پروردگار

 

این متن شامل 29 صفحه می باشد 

 

نمازعالي ترين واساسي ترين رشته الفت و عامل محبت بين بندگان و حضرت حق است. نماز، نور دل وصفاي قلب وروح جان وسلامت روان وفروغ ذات عباد صالح خداست.

فرهنگ نماز، مجموعه حقايق ومعارفي است كه بشر در گذرگاه حيات مي آموزد تا به نيروي ايمان وجهاد از پايگاه با توجه به اين كه نماز ستون دين مي باشد و اولين فريضه اي است كه بعد از بعثت رسول اكرم به ايشان آموزش داده شده و بارها و بارها در روايات واحاديث وآيات بر اهميت آن تاكيد شده است.اما هميشه درعمل مظلوم وكم اهميت به شمار آمده است.

در اين تحقيق تلاش شده به بعضي از زواياي نماز اشاراتي هر چند كوچك شود تا هر آنچه كه تا امروز در مورد نماز فراگرفته ايم مجددا يادآوري شود.

با آرزوي آن كه اين چند صفحه ناچيز بتواند تا حدي از دين بزرگ ما نسبت به نماز بكاهد هر چند كه بزرگترين روش براي اداي دين برپا كردن صف هاي طويل نماز جمعت در تمام دنيا و خواندن آن به خالصانه ترين صورت مي باشد.

آمنه ملايي

آذر 1384

نماز زيباترين جلوه نيايش با پرودگار

نماز واجب و فرضيه اي بزرگ است.

وجوب نماز يكي از ضروريات دين مقدس اسلام، فريضه اي بزرگ و وظيفه اي سنگين در اين آيين پاك است.

منكر آن از دين خارج و به اتفاق دانشمندان اسلامي كافر است.

و تارك آن ،با اعتراف به وجودش بايد تعزير شود. به علاوه ، اگر منكر وجوب آن،مرد، واصولا مسلمان بوده باشد باين معنا كه اتعقا نطفه ايش در حال اسلام پدر و مارد ، و يا يكي از آنها شده باشد كه در اصطلاح او را مرتد فطري مي خوانند بايد كشته شود. واگر اين چنين نبوده بلكه خود اسلام اختيار كرده كه در اين صورت اگر منكر وجوب نماز شد اصطلاحا وي را مرتد ملي مي نامند از او توبه مي خواهند اگر توبه كرد كه هيچ و اگر حاضر به توبه نشد بايد او را كشت. و اگر زن مسلمان در هر صورت منكر وجوب نماز شود البته از او توبه مي خواهند اگر توبه كرد كه خوب واگر توبه نكرد زندانش مي كنند و زندان بر او سخت مي گيرند تا توبه كند و اگر باز توبه نكرد به همين حال در زندان مي ماند تا بميرد. اما كسي كه نماز نكند ولي اقرار به وجوب آن داشته باشد تعزيرش مي كنند يعني او را مقداري شلاق مي زنند. اگر نمازش را خواند كه كاري با او ندارد واگرباز نماز را ترك كرد براي دومين بار شلاقش مي زنند اگر نمازش را خواند كه كاري با او ندارد و اگر باز نماز را ترك كرد براي دومين بار شلاقش مي زنند واگر در اين مرتبه هم نماز نخوانده به فتواي بعضي از فقها بايد او را كشت و به فتواي بعضي ديگر در اين مرتبه نيز شلاق مي خورد اگر سر به راه شد و باز گستاخي نمود و نماز را ترك كرد در اين دفعه مسلم است كه بايد كشته شود. و اين خلاف ناشي از اختلاف روايات، مدارك اين حكم است كه در كتابهاي فقهي استدلالي مشروحا بيان شده است چند آيه از قرآن مجيد در اين باره مي نگاريم:

«البته نماز بر مومنان به طور حتم فرض و واجب شده » سوره النساء آيه 104

«نماز را بپاي دار ،زيرا نماز-نمازگزار را- از كار زشت وناپسند باز مي دارد» سوره العنكبوت آيه 44

«محافظت داشته باشيد بر نمازها خصوصا نماز ميانه»سوره البقره آيه 240

 

نماز عمود دين وفرضيه نخستين

در همان لحظه اي كه بعثت پيامبر گرامي (ص) آغاز شد ، نماز فرض و واجب باشد. جبرئيل امين به امر خدا آن را به رسول اكرم(ص) در حالي كه هنوز هيچ يك از فرايض ديني به عنوان فرضيه ووظيفه جواب نشده بود. نخستين نماز آن حضرت ،نماز ظهر بود كه در دامنه كوهي در مكه همراه حضرت علي (ع) به جماعت خواندند.

بحار –ج18-ص196

نماز عصر آن روز را در خانه به همراه خديجه (س) به جماعت خوانند وبعد از مدتي حضرت ابوطالب با پسرش جعفر به هنگام نماز به خانه پيامبر رفتند و هر دو به صف جماعت پيوستند.

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: نماز , زیباترین نیایش ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 580
نویسنده : کیا فایل

نياز انسان به دين

 

این متن شامل 78 صفحه می باشد 

 

انسان قادر است چنان آگاهيهاي خود را وسعت دهد كه همه عالم هستي را شامل گردد اين يكي از ويژگيهاي انسان است كه درمسير او بسوي كمال موثراست اما قدرت علم آموزي تنها عامل درخود سازي نيست اين توانائي باعث مي شود كه انسان قادر گردد خود را بشناسد و جهان هستي را تفسير كند هر چه انسان بيشتر از اين قدرت خود استفاده نمايد و بيشتر تلاش كند آگاهيهاي بيشتري را بدست آورده و افق وسيعتري را براي عمل در اختيار خواهد داشت .

اما خود سازي به تلاش نيازمند است وهر گونه تلاشي محتاج انگيزه است به تعبير ديگر انسان دست به عمل و كاري نميزند مگر اينكه انگيزه اي براي انجام آن كار داشته باشد .

هر عمل ديگري را كه انسان انجام مي دهد وقتي رسيدگي كنيم مي بينيم منشاء آن يك نياز وخواسته دروني است همين علم آموزي ودست يافتن به حقايق جهان هستي ودرك واقعيتها از يك نياز دروني سرچشمه مي گيرد .

پس هنگاميكه از خواسته ها صحبت مي كنيم بايد بدانيم كه آن كاملا با آگاهي وعلم تفاوت دارد واصولا خواسته ها و آگاهيها از دو مقوله متفاوت هستند آگاهيها محدوده ديد انسان را وسعت مي بخشند وخواسته ها انسان را وادار مي كند تا در آن محدوده ديد خود عمل كند ونيازهاي خود را را بر آورده سازد .

مثال :

ماده منفي بوسيله يك شيمست كشف مي شود وبه همه مي گويد كه اين ماده براي انسان مضراست و اگر كسي آنرا استعمال كند باعث مرگ او مي شود دو انسان را فرض مي كنيم يكي طالب زندگي و حيات خود است وديگري از زنده بودن خود بيزار است وراه گريزي از اين دنيا را جستجو مي كند بالطبع اگر اين ماده سمي به دست هر يك از اينها بيافتد دو عمل كاملا متفاوت انجام مي دهند آنكه طالب حيات خود است وزندگي را دوست مي دارد آن ماده سمي رااز بين مي برد و ديگري كه راهي براي مرگ خود جستجو مي كند آن ماده سمي را مي خورد و خود را از بين مي برد .

واگر شخصي را فرض كنيد كه با انساني دشمن است و مي خواهد او را بكشد آن ماده سمي را در غذاي او مي ريزد واو را مي كشد .

علم اين هر سه نفر نسبت به ماه سمي يكسان بود اما سه عامل كاملا متفاوت در برخورد با آن ماده انجام مي دهند پس روشن شد كه خواسته ها ونيازهاي انسان منشاء اعمال او مي باشند و همين خواست ها هستند كه در انجام كارها به انسان جهت مي دهند كه چه كار بكن و يا از چه ازكاري منصرف شو .

از اينرو لازم است اين عامل موثر در عملكرد انسان ونقش آن در خود سازي او بمطالعه گذاشته شود و وسعت خواسته هاي انسان مورد بررسي قرار گيرد طبق سنت گذشته براي بررسي و وسعت خواسته هاي انسان آنرا با وسعت خواسته هاي حيوان مقايسه مي كنيم .

جدول مقايسه سطح خواسته هاي انسان و حيوان

خواسته هاي حيوان خواسته هاي انسان

1- مادي 1- مادي و معنوي

2- شخص و فردي 2- فردي واجتماعي

3- منطقه اي 3- خارج از محدوده مكان

4- حالي 4- خارج از محدوده زمان

براي توضيح بيشتر سطر اول جدول بايد گفت كه خواسته هاي حيوان تنها ازغرايز او سرچشمه مي گيرد و غرايز حيوان كه به منظور رشد وتوليد مثل مي باشد تنها منشاء عمل در حيوان است .

از اينرو هيچگاه خواسته هاي حيوان از سطح ماديات فراتر نمي رود حال آنكه خواسته هاي انسان از سطح ماديات فراتر رفته و يكسري خواسته هاي معنوي را نيز شامل مي گردد .

خواسته هاي معنوي تنها مخصو ص انسان است وهيچ موجود ديگري د رداشتن اين سلسله از خواسته ها با وي شريك نيست يكي از خواسته هاي معنوي انسان حقيقت جويي است انسان خواستار اين است كه حقايق و واقعيتهاي جهان هستي و محيط پيرامون خود را بشناسد بعبارت ديگر انسان طالب دانايي است و از جهل گريزان است

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: نیاز انسان به دین , دین ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 552
نویسنده : کیا فایل

همزيستي انقلاب و نظام در انقلاب اسلامي

 

این متن شامل 34 صفحه می باشد 

 

مروري بر تاريخ بيست ساله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نشان مي دهد كه دست اندركاران انقلاب خواسته و يا ناخواسته مسيري را طي كرده اند كه نه تنها نظام جمهوري اسلامي را بعنوان يك نظام نوين ، بر پايه هاي مستحكم نظامي ، اقتصادي ، سياسي و فرهنگي استوار و تدريجاً قوام بخشيده بلكه از رهگذر ايجاد زمينه هاي لازم براي تداوم حركتهاي بالنده ، مانه ايستائي جنبش اسلامي نيز شده است .

در اولين سال پيروزي انقلاب و عليرغم وجود بحرانهاي متعاقب آن به همت رهبري انقلاب ، كليه نهادها قانوني انقلاب طي انتخاباتهاي متعدد تاسيس و تكوين گرديد . در حاليكه با توجه به محبوبيت و مقبوليت رهبري انقلاب كه مي توانست بدون مراجعه به مردم نهادهاي مزبور را تاسيس نمايد امام خميني از نظر استحكام راي و قدرت خارق العاده آينده نگري ، در همه زمينه‌ها از جمله تعيين حكومت ، انتخاب خبرگان قانون اساسي ، تصويب قانون مزبور ، انتخاب رييس جمهور و نمايندگان مجلس به آراء مردم مراجعه و بنيادهاي نظام سياسي را تشكيل داده و مستقر نمود . اين شيوه عمل در تاريخ انقلابها فوق العاده نادر مي باشد و انقلاب اسلامي اولين انقلابي است كه در شرايط بحراني بصورتي دمكراتيك زمينه مشاركت مردمي را در تاسيس نظام سياسي فراهم كرد تا آيندگان نتوانند بسادگي و با يك فرمان و نشست و برخاست آنرا تغيير داده و متزلزل نمايند .

جنگ تحميلي و قبل از آن بحرانهاي داخلي در اكناف كشور توسط عوامل ضدانقلاب داخلي و با حمايت خارجي موقعيتي را بر انقلاب تحميل كرد كه بناچار مي بايست اساسي مستحكم در اركان نظام كشور بوجود‌آورد و جامعه را آماده دفاع و رويارويي با دشمنان داخلي و خارجي نمود . رهبر انقلاب ، بموازات تصفيه ناسالم از ارگالنهاي نظامي و انتظامي كشور ، اعاده حيثيت به ارگانهاي مزبور و جلوگيري از فروپاشي اين ارگانها نهادهاي انقلابي و نظامي و انتظامي و بسيج همچون سپاه پاسداران و كميته هاي انقلاب اسلامي را كه بر پايه حضور داوطلبانه نيروهاي انقلابي شكل گرفته و در نتيجه پيراسته از ضعفهلا و كاستيهاي نيروهاي مسلح رسمي و آراسته به مقابله و ستيز مجدانه تر و مسئولانه تر با دشمن بود ، بوجود آورد و به همين جها علي رغم حمايت قدرتهاي بزرگ از رژيم عراق ، هوشياري و واقع‌بيني و مآل انديشي رهبر انقلاب در جلوگيري از فروپاشي ارگانهاي نظامي و انتظامي كشور و ايجاد نهددهاي انقلابي بشرح فوق توانست ضمن ناكام ساختن دشمن ، بيرون راندن خصم از خاك كشور و تقويت و انسجام هر چه بيشتر نروهاي مسلح ، اندوخته هاي بسيار گرانبهاي حاصل از هشت سال دفاع مقدس را وسيله استحكام نظام نوپاي جمهوري اسلامي نيز قرار دهد و اين حقيقتي است مورد اعتراف اغلب صاحبنظران و استراتژيستهاي جهاني .

رهبران انقلاب در دهه اول انقلاب بخاطر بحگرانهاي سياسي و نظامي بعد از انقلاب همه تلاش خود را مصروف حل و فصل مشكلات سياسي و نظامي نموده و در دوران هشت ساله جنگ تحميلي نيز كه بطور طبيعي همه امكانات خود را در خدمت جنگ قرار داده و امكان رسيدگي و سر و سامان بخشيدن به اقتصاد بيمار و وابسته كشور را كمتر پيدا كرده بودند با پايان يافتن جنگ فرصت بالنسبه مناسبي براي بازنگري و ايجاد تحول بنيادين در اين بخش مهم از نظام سياسي كشور بدست آوردند . و با اين ارزيابي عميق كه مهمترين اصل در ركن اقتصاد ، رهائي از وابستگي آن به خارج بويژه به قدرتهاي استثماري غرب و بالاخص آمريكا بود ، خود اتكائي را به عنوان اصلي انكارناپذير در ساختار اقتصادي كشور مورد نظر قرار دادند .

در پي اين طرز تفكر ، تهيه برنامه پنجساله اول و دوم با هدف حل و فصل مشكلات اقتصادي كشور در اولويت قرار گرفت و براي دو دوره رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني برنامه ريزي شد . اساس برنامه اقتصادي كشور بر چهار پايه قرار داشت كه عبارت بودند از بازسازي خرابيهاي دوران جنگ ، محروميت زدائي ، جبران

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: همزیستی انقلاب و نظام , انقلاب و نظام , انقلاب اسلامی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 528
نویسنده : کیا فایل

مقاله اي پيرامون آخرالزمان و امام مهدى، عليه‏السلام

 

این متن شامل 15 صفحه می باشد 

 

به انگيزه انتشار كتاب «امام‏مهدى، عليه‏السلام، از ولادت تا ظهور» نوشته سيد محمدكاظم قزوينى، ترجمه حسين فريدونى 
ظهور موعود الهى و منجى بشر متضمن دو عنصر اساسى و به هم پيوسته است: زمان دوران اين تحول در رويداد جهانى (آخرالزمان) و وجود شخص منجى و متكفل اين امر عظيم (امام مهدى، عليه‏السلام). 
«آخرالزمان‏» اصطلاحى است در فرهنگ اديان بزرگ دنيا، به معناى آخرين دوران حيات بشر و قبل از برپايى قيامت. در فرهنگ اسلامى، آخرالزمان هم دوران نبوت پيامبر اكرم، صلى‏الله‏عليه‏وآله، تا وقوع قيامت را شامل مى‏شود و هم دوران غيبت و ظهور مهدى موعود، عليه‏السلام، را. در دوران معاصر، عده‏اى از مفسران و متفكران مسلمان از قبيل: مرحوم علامه طباطبايى، استاد شهيد مرتضى مطهرى، سيد قطب، محمد رشيدرضا، شهيد سيد محمدباقر صدر و... با اتكا به آياتى از قرآن كريم (اعراف: 138، انبياء: 105، صافات: 171 و 172) استخلاف انسان در زمين، فرمانروا شدن نيكوكاران زمين (وراثت صالحان) و پيروزى حق بر باطل را به‏رغم جولان دائمى باطل به عنوان سرنوشت آينده بشر مطرح كرده‏اند و آيات و روايات مربوط به تحولات آخرالزمان را بيانگر نوعى فلسفه تاريخ مى‏دانند و به اعتقاد ايشان، عصر آخرالزمان عبارت است از دوران شكوفايى تكامل اجتماعى و طبيعى نوع انسان، چنين آينده‏اى امرى است محتوم كه مسلمانان بايد انتظار آن را داشته باشند و نبايد منفعل و دلسرد به «حوادث واقعه‏» بنگرند، بلكه با حالتى پر نشاط و خواهان صلاح جامعه انسانى و آگاه از تحقق اهداف تاريخى انتظار، بايد سرشار از اميد، آمادگى و كوشش در خور اين انتظار مقدس باشند. در چارچوب اين برداشت، آخرالزمان قطعه معينى از تاريخ نوع انسان است كه او بايد در آن حركت تكاملى تدريجى خود را تا تحقق وعده الهى ادامه دهد. (1) 
در حاليكه در كتب علماى متقدم همچون «كمال‏الدين‏» شيخ صدوق و «كتاب‏الغيبه‏» شيخ طوسى، رحمة‏الله‏عليه، چنين تفسيرى از تاريخ نبوده و تحولات آخرالزمان امرى است غير عادى كه در آخرين بخش از زندگى نوع انسان واقع مى‏گردد و به تحولات قبلى جامعه انسانى مربوط نمى‏شود. (2) 

در نظر متاخران بينا بودن در مورد «نشانه‏هاى زمان‏» و ارزيابى رخدادها، در پرتو پيشگوييهاى آخرالزمانى كه در جامعه جريان دارد، ضرورى است . كما اينكه بسيارى از انديشمندان بر اين باورند كه جامعه انسانى اينك در آخرين مرحله غفلت از «ذات‏» و در اوج تحمل «جوهر مادى‏» و «كميت منطوى در كثرت‏» قرار دارد، و معتقدند هر چه بشر پيشتر مى‏رود; درك جمعى او از خير و عدل مطلق مفهوم تر و شفاف‏تر مى‏گردد. 
شناخت «آخرالزمان‏» يا فرجام شناسى (Eschatologie) در اديان يهود، مسيحيت و زرتشتى نيز حائز اهميت است. 
با عنايت‏به آنچه بيان شد، «آخرالزمان‏» پايان همه چيز نيست، بلكه ترميم جهان است. گويى جهان ناگهان تعادل خود را باز مى‏يابد و به حالت اوليه باز مى‏گردد. همه آشفتگيهاى ممكن اوجش در آخرالزمان است فقط در صورتى آشفتگى مطلق است كه فى نفسه و با ديدى افتراقى ملاحظه شود. ولى چنانچه اين بى نظميها در قبال نظم كل كه سرانجام همگى به آن باز مى‏گردند، قرار گيرد جنبه منفى خود را از دست مى‏دهد و جزو عوامل مقوم و به يك معنى فانى در مرحله ظهور مى‏شود. 
به تعبير «رنه گنون‏» در كتاب «آخرالزمان يا عصر سيطره كميت‏» دوران دجال نهايت ظلم و شر است، ولى امر شر و منحوس ناپايدار و موقت است - هر چند كه نمى‏توانست جز آنچه واقعا هست چيز ديگرى باشد - و فقط جنبه خير و سعادت كه ...

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 646
نویسنده : کیا فایل

كتاب سوزی ایران و مصر

كتاب سوزی ایران و مصر

 

مقاله كتاب سوزی ایران و مصر در 16 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

از جمله مسایل لازم است «روابط اسلام و ایران مطرح شود مسئله كتاب سوزی در ایران بوسیله مسلمین فاتح ایران است. در حدود نیم قرن است كه بطور جدی روی این مسئله تبلیغ می شود.

 

اگر این حادثه، واقعیت تاریخی داشته باشد و مسلمین كتابخانه یا كتابخانه های ایران یا مصر را به آتش كشیده باشند جای این است كه گفته شود اسلام ماهیتی ویرانگر داشته نه سازنده،‌ حداقل باید گفته شود كه اسلام هرچند سازنده تمدن فرهنگی بوده است اما ویرانگر تمدن ها و فرهنگ هایی نیز بوده است. پس در برابر خدماتی كه به ایران كرده زیان هایی نیز وارد كرده است و اگر در نظری «موهبت» بوده از نظر دیگر «فاجعه» بوده است.

 

چند سال پیش یك شماره نو مجله «تندرست» كه صرفاً یك مجله پزشكی است به دستم رسید. در آن جا خلاصه سخن رانی یكی از پزشكان بنام ایران در یكی از دانشگاه های غرب درج شده بود. در آن سخن رانی پس از آنكه به مضمون اشعار معروف سعدی «بنی آدم اعضای یكدیگرند» به سخنان خود چنین ادامه داده بود:

 

«یونان قدیم مهد تمدن بوده است فلاسفه و دانشمندان بزرگ مانند سقراط و … داشته ولی آنچه بتوان به دانشگاه امروزی تشبیه كرد در واقع همان است كه خسرو پادشاه ساسانی تأسیس كرد و در شوش پایتخت ایران آن روز دارالعلم بزرگی به نام «گندی شاپور» … این دانشگاه سال ها دوام داشت تا اینكه در زمان حمله اعراب به ایران مانند سایر مؤسسات ما از میان رفت. و با آنكه دین مقدس اسلام صراحتاً تأكید كرده است كه علم را،‌حتی اگر در چین باشد، باید بدست آورد، فاتحین عرب بر خلاف دستور صریح پیامبر اسلام حتی كتابخانه ملی ایران را آتش زدند و تمام تأسیسات علمی ما را بر باد دادند و از آن تاریخ تا مدت دو قرن ایران تحت نفوذ اعراب باقی ماند» (جمله تندرست، سال 24 ، شماره 2)

 

در پاسخ این پزشك محترم كه چنین قاطعانه در یك مجمع پزشكی جهانی كه علی القاعده اطلاعات تاریخی آنها هم از ایشان بیشتر نبوده اظهار داشته، عرض می كنیم:

 

اولا، بعد از دوره یونان و قبل از تأسیس دانشگاه «گندی شاپور» در ایران،‌دانشگاه عظیم «اسكندریه» بوده كه با دانشگاه گندی شاپور طرف قیاس نبوده است. مسلمین كه از قرن دوم هجری و بلكه اندكی هم در قرن اول هجری به نقل علم خارجی به زبان عربی پرداختند به مقیاس زیادی از آثار اسكندرانی استفاده كردند تفضیل آن را از كتب مربوطه می توان به دست آورد.

ثانیاً دانشگاه گندی شاپور كه بیشتر یك مركز پزشكی بوده ، كوچكترین آسیبی از ناحیه اعراب فاتح ندید و به حیات خود تا قرن سوم و چهارم هجری ادامه داد. پس از آنكه حوزه عظیم «بغداد» تأسیس شد دانشگاه گندی شاپور تحت الشعاع واقع شد و تدریجاً از بین رفت، خلفای عباسی پیش از آنكه بغداد دارالعلم بشود، از وجود منجمین و پزشكان همین گندی شاپور در دربار خود استفاده می كردند. «ابن ماسویه» ها و «بختیشوع» ها در قرن دوم و سوم هجری فارغ التحصیل همین دانشگاه بودند. پس ادعای اینكه دانشگاه گندی شاپور بدست اعراب فاتح از میان رفت، كاملا از روی بی اطلاعی است.

 

ثالثاً دانشگاه گندی شاپور را علمای مسیحی كه از لحاظ مذهب و نژاد به حوزه روم (انطاكیه) وابستگی داشتند اداره می كردند. روح این دانشگاه مسیحی رومی بود و نه زرتشتی ایرانی. البته این دانشگاه از نظر جغرافیایی و از نظر سیاسی و مدنی جزء ایران و وابسته به ایران بود ولی روحی كه این دانشگاه را بوجود آورده بود روح دیگری بود كه از وابستگی اولیاء این دانشگاه به حوزه های غیرزرتشتی و خارج از ایران سرچشمه می گرفت. هم چنان كه برخی مراكز علمی دیگر در ماوراءالنهر بوده كه تحت تأثیر و نفوذ بودائیان ایجاد شده بود. البته روح ملت ایران یك روح علمی بوده است، ولی رژیم موبدی حاكم بر ایران در دوره ساسانی رژیمی ضدعلمی بوده و تا هر جا كه این روح حاكم بود مانع رشد علوم بوده است به همین دلیل در جنوب غربی و شمال شرقی ایران كه از نفوذ روح مذهبی موبدی به دور بوده است مدرسه و انواع علوم وجود داشته است و در سایر جاها كه این روح حاكم بوده درخت علم رشدی نداشته است.

 

جهت دریافت فایل کاملمقاله كتاب سوزی ایران و مصر لطفا آن را خریداری نمایید

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: کتاب سوزی ایران و مصر , ایران و مصر ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 994
نویسنده : کیا فایل

الهه

الهه

 

در زمینه علوم غریبه 

زبان کتاب : فارسی

 

فرمت فایل : PDF با کیفیت بالا

 

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: الهه , علوم غریبه , طلسمات , کیمیا ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 563
نویسنده : کیا فایل

گزارش کارآموزی در کارگاه صنعتی لیفت تراک (word)

گزارش کارآموزی در کارگاه صنعتی لیفت تراک (word)

 

عنوان فایل : گزارش کارآموزی در کارگاه صنعتی لیفت تراک

نوع فایل : Word

تعدادصفحات : 42 ص

شرح مختصر :

انسان از آغاز آفرینش تا کنون به دنبال پیشرفت و تکامل در امور خویش بوده است و همیشه کاری را می گزیده که کمترین هزینه (چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زمانی و …) را طلب کند . اما اکنون این زمان فرا رسیده است و ابزار و ادواتی که در فهم بشر نمی گنجید امروزه از لوازم اجتناب ناپذیر زندگی او به شمار می رود که یکی از این ماشین ها و ابزار آلات “لیفت تراک” است . نگاره پیش رو شرحی بر این ماشین و گزارشی اجمالی از دوره کارآموزی چند روزه ی گذرانده شده ی اینجانب در کارگاه تولیدی صنعتی لیفت تراک است.

فهرست :

مقدمه

تاریخچه و معرفی لیفت تراک

انواع لیفت تراک

لیفت تراک گازسوز

لیفت تراک برقی

لیفت تراک دوگانه سوز

لیفتراک دیزلی

دسته بندی تراک های صنعتی براساس خصوصیات آن

اجزاء اصلی لیفت تراک

بدنه (Frame)

وزنه تعادل (Counterweifgt)

اتاق راننده (Cap)

حفاظ بالاسری (Overhead Guard)

نیروی محرکه (Power Source

سیلندر هیدرولیک (Hydraulic Cylinder)

سیستم ترمز (Break System

پدال کلاچ و گاز

تجهیزات هشدار دهنده (Warning Devices)

حفاظ چرخ ها و اجزای متحرک

دکل (Mast)

بارکش، حمل کننده (Carriage)

نگهدارنده بار (Load Back Rest)

شاخک، چنگال یا ناخن (Fork, Tine, Prong

متعلقات جانبی

لیفت تراک چگونه کار می کند؟

ویژگی های ایمنی لیفت تراک

مشخصات حرکت مرکز ثقل لیفت تراک

آموزش کاربر لیفت تراک

آموزه های لازم کاربر لیفت تراک

حوادث لیفت تراک

الحاقی لیفت تراک

آشنایی با ماهان لیفت تراک

شرح مختصری از عملکرد کار آموز در واحد تولیدی

منابع و مآخذ

عکس هایی از فایل : 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: لیفتراک , مقاله لیفتراک , تحقیق , گزارش کارآموزی , پروژه کارورزی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 661
نویسنده : کیا فایل

دانلود مقاله حقوقی  درباره انواع تعزیرات‎ (word)

دانلود مقاله حقوقی درباره انواع تعزیرات(‎ (word

 

عنوان فایل : دانلود مقاله انواع تعزیرات‎

نوع فایل : word

تعدادصفحات : 40 ص

شرح مختصر :

در اسلام به‏ منظور جلوگیری از جرایمی غیر از زنا و لواحق آن، سرقت ، شرابخواری و… مجازات‏هایی مقرر گردیده است که در فقه از آن به «تعزیرات» یاد می‏شود. تعزیر یعنی كیفری که در شرع از حیث مقدار مشخص نیست و در مقابل حد است و در فقه بر كیفرى اطلاق مى‏شود كه برخلاف حد، شارع مقدّس اندازه‏اى براى آن تعیین نكرده است. جایگاه اصلى بحث آن، باب حدود است؛ گرچه در بابهایى مانند صوم ، حج ، تجارت و نكاح نیز به مناسبت از آن سخن رفته است.

فهرست:

مقدمه

تعریف تعزیر

تعریف لغوی و اصطلاحی تعزیر در مسالک الافهام

تعزیر درشرایع گذشته

مصادیق تعزیرات در شرایع گذشته

تازیانه زدن

به بردگی گرفتن

منزوی کردن و مصادره اموال

تعزیر در اسلام

مشروعیت تعزیر در اسلام با توجه به آیات

مصادیق تعزیر در روایات

انواع و شیوه‌های تعزیر در اسلام

ایذاء

بیرون راندن از موطن و تخریب اموال

ممنوعیت ‌معاشرت‌ با مجرم

محرومیت از حضور در جنگ و بهره‌مندی از غنایم

نپذیرفتن زکات

تعریف تعزیر در قانون مجازات اسلامی

نظر مشهور

شرط تعزیر

مقدار تعزیر

انواع تعزیر‏

تعزیر شرعی‏

کارهایی که تعزیر شرعی دارد

جرایم بر ضد عفت و اخلاق عمومی

هتک حرمت اشخاص

دشنام دادن

قذف بچه ممیّز

نسبت‏های ناروا غیر از زنا

سرقت اطفال

سرقت‏های فاقد شرایط اجرای حد

استمنا کردن

اثبات تعزیرات شرعی

تعزیر حکومتی

مجازات های بازدارنده

کارهایی که تعزیر حکومتی دارد

گران‏فروشی

تعزیرات گران‏فروشی

کم‏ فروشی و تقلب

احتکار

تعزیرات احتکار

تعزیر کودک و برده

اثبات جرم موجب تعزیر

مرگ در حال تعزیر

کیفیت مجازات‏ها

منابع و ماخذ

 

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: حدود و تعزیرات , مقاله حدود , جرایم حدیقانون مجازات اسلامی , دانلود مقاله حقوقی ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG